Sirvides Autor "Tamme, Raivo" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Õpisituatsiooni rakendamine elektritehnika kauglaboris(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Tamme, Raivo; Kalda, Heljut; Samo SaartsKauglaboris rakendatava õpisituatsiooni kasutamine õppetöös leiab aset enne laboratoorset tööd ning peale teoorialoenguid. Selline järjestus süvendab üliõpilastes teoreetilisi teadmisi ning aitab neil leida seoseid praktika ja teooria vahel, mis tagab teadmiste pikkemaajalise mäletamise ja annab eelteadmised laboratoorseks tööks. Kauglabori ja õpisituatsiooni kombinatsiooni kasutamine kujundab ja loob üliõpilastes vajalikke teadmisi, oskusi ja kogemusi, mida neil on vaja eesseisvaks tööks insenerivaldkonnas. Tähtsamad neist on kriitiline mõtlemine, loovus, elukestev õppimistahe, koostöö, probleemi lahendamise, enesejuhtimise oskus ning tehniline mõtlemisprotsess. Õpisituatsiooni kasutamine õppeprotsessis tekitab tudengis suuremat huvi õpitava valdkonna vastu ning sellega saavutatakse kaasatöötav üliõpilane, kes soodustab aktiivset ja efektiivset õppimist. Õppejõududel on võimalik rakendada õpisituatsiooni teoorialoengus abivahendina ning kasutada seda praktilise näitena teooria selgitamisel. Seda saab rakendada erinevates täiendõppe programmides. Kuna õpisituatsioon on realiseeritud kauglaboris, siis saavad seda kasutada veebilehitseja vahendusel teised ülikoolid ja kutsekoolid. Lõputöös koostati õpisituatsiooni ülesande kirjeldus, mis annab üliõpilasele didaktiliselt lühendatud tegutsemiskorra, millega õhutatakse tudeng iseseisvale õppele. Õpisituatsioon koostati elektritehnika erialaainele „Mikroprotsessorid“. Üliõpilasel tuleb kirjutada programmi kood, kus on vaja kuvada vedelkristallekraanile digitaalväljundiga niiskuse- ja temperatuurianduri väärtused ning analoogväljundiga temperatuurianduri väärtused. Vastavalt andurite väärtustele juhitakse Arduino arendusplaadiga väljundseadmeid, mis on RGB LED ja servomootor. Vastavalt probleemi/ülesande kirjeldusele koostati õpisituatsiooni prototüüp „Arduino arendusplaadiga väljundseadmete juhtimine temperatuuri ja niiskuse järgi“, mis realiseeriti kauglabori keskkonnas. Õpisituatsiooni lahendamine toimub kauglabori veebikeskkonnas veebilehitseja vahendusel, kus üliõpilased saavad reaalajas videona tagasisidet õpisituatsiooni käitumisest, kui nad koostavad sellele programmi koodi. Õpisituatsioonile „Arduino arendusplaadiga väljundseadmete juhtimine temperatuuri ja niiskuse järgi“ koostati laboratoorse töö juhend, kus esitati üliõpilasele üldised didaktilised eesmärgid, konkreetse õpisituatsiooni eesmärgid, ülesande kirjeldus, kontrollküsimused, lõimumine teiste õppeainetega, õpisituatsiooni skeem, kasulike allikate loetelu lahendamiseks. Autor lahendas õpisituatsiooni „Arduino arendusplaadiga väljundseadmete juhtimine temperatuuri ja niiskuse järgi“. Lahendamine andis kinnitust sellele, kui üliõpilane on lahendanud antud õpisituatsiooni, siis saavutab ta selle tulemusena õpisituatsiooni eesmärgid ja süvendab ning arendab endas vajalikke oskusi, teadmisi ja kogemusi eesseisvaks tööks insenerivaldkonnas. Kauglaboris kasutatava õpisituatsiooni maksumus jääb vahemikku 137 kuni 164 eurot. Edasine arendus võiks olla selline, et kauglabori veebiportaal oleks ühildatud Moodle e-õppekeskkonnaga, siis oleks seda mugav ja kiire kasutada nii üliõpilastel kui ka õppejõududel. Õppejõud arendaksid ja töötaksid välja uusi õpisituatsioone kauglabori jaoks koos laborijuhendiga.