Sirvides Autor "Razguljajeva, Tatjana" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Uute töötajate kohanemisprotsessi täiustamine logistikaettevõtetes ESTMA OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-05-13) Razguljajeva, Tatjana; Aasjõe, ÜlleKäesolevas lõputöös uuris töö autor logistikaettevõtte ESTMA OÜ kruiisiosakonnas kehtestatud kohanemisprotsessi. Töö autor viis läbi tegevusuuringu kasutades abivahendina BPMN notatsiooni. Lõputöö raames sai välja töötatud visuaalne materjal kohanemisprotsessi täiustamiseks logistikaettevõtte ESTMA OÜ kruiisiosakonnas. Lõputöö eesmärgiks oli välja töötada parandusettepanekud uue personali kohanemisprotsessile ESTMA OÜ kruiisiosakonnas tuginedes teoreetiliste teadmistele ja olemasoleva juhtimissüsteemi analüüsile. Esimesele uurimisküsimusele vastuse saamiseks käis töö autor ettevõttes praktikal, mille jooksul viis läbi struktureerimata vestlused osakonna juhatajaga, analüüsis olemasolevaid tekstilisi juhendeid. Juhatajaga peetud vestluste käigus selgusid peamised sätted ettevõtte kohanemis- ja ka väljaõpetamisprotsessi kohta. Dokumentide analüüsist, samuti ka peetud vestlustest selgus, et logistikaettevõtte ESTMA OÜ kruiisiosakonnas puudub kohanemisprotsessi hindamise vahendid. Lisaks puudub uue personali kohandamise plaan kui selline. Mentori rolli täidab osakonnajuhataja, kes tegeleb ka uute töötajate värbamisega. Kohanemisprotsessi parandamiseks, samuti uute töötajate koolitusprotsessi efektiivsuse suurendamiseks töötas autor välja visuaalsed ja praktilised materjalid. Autor on koostanud 15 BPMN diagrammi, mis kajastavad kõiki kruiisiosakonnas toimuvaid sündmusi ja nendesse kaasatud osalejaid (ka väljastpoolt organisatsiooni). Diagrammid loodi tekstijuhiste teabe tajumise lihtsustamiseks, samuti osakonnas toimuvate protsesside tervikliku pildi saamiseks. Lisaks sellele töötas autor välja esitluse, mille eesmärk on tutvustada uut töötajat ettevõtte eesmärkide ja lähituleviku plaanidega, töötaja tööülesannetega, meeskonnaga ja mentoriga. Tulemuste parema terviku nägemiseks koostas töö autor testi, mis koosnes 15 küsimusest. Testi eesmärk on hinnata uue töötaja teadmiste taset ja tema valmisolekut iseseisva töö alustamiseks. Väljatöötatud tööriistade tõhususe hindamiseks viidi läbi 2 võrdlustesti. Testi tulemused näitasid teadmiste positiivset kasvu. Kruiisiosakonna kohanemisprotsessi täiustamise plaani osana koostas autor ka küsimustiku, mis koosneb 6 küsimusest ja võimaldab kommentaare jätta. Lõpuks viis autor uuringu viimasele küsimusele vastamiseks läbi uue töötajaga poolstruktureeritud intervjuu. Intervjuu sisuanalüüsi käigus selgus, et uus töötaja peab pakutud meetodeid suuremas osas samuti tõhusaks. Analüüsides töötaja negatiivset tagasisidet pakutud küsimustikule, võib oletada, et kuna töötaja tuli vaid hooajaks ning tal ei olnud antud töökohal tõsiseid probleeme, ei olnud tagasiside andmine tema jaoks oluline. Järgnevas uuringus tuleks seda tegurit hooajatöötajate kohanemise analüüsimisel kindlasti arvesse võtta.