Sirvides Autor "Trifonova, Elina" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs YOU MEMORY OÜ äriplaan(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-01-09) Trifonova, Elina; Tandru, DianaLõputöö oli koostatud teemal "YOU MEMORY OÜ äriplaan". Lõputöö eesmärk oli äriplaani koostamine alustavale ettevõttele YOU MEMORY OÜ selleks, et välja selgitada äriidee teostatavust ja vajadust Narva linnas. Esimese peatükis autor andis ülevaate äriplaani olemusest, põhimõttetest ja koostamise tehnikast. Uuritud materjalide põhjal oli selge, et äriplaneerimine ettevõtjate jaoks on kasulik ja vajalik punkt ettevõtluses. Äriplaan aitab ettevõtjal aru saada tema äriidee olemust ja kasumlikust, ette näha võimalikke raskusi ja probleeme, mis võivad tekkida enne ettevõtte avamist ja need, mis võivad tekkida tulevikus. Äriplaan aitab ettevõtjal oma ideed selgemalt ja struktureeritumalt analüüsida ja esitleda, mis annab täiendava võimaluse oma ideed täiustada ja kindlustunnet oma tulevase äri edusse. Kõigepealt peate meeles pidama, et edukat äriplaani kirjutab ettevõtja endale, mitte kellelegi teisele. Äriplaani koostamisel saab ettevõtja kinni pidada mõningatest põhimõtetest, mis aitavad mõista, milline äriplaani ülesehitus talle kõige paremini sobib, samuti mõistab paremini, mis info tuleks äriplaani kirja panna ja seda muuta. Äriplaani koostamise põhimõtted ei ole mitte ainult näpunäited, mis aitavad paremini mõista ettevõtja äriplaani olemust ja ülesehitust, vaid need, mida on testinud raamatute autorid ja paljud teised ettevõtjad, kes tehtud vigade põhjal järeldusi kirjutamispõhimõtete vormis. Äriplaani kirjutamisel on kõige parem järgida reeglit – kirjutada tõtt, sest sellisel juhul saab algaja ettevõtja ise kainelt ja teadlikult aru oma ideest ja teostusvõimalustest ning rahastajatest (juhul kui ettevõtja taotleb toetus) näeb tulevasest ärist selget pilti. Äriplaani lugeja otsib kindlasti tõendeid, et veenduda, et teie jutt vastab tõele, seega olge valmis esitama piisaval hulgal toetavaid andmeid. Teises peatükis autor andis ülevaate äriplaani struktuurist ja sagedasemate vigadest. Äriplaani struktuuris puuduvad selged standardid ja struktuur. Äriplaani struktuuri saab kohandada sõltuvalt sellest, kellele äriplaan on suunatud. Siiski tuleb alati meeles pidada, et äriplaani sisu on kõige olulisem, kuid mitte mingil juhul ei tohi unustada selle välimust. Äriplaani välimus on ju valesti trükitud ja tundub lohakas, see ei ärata usaldust. Äriplaanis on ka sagedasemad vigu. Neid saab vältida, kui uurida. Paljud ettevõtjaks pürgijad arvavad, et kõige sagedamini tekivad vead nende plaani finantsosas, kuid enamasti peitub probleem halvasti koostatud idees või plaanis, see tähendab: turu ja potentsiaalsete klientide halb analüüs, ettevõtte loomise konkreetse eesmärgi puudumine, riskide puudumine, tulude üle planeerimine ja kulude alaplaneerimine. Kolmandas ja neljandas peatükkides on kirjeldatud empiirilise uuringu metoodikat ja tulemusi. Lõputöö autor viis läbi turu-uuringu, et hinnata huvi meelelahutusvaldkonna vastu Ida-Virumaal ja loomingulises valdkonnas äri ajamise vajadust ning äriidee kasumlikkust ja teostatavust. Andmed oli kogutud ankeetküsimustiku kaudu. Ankeetküsimustik oli kvantitatiivne ehk suletud küsimustega. Küsimustik oli koostatud elektrooniliselt Google Vorm keskkonnas. Küsimustik oli saadetud Tallinna Tehnikakõrgkooli õpilastele, link küsimustikule oli jagatus lõputöö autori sotaisaalvõrgustikutes nagu Facebook ja Instagram. Küsitlusteemadeks olid sugu, vanus, elukoht, inimeste huvi loomingulise valdkonna vastu Narva linnas, meelelahutuse kohtade külastamine jne. Küsimustikule vastasid kokku 419 inimest, nendest oli 233 naist ehk 55.6% ja 186 meest ehk 44.4%. 354 vastajat ehk 84,5% vastasid, et nende jaoks oleks huvitav, kui Narva linnas avatakse seda stuudio ja 65 inimest ehk 15,5% vastasid, et see ei ole huvitav nende jaoks. Nendest tulemustest on võimalik teha kokkuvõtte, et selline äriidee võiks olla huvitav inimeste jaoks ja nad saavad külastada tulevikus seda kohta. Tulemustest on ka nähtav, et vastajatelt uuriti, kuidas neile meeldib külastada meelelahutuskohad, et teada saada, kas mitu potentsiaalset kliente võib olla. Ligi kolmveerand vastanutest, täpsemalt 293 ehk 71,1% vastasid, et neile meeldib külastada meelelahutuskohti koos perega. 293 inimest ehk 69,9% vastasid, et neile meeldib aega veeta koos sõpradega. 108 inimest ehk veerand vastanutest (25,8%) vastasid, et neile rohkem meeldib külastada erinevaid meelelahutuskohti üksi. 53 inimest vastasid, et neile meeldib külastada meelelahutuskohti koos elukaaslasega või lähedase inimesega. Need andmed näitavad, et tavaliselt inimestele meeldib külastada meelelahutuskohti koos teiste inimestega, mis on potentsiaalselt hea ettevõtte jaoks, sest ettevõttesse tuleb rohkem kliente. Kokkuvõttes hindab töö autor, et küsimustiku vastuste alusel on nähtav huvi äri loomingulises valdkonnas vastu Narva linnas ning see äriidee võik olla kasumlik ja teostatav. Autori hinnangul eesmärk on täidetud ja uurimisülesanded lahendatud.