Sirvides Autor "Rummel, Joel" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Embargo Täis- ja osakoormate rahvusvaheliste maanteevedude kulude optimeerimise võimalused ACE Logistics Estonia AS näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-05-12) Rummel, Joel; Maas, ReneACE Logistics Estonia AS rahvusvaheliste maanteevedude osakonna kulude optimeerimise võimaluste otsimiseks võttis autor erinevatelt ettevõtetelt analüüsimiseks vajalikke hinnapakkumisi. Töö käigus analüüsiti erinevaid võtteid, mis võiksid aidata vähendada veokorralduslikke kulusid ning võrreldi neid hetkel kasutuses olevate lahendustega. Esimese võimalusena käsitles autor ettevõttele enda veokite soetamist. Hetkel ei ole Euroopa otsevedude osakonnal oma masinaparki – kasutatakse Leedu ja Läti partnerite poolt pakutava teenusena autosid, millele planeeritakse ise kaubakoormaid. Kulude võrdluseks koguti kokku kõik kulud, mis soetamisega kaasneksid ning lisaks arvestati ka jooksvaid kulusid ning arvutati välja ühe kilomeetri kulu. Saadud tulemust võrreldi hetkel koostööd tegevate partnerite hinnakirjadega. Tulemusena selgus, et oma autode soetamisel tekkiv kilomeetri hind ei oleks soodsam, kui hetkel ühe partneri poolt pakutav kilomeetri hind. Tulemusena selgus, et oma auto soetamisel saadav kilomeetri hind tuleks madalam, kui teise partneri poolt pakutav. Lisaks oli arvutuste käigus selgelt näha, et teise partneri poolt pakutava teenuse hinnakiri on tugevalt kõrgem, kui oleks oma auto soetamisel ning lisaks ka esimese partneri poolt pakutava kilomeetri hind. Autor soovitas ettevõttel hetkel mitte autosid soetada ja võimalusel küsida lisaautosid praeguselt madalamat hinda pakkuvalt koostööpartnerilt, sest nende poolt pakutava teenuse hind on optimaalne. Lisaks soovitas autor pidada läbirääkimisi teise partneri esindajatega, et alandada hinnakirja. Hetkel pakutava teenuse hind tundub olevat põhjendamatult kõrge. Teise kulude optimeerimise võimalusena käsitles autor intermodaalsete vedude teostamist. Hetkel veetakse Lääne – Euroopa suunal kaupa vaid maanteed mööda. Selle võrdluseks kõrvutas autor mere- ja maanteetranspordi kombineerimisel tekkivad kulud unimodaalse veoviisi kuludega. Esimesel juhul uuriti välja, millised oleksid kulud hetkel koostööd tegevate partneritega, kui kasutada ka meretransporti. Kulude võrdluses maanteetranspordiga sai selgeks, et Lõuna – Saksamaa suunal ei oleks kasulik meretranspordiga hetke partneritega vedusid kombineerida. Küll aga tekkisid kulude võrdluses positiivsed ilmingud Belgia, Hollandi ja Saksamaa tööstuspiirkonna veoringide planeerimisel. Mõnel suunal olid kulude suurusjärgud sarnased – nende puhul soovitas autor veokorraldajal jälgida reaalseid laevapileti hindasid, et selgitada välja konkreetsed kulud ning seejärel võrrelda neid. Võrdluses selgus, et mõne marsruudi puhul oli kombineeritud transpordikulud palju madalamad kui unimodaalse transpordi omad. Viimase võimalusena kulude optimeerimiseks uuris autor võimalusi ilma autota haagise laevatamiseks. Läbi viidi samade marsruutide kulude arvutamine ning hiljem võrreldi saadud tulemusi. Tulemusena selgus, et haagist intermodaalse transpordi veoühikuna kasutades oleks veokorralduslikult mitmel juhul kõige madalamate kuludega. Mitte ühegil juhul ei olnud antud lahendus kõige kõrgemate kuludega. Autor leidis, et haagise laevatamine võiks olla veokorralduslike kulude optimeerimiseks sobiv lahendus. Autor ei soovita ettevõttel hetkel oma masinaparki soetada, sest hetkel on ühe koostööpartneri poolt pakutav ühe kilomeetri hind odavam, kui oma auto puhul tekkivad kulud. Küll aga soovitab ta ettevõttel tegelema hakata kombineeritud transpordiga, sest see võib aidata langetada veokorralduslikke kulusid.