Sirvides Autor "Tarmo, Artur" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Elektrolüütiliste ja autokatalüütiliste pinnete uuringud ja rakendused(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Firstova, Anna; Tarmo, Artur; Pihl, ToomasAntud lõputöö andis detailse ülevaate kolmest põhilisest galvaniseerimise tehnoloogiast, nende omadustest ning kasutusaladest. Lõputöö käigus uuriti kolme põhilist galvaniseerimise tehnoloogiat, milleks on lokaalgalvaanika, vannigalvaanika ning elektrivaba galvaanika. Esimese katse käigus galvaniseeriti neli põhilist metalset materjali, kasutades elektrivaba galvaniseerimise metoodikat. Materjalideks olid: malm, teras, vask ja messing. Katses kasutati Caswelli poolt pakutavat toodangut. Katsed, mis olid läbiviidud Caswell toodetega õnnestusid, kuna kõikidel materjalidel tekkis niklikiht, isegi mootorrata silindri peal oli tekinud ilus kiht. Teise katse eesmärgiks, kus kasutusel oli isetehtud elektrolüüdi lahus, oli nikeldada 20.sajandi alguses toodetud mootorratta silindrit, kasutades elektivaba nikeldamise tehnoloogiat. Proovikatse teostati seepärast, et Caswelli toodangust koostatud lahusest ei piisanud. Uue elektrolüüdi valmistamiseks osteti vajalikud kemikaalid ning nendest koostati lahus. Enne silindri asetamist elektrolüüdi vanni, oli silinder puhastatud liivapritsiga ning eemaldatud rasvast, kasutades puhastus aktivaatorid. Katse tulemus osutus negatiivseks, sest niklikiht ei jäänud ühtlaselt silindri pinnale. Üheks põhjuseks on eeldatavalt valed kemikaalide proportsioonid. Teiseks põhjuseks võib olla vale kemikaali kasutus lahuses, kuna hüpofosfaadi asemel kasutati hüdrofosfaati. Samuti sai vähendatud lahuse pH taset, kasutades selleks väävelhapet. Enne vähendamist oli lahuse pH 4,6. Pärast vähendamist oli lahuse pH 3,1. Kuid isegi pärast pH vähendamist katse ei saavutanud tulemust, mida oodati. Lõputöö katsete käigus, tekkis idee tegeleda galvaniseerimisega ka tulevikus, kuna see on väga nõutud ning ka tulus äritegevus. Uurides Eesti siseturgu, siis võib märkida, et puuduvad ettevõtted, kes pakuksid elektrivaba galvaniseerimise lahendust. Lähtuvalt sellest oleks ka klientuuri, sest vanade auto- või mootorratta detailide restaureerimine on viimase viie aastaga läinud aina populaarsemaks.