Sirvides Autor "Tillmann, Raido" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Garantiitööde tööprotsesside täiustamine Endover KVB OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Tillmann, Raido; Tammaru, EnnKäesolevas lõputöö raames tutvustati lühidalt kehtivat seadusandlust, mis käsitleb ehitiste garantii ja pretensiooni esitamise õigust ning ehituse kvaliteedi tagamise põhimõtteid ettevõttes. Pikemalt käsitleti garantiiosakonna töö täiustamist, kus toodi välja töötajatele hetkel kehtiv tööjuhis ning uus garantiitööde läbiviimise protseduur, mille alusel hakatakse edaspidi arendustes garantiitöid läbi viima. Viimasena uuriti konkureerivate ettevõtete garantiitööde läbiviimise protseduuri. Töö tegemise käigus saadi vastused küsimustele, mis esitati sissejuhatuses. Hetkel kehtivas tööjuhises täiendati garantiitööde käigus tekkinud kitsaskohti. Endover KVB OÜ arenduste maht on suurenenud läbi aastate ning seetõttu oli oluline luua edaspidine süsteem, millest lähtudes viiakse läbi garantiitöid. Süsteem loodi lähtudes eksisteerivast tööjuhisest ning tööde läbiviimise kogemusest. Tööjuhist ja tööde teostamist analüüsiti ning lähtuvalt sellest täiendati uut dokumenti. Järgides süstemaatilisi parandamise meetodeid leiti igale tööde läbiviimise probleemile lahendus. Uue garantiitööde läbiviimise protseduuriga loodi süsteem, millega paranevad töötingimused, ettevõtte ressursside kasutamine ratsionaliseeritakse ning pakutakse klientidele paremat teenust. Oluline osa garantiitööde läbiviimisel on aeg, mille raiskamist on vähendatud. Garantiitööde läbiviimise ajal on tähtis määrata tähtajad, mis sõltuvad puuduste olemusest. Lahendustega, mis on hetkel rakendatud paraneb kvaliteet, kuna tekib ülevaade puudustest, kus on kergesti tuvastatavad kaebused. Lisaks saab iga kaebuse kohta luua konkreetse ajaloo, mis on töötajate poolt nähtav ka edaspidi. Kuna aega ei kulutata tabelite koostamisele ning muutmisele, siis on võimalik antud aeg suunata garantiipuuduste lahendamisele ning tööde teostamise kontrollile. Pideva kontolliga saavutatakse tööde kvaliteet ka garantiiperioodil. Aega, mis kulub tööde tegemiseks saab garantiitööde haldur mõõta ning kasutada edaspidises töös. Garantiipuudustele aja- ja rahakulu lisamisega saab esitleda juhtkonnale aruannet, milline kulu tekib, kui ei pöörata tähelepanu ehituse töötajaid vaja rohkem või vähem. Kolleegidele esitatavad garantiiprobleemidega seotud aruanded tagavad ehituskvaliteedi ning garantiiosakonna töökoormuse vähenemise. KOKKUVÕTE 41 Lõputöös käsitletud täiustused on rakendatud igapäeva töös. Edaspidised täiustamised plaanitakse rakendada järgneva kahe kuu jooksul. Tulevikus on tähtis edaspidine tööprotsesside parandamine, milleks on vaja loodud protseduuri kasutada. Töötades uue protseduuriga leitakse olukordi, mida on vaja olemasolevasse protseduuri lisada. Oluline on mitte spekuleerida vaid reaalsest töökogemusest lähtudes täienduste leidmine. Ettepanekud, mis esitati lõputöös tuleb esmalt täielikult ellu viia ning seejärel neid rakendades saadakse edaspidi protsessi täiustada. Töö paremaks koostamiseks oleks olnud vajalik ka ajaline statistika varasemate garantiitööde kohta. Varasemalt valminud objektide põhjal ei ole võimalik luua garantiitööde aruannet. Puudused on kirjeldatud lakooniliselt ning lahendused on teadmata. Töötajad, kes garantiitöödega tegelesid on töölt lahkunud. Kuna igal objektil on garantiieelarve, oleks oluline osa olnud tegelike kulude võrdlus eelarvega. Garantiiperioodil töötaja ajamõõtmine puuduste lahendamisel annaks parema ülevaate reaalsest olukorrast tööde läbiviimisel. Ajamõõtmise tulemusel oleks võimalik tuvastada veel probleemseid kohti, mida oleks oluline likvideerida või parandada.