Sirvides Autor "Saarm, Sander" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Keldrimäe asumi ohutumaks muutmine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-01-04) Saarm, Sander; Kirejev, MihhailLõputöö autor võttis eesmärgiks tutvuda enda kodupiirkonnaga Tallinnas, Keldrimäe asumiga. Esmalt selgitati välja küsitluste abil asumis esinevad liikluskorralduslikud probleemid. Selleks lõi autor küsitluse eesti keeles, tõlkis selle vene keelde ning jagas üleskutset avalikult erinevate meediakanalite kaudu. Küsitluste veebiaadress paberil ja QR-koodi kujul asetati mitmetesse asumi söögikohtadesse ning infotahvitele. Küsitluse abil jagati vastajad erinevatesse rühmadesse, mis omavahel põimusid. Vastasid kohalikud elanikud ning asumi külastajad. Kõik täitsid küsitlust vastavalt isiklikule asumikülastuse mustrile: Keskturu, Kaasani kiriku, kolme erineva lasteaia, kaupluste ja söökohtade külastused. Seejärel käidi asumiga tutvumas kohapeal. Selgusid mitmed probleemid, mida ei toodud küsitluse vastustes välja. Lisaks kiiruse ületamisele, vastassuunas sõitmisele, inimeste vähesele turvatundele ja vähesele liiklusohtude tajumisele puuduvad asumis osad liiklusmärgid. Mõned märgid on paigutatud arusaamatult. Keldrimäe tn 2 elanikel esineb prügiveo probleem. Töö autor loendas asumis sõidukeid hommikustel ja õhtustel tipptundidel, määramaks ära liiklustihedus põhitänavatel. Selleks käidi sõidukite liikluskäitumist jälgimas mitmekümnel tunnil asumisisestel tänavatel. Teiseks mõõdeti sõidukite kiirust. Selleks laenutati Tallinna Tehnikakõrgkoolist kiiruse mõõtmise seade. Loendamistulemustest selgus, et asumi väikestel üherealistel tänavatel sõidab ühe tunni jooksul ligikaudu sama palju sõidukeid kui Tallinna mõnel suurimal magistraaltänaval. See põhjendab, miks asumi elanikud ei tunne ennast väga ohutult last lasteaeda viies või Keskturul käies. Autor tutvus piirkonna kõigi teadaolevate ehitusprojektidega, mille käigus muudetakse asumi liikluskorraldust: Keldrimäe tn 9 // Lastekodu tn 12 kinnistu, Lastekodu tn, Arteri kvartal. Ühtlasi osaleti kõigi projektide avalikel aruteludel ning avaldati arvamust parkimiskohtade kadumise osas. Samuti käidi Arteri kvartalis kohapeal tutvumas ehituslike külgede ja tulevase liikluskorraldusega. Suheldi erinevate ettevõtetega: Kaasani kirik, Tallinna Transpordiamet, Tallinna Linnaplaneerimise Amet, Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet, Signaal TM AS. Tutvununa asumi kõigi teadaolevate projektidega ning kohalike elanike ja külastajate liikumismustritega lõi lõputöö autor asumi liikluskorraldusest oma nägemuse. Selleks kasutati teadmisi projekteerimisprogrammist AutoCAD, tutvuti täiendavalt Eesti liiklusstandarditega ning võeti arvesse sõidukite manööverdusvõimalusi ja ohutust. Loodud lahendus on selgema liikluskorraldusega. Kasutatud on mitmeid erinevaid liiklust rahustavaid meetmeid. Korraldatud on märkide paigutust. Asumi kiirust on vähendatud. Üles on seatud tõstetud pinnaga ristmikud. Uue liikluskorralduse toimivust ei ole võimalik hinnata modelleerimisega, kuna inimeste käitumist ei ole võimalik ette näha. Lahenduse toimivust saab hinnata ajutise liikluskorralduse ülesseadmisega koostöös Tallinna Transpordiametiga ning selle toimivust jälgides. Toimivuse korral on võimalik kinnitada ajutine lahendus statsionaarseks ning luua füüsilised ohutussaared, ohutumad jalgteed ning teekitsendused liiklusohutuse tõstmiseks Keldrimäe asumis.