Sirvides Autor "Reiter, Laura" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Uue rõivabrändi tuntus kohalikul turul Studio August näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Reiter, Laura; Tuulik, Diana; Äli KargojaKäesolev lõputöö kannab pealkirja „Uue rõivabrändi tuntus kohalikul turul Studio August näitel”. Studio August on 2014. aasta sügisel lansseeritud Eesti rõivabränd, milles ühinevad looduslikud kangad ning innovatiivne rõivadisain. Brändi iseloomustavad skandinaavialik minimalism ja kvaliteetsete naturaalsete kangaste kasutus ning jätkusuutlikkus. Brändi looja, disainer ja ainuomanik on Äli Kargoja. Studio August soovib tarbijate teadvusesse jõuda kui kvaliteetsetest kangastest valmistatud ja eetilise mainega skandinaavialikult minimalistlikus stiilis rõivabränd, kuid hetkel ei taju bränd oma tuntust kohalikul turul ja seda ei ole ka varem uuritud. Seega oli käesoleva lõputöö eesmärgiks uurida, milline on Studio August hetkeline tuntus kohalikul turul. Lõputöö eesmärgi täitmiseks käsitles autor brändi ja selle olemuse ning tuntuse mõõtmise teoreetilisi aluseid ning viis läbi uurimuse, mis aitas lahendada lõputöö probleemi ja saavutada eesmärki. Lähtuvalt brändi tuntuse tõstmise teoreetilistest käsitlustest ja uuringu tulemustest, teeb autor järeldused ja ettepanekud, kuidas edaspidi brändi Studio August tuntust tõsta. Uurimuse läbiviimiseks saatis autor elektroonselt laiali ankeetküsitluse, millega püüdis autor välja selgitada Studio August spontaanset ja aidatud tuntust ning seost brändi, toodete ja logotüübi vahel. Küsimustikule vastas 101 inimest, kellest 96% olid naised ja 4% mehed vanuses 19 – 55 aastat. Ligi pooled vastanutest kuulusid vanuserühma 19- 25 aastat (49,5%), millest võib järeldada, et enamus vastanutest ei kuulunud Studio August enda poolt kirjeldatud potentsiaalse sihtrühma hulka, milleks on mehed ja naised vanuses 25-60 eluaastat. Uurimusest selgus, et skandinaavialikult minimalistlik rõivastumisstiil ei ole Eestis väga populaarne, selle stiili esindajateks pidas ennast 8,9% vastanutest. Studio August spontaanne tuntus ei ole kõrge, 70 vastanust 12 seostas skandinaavialikult minimalistlikku rõivabrändi Studio Augustiga. Aidatud tuntus on aga üsna hea, Studio Augusti tundis vastusevariantide seas olnud viie sarnase brändi seast ära 35,6% vastanutest. Küll aga ei osata luua seost Studio August toodete ja brändi vahel – piltide järgi ei osanud brändi nimetada 79,2% vastanutest ning Studio Augusti 48 graafilist kujutist ehk logotüüpi ei tundnud ära 72,3% vastanutest ning need, kes tundsid, teadsid seda kujutist peamiselt internetist (73,3%). Peamised põhjused, miks Studio August tooteid ei ole soetatud, olid märgitud vastusevariandina „muu” (40,4%), kuid oluliste asjaoludena toodi välja ka toote hind (26,3%) ja kättesaadavus (22,8%). Lõputöö teoreetilistele alustele ja uurimusele ning selle analüüsile toetudes tõi autor käesolevas lõputöös välja ettepanekud turundustegevuste parendamiseks, eesmärgiga tõsta Studio August tuntust kohalikul turul: • Sihtrühma laiendamine; • Laiendada müüki suurematesse kaubamajadesse; • Pop-up poed; • Reklaam sotsiaalmeedias – sihtturundus ja tarbijamängud Facebookis; • Osalemine seminaridel ja koolitustel tarbija harimise, ostjaskonna laiendamise ja brändi tutvustamise eesmärgil; • Ühtse visuaalse identiteedi hoidmine ja loomine kõigis online-kommunikatsiooni kanalites; • Kliendibaasi loomine ja personaalsete postituste (pakkumiste, uudiskirjade jms) regulaarne edastamine; • Oma showroomi avamine; • Jätku-uuring. Kuigi skandinaavialikult minimalistlik rõivastumisstiil on Eestis alles kanda kinnitamas, on olemas juba kindel grupp tarbijaid, kes sellist rõivastumisstiili armastab ja kellele on disaini kõrval oluline ka rõiva materjal ja kvaliteet. Studio August esindab neid väärtusi ja kuigi Studio August suhteliselt uue brändina alles hakkab jõudma Eesti tarbijate teadvusesse, on sellel suur potentsiaal jõuda selle stiili esindajana lipulaevaks ja olla teerajajaks.