Sirvides Autor "Tiits, Mihkel" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Muutused postipakkide tarneahelas peale Euroopa Liidu käibemaksudirektiivi jõustumist 01.07.2021(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-11) Tiits, Mihkel; Popell, JanekKäesoleva lõputöö teemaks on muutused postipakkide tarneahelas peale Euroopa Liidu käibemaksudirektiivi jõustumise. Lõputöö tulemuseks oli välja töötada juhised Euroopa Liidus asuvale lõpptarbijale ostu sooritamiseks kolmandast riigist. Lisaks anda tarbijale ülevaade kogu tarneahela toimimisest ja seda mõjutavates muudatustest. Eesmärgi täitmiseks püstitas autor kolm uurimisküsimust. Antud teema valikult lähtus autor direktiivi jõustumise päevakohasusest ja asjaolust, et muutust, mis mõjutab väga suurt osa elanikkonnast on väga vähe kajastatud nii meedias kui ka riigiasutuste poolt kes selle eest vastutavad. Antud teemat saab käsitleda mitmest vaatenurgast kuid autor valis sihtrühmaks tarbija kuna mõju neile on suurim. Esimeses peatükis tutvustab autor lugejale hetkeolukorda. Tuuakse välja kust sai direktiivi muutus alguse ja mis on selle põhjuseks. Välja tuuakse muutuste jõustumise kuupäev milleks on 1. juuli 2021. Peamiste põhjustena mainitakse EL-i soovi kaitsta oma kaupmehi turumoonutuste eest ja kaitsta maksusüsteemi kavalate käibemaksu pettuste eest. Lisaks saab peatükist ülevaate tarneahela olemusest ning postisaadetiste maksustamisest hetkel. Lähemalt on käsitletud erinevalt maksustatavaid postisaadetiste gruppe ja toodud välja igaühe erisused. Peatüki lõpus saab lugeda uurimistöö kavandamise ja läbiviimise kohta. Autor omandas teadmisi antud valdkonna kohta läbides valdkonnaga seotud ettevõttes pikaajalise osalusvaatluse. Saamaks infot tarbijate käitumise ja soovide kohta teostas autor struktureerimata individuaalintevjuusid tarbijatega. Teises peatükis on vaatluse alla võetud eesootavad muutused ja nende mõju tarbijatele. Mõju ulatuse hindamisel selgusid jahmatavad numbrid. Eesti elanikest suurem osa on sooritanud viimase kolme kuu jooksul ostu internetist. Euroopa Liidu sees edastatakse aastas 6 miljardit saadetist ja kolmandatest riikidest siseneb veel 1,1 miljardit saadetist. Seega populatsiooni osakaal kes antud direktiivist mõjutatud saavad on väga suur. Samal ajal selgus struktureerimata intervjuudest, et tarbijatel pole aimugi neid eest ootavatest muudatustest ja mõju ulatusest. Vähesed kes olid sellest kuulnud ei osanud öelda, mis moodi see neid mõjutada võiks. Intervjuude põhjal saigi autorile selgeks, et kõige tähtsam on anda ülevaade tarbijale kes vastupidiselt tarneahelaga seotud ettevõtetele on jäätud infosulgu. Peatüki teine pool keskendub muutuste kirjeldamisele ja detailsele väljatoomisele. Esimesena toob autor välja muutused ostlemisel e-poest, mis on hetkel ja mis muutub peale direktiivi jõustumist. Lisaks antakse ülevaade saadetise käitluses toimuvatest muudatustest, tagastus logistikast, käibemaksu korjamises toimuvatest muutustest kui ka nende positiivsetest ja negatiivsetest mõjudest. Viimase suurema osana antud peatükis on käsitletud võimalike tarneahelaid lõpptarbijale peale direktiivi jõustumist. Ära on toodud nii IOSS skeemi alla minevad kui mitte minevad tarneahelad ja parema ülevaate saamiseks on tarneahelaid analüüsitud SWOT meetodi abil. Kolmandas ja viimases osas toob autor eelnevatest peatükkidest saadud parimad tavad kokku ja koondab need ühtseteks juhisteks. Lisana on autor juurde pannud parimad tavad internetist ostude sooritamiseks, et vältida pettuste ohvriks langemist. Esmajärjekorras on soovitus osta Eestist või Euroopa Liidust kõik vajalik ja kui ikkagi on soov ostu sooritamiseks kolmandast riigist tuleb teostada põhjalik taustakontroll ja eelistada IOSS skeemiga liitunud kauplejaid, et saadetised saabuksid kiiremini ja kõik nõutud maksud oleksid tasutud. Lõputöö tulemina koostas autor selged juhised turvalise ostukoha valimiseks e-keskkonnas. Juhised hõlmavad nii üldist turvalisust kui ka kindlaid soovitusi platvormi turvalisuse jälgimiseks. Lisatud on õpetused kuidas ja kas saab veenduda, et platvorm kust tarbija ostu sooritab on liitunud Euroopa Liidu IOSS skeemiga ja vajalikud maksud saavad tasutud juba ostu sooritamise hetkel. Sammuti on autor loonud levitamiseks kaks brošüüri, et tarbijal oleks lihtsam vajaliku infot kiirelt ühest kohast kätte saada.