Sirvides Autor "Toom, Vilmar" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs KLG Eesti AS kunstväärtuste transpordi tasuvusanalüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Toom, Vilmar; Kalda, TiinaKäesoleva lõputöö tulemusena on ettevõttel KLG Eesti AS võimalik otsustada, kuidas laiendada kunstiväärtuste transporditeenuse mahtu. Lõputöö tulemusena selgus, et kunstiväärtuste transporditeenuse osutamise maht on väike ja klientidele pole suudetud teenust piisavalt müüa. Ainult perioodidel, mil teenindati Euroopa kultuuripealinna staatuses olevaid linnasid – Vilnius 2009 aastal ja Tallinn 2011 aastal - suutis ettevõte teenida piisavat kasumit, mis kattis ka varasemate perioodide kahjumid, kui antud teenuse vastu nõudlus oli väiksem. Käesoleva lõputöö allikateks on erinevad kirjandus- ja seadusallikad ning ettevõtte raamatupidamislikud ja finantsilised andmed operatiivsüsteemist. Samuti on suheldud erinevate erialade spetsialistidega ja läbi viidud küsitlus konkureerivate ettevõtete seas õige turuhinna väljaselgitamiseks. Kunstiväärtuste käitlemine ja pakendamine nõuab spetsiifilisi oskusi ja teadmisi, samuti spetsiaalset sõidukit ja inventari pakendite valmistamiseks. Vertikaalanalüüsi tulemusena selgus, et ettevõtte kunstiväärtuste transpordi osakonna püsikulud on võrreldes tuludega liiga kõrged ja kulusid tuleb kärpida. See puudutab eelkõige kontori ja töökoja rendikulusid, samuti esinduskulusid. Kontori rendikulude vähendamiseks tuleb rendipind vahetada väiksema ja soodsama vastu, esinduskulude vähendamiseks peab enne kulu tekitamist hindama selle vajalikkust ja potentsiaalset tasuvust. Kunstiväärtuste transpordi teenuse osutajate hinnavõrdlust puudutava küsitluse tulemusena konkurentide seas selgus, et ettevõtte kunstiväärtuste transpordi hind on turul madalaim. Hinnakujunduses tuleb teha ümberkorraldusi. Kunstiväärtuste transporditeenuste hinda tuleb tõsta minimaalselt 6%, soovituslikult 6-8%, mille tulemusena suudab ettevõte saavutada olukorra, kus teenitakse ka kunstiväärtuste transporditeenuse osutamisest pidevalt kasumit. Kunstiväärtuste pakendamist puudutava küsitluse raames selgus, et spetsiaalpakendeid on võimalik müüa vähemalt 100-150% müügirentaablusega, mistõttu tuleks kindlasti pakendite tootmist KLG Eesti AS’is lisateenusena laiendada ja seda aktiivselt reklaamida ja müüa. Ettevõte teenuste reklaamimiseks 2013 aastal kulusid ei tehtud ja selgus, et antud asjaolu kunstiväärtuste käibele negatiivselt ei mõjunud. Seevastu kinnitub tõsiasi, et kuulumine ICEFAT organisatsiooni on äärmiselt oluline, sest selle liikmete kaudu liigub informatsioon erinevate kunstiväärtuste projektide kohta. Ilma ICEFATi kuulumiseta poleks ettevõttel antud teenuse pakkumisel eelist teiste Eestis asuvate ettevõtete ees, kes sarnast teenust pakuvad. Kokkuvõtvalt järeldatakse töö tulemusena, et KLG Eesti AS’i kunstiväärtuste transpordi osakonnas tuleb alandada püsikulusid, tõsta kunstiväärtuste transpordi teenuse hinda, laiendada spetsiaalpakendite tootmist. Väga oluline on tagada ettevõtte püsimine ICEFAT’i liikmete hulgas ning hoida ja arendada jätkuvalt häid ning usalduslikke suhteid, nii ametlikul kui ka isiklikul tasandil, kunstiväärtuste transpordi klientide seas.