Sirvides Autor "Tuvikene, Piia" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Lean filosoofia rakendamine Rimi Eesti Food AS Tartu Rimi mini kauplustes(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Tuvikene, Piia; Kirikal, HeveLõputöö eesmärk oli teoreetiliste allikate põhjal välja selgitada Lean põhimõtted ja filosoofia ning nende rakendamine. Rimi Eesti Food AS-i neljas Tartu Rimi Mini kaupluses. Lean filosoofia põhineb kulusäästlikkusel ja vootõhususel, tulemuseks on efektiivsus ja kliendi rahulolu. Kuna Lean eesmärgid ühtivad Rimi eemärkidega, võeti Rimis vastu strateegiline otsus hakata rakendama Lean meetoditel põhinevat juhtimist. Esimene pilootkauplus alustas Lean'i rakendamisega aastal 2016. Kuna pilootprojekt oli edukas, otsustati Lean juhtimist juurutada kogu Rimi Eesti Food AS-is. Töö teoreetilises osas uuris töö autor Lean filosoofia olemust ja ajalugu. Milline on Lean põhimõtete kujunemine ja kust pärinevad. Uurimuse käigus, selgus, et nii Lean'i mõiste, rakendamise, kui pärimuse kohta, on erinevatelt autoritelt palju erinevaid arvamusi ja teooriaid. Välja selgitati erinevad meetodid ja rakendamisvõimalused, mis on abiks Lean juhtimise juurutamisel ja jätkusuutlikkusel. Lean konseptsiooni juurutamisel on peamine omandada kulusäästlik filosoofia ja järgida seda mõtteviisi, kasutada oma organisatsiooni jaoks sobivaid meetodeid ja tööriistu. Empiiriline uuring viidi läbi kaardistusuuringuna, kasutati deduktiivset lähenemisviisi. Andmekogumismeetod oli kvantitatiivne. Kasutati dokumendivaatlust. Andmeid analüüsiti dokumendivaatluse teel. Valimi moodustasid kaupluste sisesed tegevusmõõdikute graafikuid, 6S auditid ning ettevõtte sisene tegevusmõõdikute koondtabel. Empiirilise uuringu käigus selgitati välja erinevate Lean meetodite rakendamine Rimi Eesti Food AS-i neljas Tartu Rimi Mini kaupluses. Uuritavaks perioodiks oli märts 2019, kui alustati Lean'i juurutamisega, kuni veebruar 2020, kui oli aasta projektiga tegeletud. Analüüsimiseks kaardistas töö autor kogutud tegevusmõõdikute tulemused. Kirjeldas protsesse ning erinevate tegevusmõõdikute kasutamist. Tuginedes teoreetilisele osale, analüüsis töö autor andmeid ning tõi välja erinevad probleemid, mis takistavad eesmärkide täitmist. Selgitas välja valitud tegevusmõõdikute otstarbekuse, eesmärkide täitmise ning tegi järeldused saadud tulemuste põhjal. Analüüsist selgus, et kauplused on uuritava kaheteistkümne kuu jooksul olnud jätkusuutlikud. Kõige edukam on olnud kaupluste ladudes 6S-i rakendamine, mis tagab hea töökeskkonna, kiirendab protsesse ning, mille abil on ülevaade kogu laos toimuvast. Kõiki 57 enese seatud eemärke ei täidetud, kuid tegevuste tulemusel, mis eesmärkide saavutamiseks tehti, on kõigis neljas kaupluses oluliselt vähenenud laopäevade arv ja kaubavarude laoväärtus. Eesmärkide täitmist on osaliselt takistanud kauplusest mittesõltuvad faktorid ettevõtte siseselt, millest töö autor järeldab, et Lean juurtamine peaks toimuma kõikidel ettevõtte tasanditel. Uurimuse põhjal järeldab töö autor, et Lean tööriistade rakendamisel tuleb tegeleda kõikide mõõdikutega samaaegselt. Kui tegeleda ühega rohkem, võib see kahjustada teise tulemust. Oluline on hoida tasakaalu ning iga kauplus peab leidma, milline tulemus on optimaalne. Kõik töös analüüsitud tegevusmõõdikud on olulised, mille jälgimine ja parendamine aitab saavutada lõppeesmärke nagu efektiivsus, kulusäästlikkus ja kvaliteet. Rimi on Lean juurutamisega alles algusfaasis, kõikides kauplustes ei ole veel alustatud Lean meetodite rakendamist. Kas Rimist saab Lean põhimõtete jätkusuutlik järgija, ei tea, kuid esimesed sammud on selleks tehtud ja siiani edukalt. Lean juhtimist ja põhimõtteid juurutades peab ettevõte endale selgeks tegema tõsiasja, et Lean kui projekt ei saa organisatsioonis kunagi lõplikult läbi, see on elukestev protsess, mille käigus toimub pidev areng ning parendamine