Sirvides Autor "Rand, Fiorello" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs BMW E30 kaasajastamine määrus 42 baasil(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-10) Rand, Fiorello; Vennikas, HenriLõputöö raames teostati 1985 aasta BMW E30 peale mootori ja käigukasti vahetus, paigaldati uus pidurisüsteem, projekteeriti kere- ja sillatugevdused, tagasilla piki- ja külgkalde adapterid ja muudeti poldivalemit. Samuti likvideeriti puudused kere seisukorras ning paigaldati tiivalaiendid. Muudatused lahendati ja projekteeriti selliselt, et oleks kooskõlas määrus 42ga: mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele. Töö käigus teostati mitmeid analüüse ja arvutusi. Kuna baassõiduki pidurivõimedi asemel kasutatakse pidurivõimendita peasilindreid, siis oli vajalik teha arvutusi, et leida, mis suuruses peasilindreid uues pidurisüsteemis kasutama peab. Arvutati ka baassõiduki ja paigaldatava pidurisüsteemi pidurikolvide pindala, pidurdusjõudu ja -momenti, ning võrreldi neid omavahel. Arvutuste põhjal selgus, et uue süsteemi pidurdus efektiivsus erines esimeste pidurite vahel minimaalselt, kuid tagumiste pidurite korral 12 kordselt. Töö käigus analüüsiti valminud mootori ja käigukasti kinnitusi. Analüüsis võeti arvesse valmistamise meetodit, kasutatud materjale ja nende omadusi ning detailidele rakenduvaid jõudusid. Kui käigukkasti kinnitus vastas tingimustele, siis mootori kinnituse puhul esines puudujääke. Analüüsist tuli välja, et sillaraami poolse kinnituse materjali paksusest jäi puudu ja oleks purunenud. Hetkeseisuga on müügis sillatugevdus komplektid, mida on müüdud 7 komplekti kolme kuu jooksul. Alates 8ndast komplektist on sillatugevduste projekteerimise ja valmistamise kulud kaetud ja algab kasumi teenimine. Sõidukile projekteeritud poldivalemi ja pidurisupporti muutmise jaoks mõeldud adapterid hetkel müügis pole, küll aga kolm inimest on soovi avaldanud. Sellest võib eeldada, et nõudlust antud toodete vastu on, kui on nõudlust on ka turgu. Auto ehitus on hetkel poolik, küll aga hetke seisuga on sõiduki modifitseerimiseks kokku kulunud 7328€. Antud hind koosneb auto ostuhinnast, sisse ostetud teenuste ning kulunud materjali hinnast. Tehtud töö ajakulu selle hinna sisse arvestatud pole. Ennem lõputöö lõppu ei suudetud auto täielikult valmis teha, sellest tingitult ei ole võimalik kooskõlastada projekteeritud lahendusi Transpordiametiga. Kui sõiduk saadakse valmis, näidatakse Transpordiametis ette ja aksepteeritakse muudatused, võib pidada kogu protsessi kordaläinuks.