Sirvides Autor "Saare, Eveli" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Tekstiilist juuksekaunistuste kvaliteedi probleemide uurimine Pioneering Retail Group OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Saare, Eveli; Ada, TraumannKäesoleva lõputöö kirjutamiseks on võetud aluseks Pioneering Retail Group OÜ. Lõputöös käsitletakse Pioneering Retail Group OÜ toodete kvaliteediga seonduvaid probleeme. Uuritakse kolme kuu jooksul kauplustes ja laos tekkinud praaktooteid, nende probleeme ning leitakse tõenäolised toodete praagiks muutumise põhjused. Tänapäeval on konkurents tihe igas eluvaldkonnas, nii ka jaemüügikettides. Kuna ka Pioneering Retail Group OÜ-l on ettevõtteid, kes pakuvad konkurentsi, siis antud lõputöö käigus sooviti vähenada praaktoodete arvu kauplustes, selleks et klientideni jõuaks kvaliteetsem toode ning et ettevõte püsiks jätkuvalt konkurentsis. Lõputöös käigus sooviti leida lahendus, kuidas praaktoodete hulka kauplustes vähendada. Töö teoreetiline osa on jagatud kaheks. Esimeses osas tehakse ülevaade protsessi kvaliteedist. Protsessi kvaliteedi osas räägitakse üldiselt organisatsioonide ja ettevõtete protsessidest. Tuginedes teooriale, tuuakse välja protsess, kus Pioneering Retail Group OÜ-l on puudujääke. Teises osas tehakse ülevaade toodete kvaliteedist. Tuuakse välja, mille alusel saab kvaliteeti määrata ning räägitakse ka levinumatest defektidest ning õmbluskvaliteeti mõjutatavatest teguritest. Lõputöös käsitletakse nii kvalitatiivset kui ka kvantitatiivset uurimismeetodit. Kvalitatiivset uurimusmeetodit on kasutatud klientidele koostatud kvaliteediuuringus. Kvaliteediuuringus on kasutatud elektroonilist ankeetküsitlust, seega hüpotees tööle on saadud läbi kvalitatiivse uuringu. Kvaliteediuuringu käigus selgus, et kliendid on üldjuhul Expressionsi kauplustes pakutavate toodetega rahul. Kõige probleemsemaks toodegrupiks osutus juuksekaunistused. Selgus ka see, et kliendid on küll üldjuhul toodete kvaliteediga rahul, kuid neil on esinenud praaktooteid ning nad on arvamusel, et ettevõte peab praaktoodete eest ka vastutuse võtma. Vastanute hulgas, kellel on praaktoodet esinenud, on ka alati oma probleemile lahenduse leidnud ning nad on olnud ettevõtte poolt pakutava lahendusega rahul. Kvaliteediuuringule järgnes kvantitatiivselt probleemi uurimine. Kvantitatiivselt probleemi lahendamiseks on kasutatud andmete töötlemisel matemaatilist statistikat. Empiiriline uuring, mille alusel on matemaatilist statistikat tehtud, on kasutatud vaatlust. Vaatlust on kasutatud kolme kuu jooksul. Tulemuste kirja panemiseks, andmete analüüsimiseks ja tulpdiagrammide esitamiseks on kasutatud tabelaruvutusprogrammi Microsoft Excel 2013. Andmete võrdlemiseks, et saada ülevaade praaktoodete kogusest, on kasutatud protsendi arvutamist. Vaatluse käigus selgus, et kaupluses tekib väga palju praaki ning praaktooted on tingitud sellest, et toodang, mida ettevõte partnerriigist tellib, on halva kavliteediga. Teise põhjusena, mida saab pidada praaktoodete tekke põhjuseks, on klientide ebakorrektne toodete käsitlemine. Samuti toob üsna palju kliente praaktooted kauplustesse tagasi, mis on tegelikult halb tulemus, sest see võib jätta klientidele halva mulje kvaliteedist. Sellest saab järeldada, et tegelikult suur hulk tooteid juba tuleb praagina, kuid praaktooted avastatakse alles kaupluses või avastavad kliendid, kes on juba toote ostnud ning on toonud praaktooted kauplustesse tagasi. Käesoleva lõputöö käigus saadud tulemusi arvestades töötati välja lõputöö koostamise ajal autori poolt välja mõeldud sekkumisprogramm. Vaatluse kolmandal kuul rakendati sekkumisprogrammi laos. Tänu sellele, et vaatluse kolmandal kuul võeti laos kasutusele sekkumisprogramm, tuvastati kauplustes vähem praaktooteid kui ilma sekkumisprogrammita. Samuti toodi kolmandal kuul vähem praaktooteid kauplustesse tagasi kui eelneval kahel kuul. Kuna ettevõttel puudub taoline sekkumisprogramm, koostati ettevõttele sekkumisprogrammi juhend. Tuginedes uuringute käigus saadud tulemustele, koostati ettevõttele kolm parendusettepanekut. Kuna ettevõttel puudus eelmainitud sekkumisprogramm, tuuakse ühe parendusettepanekuna välja sekkumisprogrammi kasutuselevõtt. Sekkumisprogrammi järjepidev kasutamine vähendaks praaktoodete arvu minimaalseks. Kauplustes oleks ainult klientide poolt ebakorrekse käsitelmise käigus tekkinud praaktooted. Lõputöö koostaja on arvamusel, et parendusettepanekute arvesse võtmine, osaliselt või täielikult, vähendaks Pioneering Retail Group OÜ Expressionsi kauplustes müüdavate toodete hulgas praaktooteid.