Sirvides Autor "Roodi, Raimo" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Langetatava kerghaagise projekteerimine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Roodi, Raimo; Tigas, TaanielSelles töös on projekteeritud mootorrataste ja väikesõidukite vedamiseks mõeldud langetatav kerghaagis. Võrreldes olemasolevate haagistega, on projekteeritud haagisele võimalik mootorrattaga palju ohutumalt peale sõita kui olemasolevatele kallutavatele haagistele, kuna projekteeritud haagise kaldenurk on vaid 5 kraadi. Müüdavate alternatiivsete kallutavate haagiste nurk on umbes 15 kraadi. Peamiselt on lahendatud haagise silla ehitusega seonduvaid probleeme, sest arvestades kõiki selles töös väljapakutud lahendusvariante, osutus sillaehitus kõige olulisemaks kriteeriumiks haagise maadligi laskmisel. Lõplikus lahenduses on välja pakutud süsteem, kus mõlemal haagise rattal on oma õhksilinder, mis liigutab rattaõlga sõidu- ja laadimisasendi vahel. Selline lahendus on kõige sobivam, sest silindril on pikem liikumismaa kui õhkpadjal ja selle tõttu on haagise tõstmiseks vaja vähem jõudu. Ühtlasi täidab silinder ka vedrustuse ülesannet. Silindriga tõstmine on ka kõige mugavam ja kasutajasõbralikum, sest see toimub vaid ühe nupuvajutusega. Põhimõtteliselt on haagisel sild, mille rattaid saab haagise suhtes üles-alla liigutada. See tagabki haagise maadligi laskmise võimaluse. Haagise omahind 2310 eurot kujunes märgatavalt kallimaks olemasolevatest alternatiivtoodetest, kuid kuna tootel on veidi teistsugune sihtgrupp, siis on hind siiski vastuvõetav. Põhilised komponendid, mis maksumust tõstavad on seotud õhksüsteemiga, mida alternatiivtootjad ei kasuta, ja sellepärast on nende haagised ka odavamad. Kuna õhksüsteem lisab haagisele sõidukite laadimisel olulist mugavust ja turvalisust, siis on loota, et tarbijad selle ka omaks võtavad. Töö eesmärk ei olnud teha kõige odavamat haagist, kuid siiski on veel palju võimalusi hinda märgatavalt odavamaks muuta just töö ja valmistoodete maksumuse pealt. Projekteeritud kerghaagis vastab töö sissejuhatuses püstitatud ülesandele. Haagist on võimalik ühe nupulevajutusega mugavalt ja ohutult maadligi lasta ja mootorrataste või väikesõidukitega turvaliselt peale sõita. Haagise laadimisasendi kaldenurk on 5 kraadi, mis on olemasolevatest kallutavatest haagistest rohkem kui kolm korda parem tulemus. Õhksilindritega allalastavaid kerghaagiseid teadaolevalt praegu ei toodeta ja selline lahendus on seepärast üsna uudne. Võimalus selliseid haagiseid toota oleks küllaltki reaalne.