Sirvides Autor "Suuster, Kristiina" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Eesti tarbija teadlikkus õiglase kaubanduse tekstiiltoodetest Ehe Mood OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Suuster, Kristiina; Kikas, Heldi; Diana TuulikLõputöö keskendus õiglase kaubanduse tekstiiltoodete alase teadlikkuse uurimisele Eesti tarbijate seas. Töö käigus tutvustati tarbija teadlikkuse ja õiglase kaubanduse olemust, anti ülevaade rahvusvahelise tekstiilkaubanduse põhiprobleemidest ja varasemalt läbiviidud õiglase kaubanduse teemalistest uuringutest Eestis. Tutvustati Eestis tegutsevat õiglase kaubanduse tekstiiltooteid müüvat ettevõtet Ehe Mood OÜ, kes andis lõputööks ajendi ning anti ülevaade lõputöö raames läbi viidud uuringust, esitati järeldused ja ettepanekud teadlikkuse tõstmiseks tulevikus. Lõputöö raames läbi viidud õiglase kaubanduse tekstiiltoodete teemalise uuringu eesmärgiks oli selgitada välja tarbijate teadlikkus seoses õiglase kaubanduse tekstiiltoodetega Eestis. Uuringus selgitati välja tegurid, mis on tarbijate jaoks olulised tekstiiltoodete ostmisel, samuti allikad, mille põhjal vastajad tekstiiltoodete kohta enamasti informatsiooni saavad ning kui teadlikud on vastajad õiglase kaubanduse tekstiiltoodete teemal. Uuringust selgus, et enamus vastajatest olid suuremal või vähemal määral teadlikud õiglase kaubanduse põhimõtetest ning huvi teema osas on suur, ligikaudu kolmveerand vastanutest soovis põhimõtetega rohkem tutvuda. Enamus vastajatest arvas, et Eestis on võimalik õiglase kaubanduse tekstiiltooteid osta, kuid üks kolmandik vastajatest arvas, et seda ei saa teha. Vastajate valmidus õiglase kaubanduse tekstiiltooteid osta on suur, enamus vastanutest teeksid seda enda hinnangul kindlasti või tõenäoliselt. Uuringu käigus selgus, et tarbijad langetavad rõivatooteid ostes otsuseid peamiselt lähtudes toote hinnast ja kvaliteedist. Tarbijad soovivad õiglase kaubanduse tekstiiltooteid osta, kuna soovitakse parendada arengumaade tootjate elujärge. Tarbijatele on oluline, et tooted on valmistatud keskkonnasõbralikul viisil ja naturaalsetest kangastest, suur on ka soov toetada sotsiaalse sõnumiga tooteid. Inimesed, kes õiglase kaubanduse tekstiiltooteid ei osta või seda teha ei soovi põhjendavad oma valikut asjaoluga, et nende arvates on tooted liialt kallid ja Eestis ei ole tooteid piisavalt saadaval, samuti ei osteta tooteid, kuna pole saadud asjakohast informatsiooni. Uuringust selgus, et üle poole vastanutest jälgis rõivamüüjaid ka sotsiaalmeedias ning üle kolmveerandi vastanutest soovib saada rohkem teavet Eestis müüdavate õiglase kaubanduse tekstiiltoodete koha, teavet soovitakse saada eelkõige sotsiaalmeediakanalite kaudu ja trükimeedia vahendusel. Lähtuvalt uuringutulemustest ja vastajate ettepanekuid arvesse võttes tehti õiglase kaubanduse tekstiiltoodete alase teadlikkuse tõstmiseks tulevikus ka ettepanekud. Käesoleva lõputöö raames selgus, et suurem hulk vastanutest on õiglase kaubanduse tekstiiltoodete teemast teadlikud, kuid sooviksid tulevikus rohkem õiglase kaubanduse alast informatsiooni saada. Vastajaid, kes teemast huvitatud ei olnud, oli vähe. Tarbijad sooviksid informatsiooni saada eelkõige sotsiaalmeedia ja trükiajakirjanduse vahendusel. Soovitakse, et tänavatel oleks rohkem õiglase kaubanduse reklaame ning leiti, et tulevikus tehtavat teavitustööd tuleks parendada.