Sirvides Autor "Teder, Erkko" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Küttega teed(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Teder, Erkko; Toome, MeelisAntud lõputöö eesmärgiks oli leida erinevaid lahendusi kasutamaks küttega teid ka Eestis. Välja on toodud ka üks võimalikest ning uudsetest lahendustest tootmaks vajaminevat elektrienergiat. Küttesüsteemide kasutamine erinevates kohtades muudaks talvelt liiklemiseks ohutumaks nii autojuhtidele kui jalakäijatele. Lisaks inimestele on lahendused kasulikud teekatte eluea pikenemisele. Talveperioodidel on kasulik hoida asfaltkate soojana, kuna see vähendab pragude ja pikiroobaste teket. Töös on välja toodud erinevad lahendused, mida on uuritud ning katsetatud maailma eri paigus. Paljud küttesüsteemid on juba praegu kasutuses. On ka lahendusi, mille kasutamine kaugemas tulevikus võib muutuda reaalseks. Kuna maailm on silmitsi erinevate taastumatute maavarade märgatava vähenemisega, siis uued lahendused püütakse toimima panna ise vajaliku energia tootmisega. Tark tee ning piesoelektriline süsteem on väga innovaatilised ja leiaksid kasutus kindlasti tulevikus uute elurajoonide ümbrustes või maanteede rajamisel. Igal küttega tee lahendusel on omad plussid ja miinused. Suurimateks probleemideks on nende rajamis-ning hoolduskulud. Lisaks tekitab küsimus ka erinevate lahenduste vastupidavus Eesti tingimustes. Kindlasti on positiivseid külgi rohkem kui negatiivseid. Suurimaks plussiks on talviste liiklusõnnetuste vähenemine. Kuna Eesti teid ohustab tihti must jää, siis inimesed ei oska arvestada sellega ning tihti on see liiklusõnnetuste põhjustajaks. Küttesüsteemid ei ole kasulikud mitte ainult talvisel ajal, vaid võib ka suvisel perioodil olla abiks kuivatamaks vihmamärgasid teid. Libeduse tõrjumine on üks positiivseteks külgedeks küttega teede kasutusele võtmisel. Lisaks aitab vähendada talihooldeks eraldatud summasid, mida saab kasutada erinevate lahenduste ehitamiseks. Soola puistamine libeduse tõrjeks on küll hea, sest see suudab kõige kiiremini sulatada teedel oleva jää, kuid on kahjulik autodele ning aitab kaasa teede lagunemisele. Kuna välja on töötatud ka lahendusi, mis suudavad energiat toota, siis kasu ei saaks sellest mitte ainult autojuhid, kelle jaoks teekond muutub ohutumaks, vaid selle abil saab varustada energiaga kõik infrastruktuuri kuuluvaid osasid. Antud töös on välja toodud kohad, kus oleks kõige perspektiivikam kasutada katte all olevat küttesüsteemi. Parimad kohad on parklad, jalakäijate ning kergliiklusteed, sillad, viaduktid ja ohtlikud maanteelõigud. Küttega teede rajamine võib olla küll kallis, kuid õige lahenduse leidmisel tasub see end pikemas perspektiivis ära.