Sirvides Autor "Salumaa, Veiko" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Jaotuskulude vähendamine Draka Keila Cables AS näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Salumaa, Veiko; Janno, JelizavetaKliendi soov on saada alati saada rohkem lisandväärtust ning madalamat hinda kui varem. Paratamatult on need soovid pöördvõrdelises seoses ning selline survestamine nõuab ettevõtjatelt üha enam pingutusi, et tuua enda kontole klientide piiratud ressursid. Isegi kui lisandväärtust ei ole võimalik tõsta, siis kulude süstemaatilise analüüsi ning minimeerimise teel on võimalik saavutada konkurentsieelis mistahes tööstusharus. Käesolev lõputöö tutvustas, analüüsis ning tõi välja parendusettepanekud jaotuskulude vähendamiseks Draka Keila Cables AS näitel. Draka Keila Cables AS on rahvusvahelisse kontserni Prysmian Group kuuluv ettevõtte, mis toodab ja turustab kaableid ning kaablitarvikuid. Analüüsi põhjal võib väita, et jaotusvedude efektiivsus on üldjoontes hea, sest väga suures osad liiguvad kaubad täiskoormatena, mis tähendab, et kaubaruum on kogu veovahendi ulatuses täidetud. Efektiivsuskadudest tõi autor välja näiteks täiskoormate keskmise kaalu, mis Norra suunal jäi alla 72% maksimaalsest ning kõrged lisa-mahalaadimisetasud, mis näiteks Leedu suunal ulatusid kuni 20% kogu veohinnast. Lisaks efektiivsuskadude tuvastamisele pakkus autor välja kolm erinevat võimalust, millede rakendamise tulemusena oleks aastas teoreetiliselt võimalik säästa ligikaudu 59 000 eurot. Teoreetilise arvutusena kajastas autor neid seetõttu, et arvutuste aluseks oli võetud aasta 2015. eelarvelised mahud. Norra suunal koormatuse tõstmiseks oleks vajalik muuta pakendi tüüpi mis võimaldaks efektiivsemalt kasutada laadimisruumi ning seeläbi tõsta ühte täiskoormasse laetava kauba kogust. Simulatsiooni tulemusel selgus, et täiskoormate kaal kahe toote lõikes kasvas 40%. Leedu suuna muudatus hõlmaks endas majandustarkvara seadete muutmist ning välistaks kahe kliendi kaupade laadimise teisipäeval ning neljapäeval. Selle tulemusena saavutatakse kõrgem konsolideeritus ning vähendatakse erinevate klientide arvu saadetise kohta. Kolmandaks võimaluseks säästa kujunes edukas hinnapakkumiste analüüs. Suur hinnapakkumiste hulk Tallinn–Keila marsruudil, loob eeldused ühe ning kõige soodsama vedaja valikuks. Arvestades, et eelnevalt jagunes maht mitme 51 vedaja vahel, on mahu kasv positiivseks efektiks ka koostööpartnerile. Läbirääkimiste tulemusel langes nimetatud marsruudi hind 34%. Kokkuvõtteks võib öelda, et ettevõttes on jaotuskulud kontrolli all ning vedude planeerimine toimub efektiivselt. Kaup tarnitakse suures osas täiskoormatena ning osakoormate osakaal on väike. Küll aga võib puuduseks pidada madalat koormatust, mis näitab, et veovahendi ressurss ei ole täielikult kasutatud. Autori poolt välja pakutud lahendused võimaldavad seda kindlasti paranda ning sellel on otsene mõju ettevõtte Draka Keila Cables AS finantstulemustele.