Sirvides Autor "Siska, Liisi" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Väikeettevõtte Design 4 Dream OÜ arengukava aastani 2017(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Siska, Liisi; Kikas, HeldiKäesolev lõputöö on kirjutatud teemal “Väikeettevõtte Design 4 Dream OÜ arengukava koostamine aastani 2017”. Teema valikul sai otsustavaks autori seos ettevõttega ning isiklik huvi tulemuste saavutamiseks. Diplomitöö jaotus kolmeks omavahel seotud peatükiks, kus esimeses osas andis autor ülevaate ettevõtlusega alustamisest, äriidee leidmisest ning arengukava koostamise vajalikkusest ja võimalikke strateegiate väljatöötamise teoreetilist baasist. Teise osana iseloomustati uurimisalust ettevõtet, kirjeldati selle hetke olukorda, analüüsiti konkurente ja tegeleti arengustrateegia väljatöötamisega. Kolmandas peatükis koostati ettevõttele tegevuskava, mis hõlmas turustrateegia, müügistrateegia ja finantsstrateegia planeerimist. Arengukava koostati arengueelduste analüüsimiseks, mis võimaldaks ettevõtte juhtidel näha idee potentsiaali eelkõige Eestis. Koostatud plaani järgides loodetakse tegutsemisesse sisse viia muutusi, mis opereeriksid nii väliskeskkonnast lähtudes kui ettevõtte sisemistest huvidest. Design 4 Dreami toodanguks on eriilmelised isikustamisvõimalusega voodipesud, mida käesoleval hetkel konkurentide poolt ei pakuta. See annab ettevõttele tugeva konkurentsieelise võimaluse kiiremaks turupositsiooni kinnitamiseks. Samas on ettevõte ohustatud imporditava masstoodangu poolt, mille madalate jaehindadega ei suudeta võistelda, mistõttu rõhub ettevõte kvantiteedi asemel kvaliteedile, pakkudes vastupidavaid looduslikest materjalidest voodipesusid. Turustrateegia koostamisel segmenteeriti ettevõtte jaoks atraktiivsem sihtklient, kelleks on naine vanuses 25-50, kes teenib vähemalt Eesti keskmist palka ja huvitub sisekujundusest. Peamiseks sihtkliendini jõudmise viisiks on sotsiaalmeedia, hetkeni, mil puuduvad finantsvõimalused reklaami panustamiseks. Autor viis läbi kvantitatiivmeetodil tarbijaküsitluse, et välja selgitada eestlaste eelistused voodipesude suhtes ning samas koguda informatsiooni, mida saaks kasutada ettevõtte ja toodete arendamiseks. Vastustest selgus, et enamik inimesi ostab voodipesu komplekti hinnavahemikus 20-60 eurot ehk keskmise hinnaklassiga tooteid, kuhu kuulub ka Design 4 Dream. Ettevõttel on planeeritud ka sisenemine jaemüügiturule, mistõttu uuriti, kust tavaliselt voodipesu soetatakse. Populaarseimaks osutusid kaubandusketid (Selver, Rimi, Jysk jt), kust planeeritakse jaemüügiturule sisenemist alustada. Tootearenduse poole pealt kujunes tähtsaimaks küsimuseks voodipesuga seotud probleemide väljaselgitamine, kus lisaks kõrge hinna ja kehva kvaliteedi suhtele tõid vastajad välja mitmeid ettepanekuid, mida juhtkond saab kasutada voodipesu väärtuse tõstmiseks. Küsimustiku tulemused olid Design 4 Dreami meeskonna jaoks motiveerivad, sest mitme küsimuse vastustest võis välja lugeda, et vastajad ootavad müügile midagi uut ja teistsugust. Müügistrateegia koostas autor lähtudes stabiilsest, kuid tempokast kliendibaasi kasvust. Finantside kokkuhoidmiseks tegelevad müügiga ettevõtte juhid ise, pakkudes tellimisvõimalust sotsiaalmeedias ja kodulehel e-posti teel. Lisaks planeeriti kontaktide loomine äriklientidega, kellena nähakse sisekujundajaid ja majutusasutuste omanikke, millega tegelevad ettevõtte juhid isiklikult. Kõige olulisem punkt ettevõtte jaoks käesolevas arengukavas on finantsstrateegia koostamine ja selle tulemus, sest finantsplaan on kokkuvõte koostatud strateegiatele, mis näitab, kas planeeritud tegevused on tulemuslikud või mitte. Kasumiaruande ja bilansi prognoosi tulemusena selgus, et arengukava koostamine on olnud tulemuslik ning sissejuhatuses seatud peaeesmärk, digitaalse tekstiiliprinteri ostmine, saab võimalikuks 2017. aasta lõpuks, kui ettevõte suudab täita müügiplaani järgides väljatöötatud strateegiaid. Design 4 Dreami pakutav toodang omab potentsiaali kliendibaasi pidevaks kasvamiseks, kuid toode ei müü ennast ise. Ettevõtte meeskond peab ühtselt töötama eesmärkide nimel, mis arengukavas püstitatud said, vaid see tagab edu. Takistuseks võib saada juhtkonna kogenematus ettevõtluses, mistõttu võib firma areng toimuda ebastabiilselt ning eesmärkidest kõrvale kaldumistega. Lõppkokkuvõttes määrab ettevõtte edukuse juhtide tahe ja kompetentsus ning seda omakorda toetab toode oma uudsuse võimalustega.