Sirvides Autor "Seli, Doris" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs A kategooria komponentide varude juhtimine ettevõttes Amphenol ConneXus OÜ(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Seli, Doris; Nõuakas, KatiAntud lõputöö eesmärk oli kujundada ettevõttele Amphenol ConneXus OÜ A kategooria komponentidele parem hankimise strateegia. Vajadus selle järele tuleneb lõputöö autori igapäevasest tööst, milles tuleb jälgida kliendi prognoose ja selle alusel varuda materjale tootmisse. Lõputöö teostamise käigus teostas autor sügava analüüsi kliendi A kategooria toodetele ja sellest valimist omakorda Z kategooriasse kuuluvate muutuva vajadusega toodetele. Analüüsi teostamiseks kasutas abivahendina MS Access andmebaasi päringuid ja raporte, mis on oluline abivahend iganädalase kliendi prognoosi analüüsimiseks. Prognoosi analüüsimine on oluline osa igapäevasest tööst, et jõuaks õigeks ajaks varuda piisavas koguses komponente lattu, täitmaks kliendi tellimused õigeaegselt. Analüüsi käigus selgus, et kõigil toodetel on perioode, kus prognoos näitab stabiilset vajadust, kuid tegelikult tellimusi klient ei saada. Selle põhjuseks on enamasti kliendi probleemid mõne teise tarnija kaubagrupiga mis takistab lõpptoote valmistamist. Aasta peale näitasid nii müüginumbrid kui ka kliendi prognoos tegelikult üsna sarnaseid koguseid. See tähendab seda, et olenemata toodete vajaduse kõikumisest tellitakse aasta jooksul üsna ligilähedane kogus tooteid, mis prognoosides ennustati. Aegajalt tekib kliendil suurenenud vajadus teatud toodetele, mis esialgu kajastub ostutellimuste suures kasvus ning mõni nädal hiljem alles prognoosi dokumendis, kahjuks on siis ostutellimuste sooritamine jäänud tarnijatele juba hiljaks. Sellistel puhkudel on väga oluline kliendi ja tarnija omavaheline suhtlus ja usaldus, et toetada teineteise tootmist võimalikult palju. Kui klient saab infot, et tellimused saavad olema suuremad kui prognoos näitab, siis on otstarbekas teavitada koheselt oma tarnijaid, et jõuaks varuda materjale või kui näeb langust, olenemata prognoosi numbritest, siis on teavitamine samuti väga oluline, et oleks võimalik juba sooritatud ostutellimusi lükata edasi. Eelpool mainitud probleemi tõttu tegi lõputöö autor ettevõttele Amphenol ConneXus OÜ ettepaneku juurutada võtmetarnijatega VMI ladu, et vältida sagedasi komponentide tarnete hilinemisi ja kõrgeid transpordi kulusid. Paljude komponentide tarneajad on üle 8 nädala ja vajaduse suurenedes enamgi, seetõttu on vaja leida parem lahendus tavapäraste ostutellimuste teostamisele ja pikkadele tarneaegadele. VMI lao juurutamise protsess on läbirääkimiste faasis ettevõtte hankejuhi ja juhtkonnaga, valitakse välja esimesed olulised tarnijad. VMI lao kasutamisel annavad miinimum ja maksimum komponentide tasemed piisavalt mänguruumi, et täita kliendi nõudmised ka perioodil, kui vajadus on kahekordne tavapärasest. Samas madal perioodil, kui vajadus komponentide järele puudub, ei seo ACOU oma käibevarasid, sest komponentide eest esitatakse arve alles siis, kui need on VMI laost väljastatud. Kokkulepped esimeste tarnijatega puhverlao osas on juba tehtud ja valitud komponentidele toodavad tarnijad veidi enam kui lahtiolevad ostutellimused näitavad. Sellega on esimesed sammud komponentide tarneaegade parendamiseks tehtud ja vähendatud mitme kaubasaadetisega ka kulu transpordile. Analüüsi käigus selgus, et väga palju komponente on juurutatud ainult ühele tarnijale, mis võib olla riskiks. Alati ei ole võimalik, et igal komponendil oleks vähemalt kaks tarnijat, kuid suuremale osale komponentidele peaks olema. Alternatiivsete tarnijate leidmine ja juurutamine on sageli pikk protsess, kuid ka sellele pööratakse üha enam tähelepanu ja koostöös hankejuhiga käsitletakse iganädalaselt mõnda komponenti, millel puudub teine tarnekanal.