Sirvides Autor "Vahtra, Ivor Anton" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Lumesaha väänderaami arendamine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Vahtra, Ivor Anton; Roots, RuuboLõputöö eesmärgiks oli arendada traktoritel kasutatavat lumesaha väänderaami väsimuspurunemise suhtes vastupidavamaks. Kirjeldati lumesahkade kasutustingimusi ja deformeeruvaid mehhanisme. Konstruktsiooni väsimuse suhtes vastupidavamaks muutmise jaoks analüüsiti purunenud väänderaami ja arvutati mõjuvaid koormusi. Hinnati kasutatavate materjalide ja detailide liitmisviiside vastupidavust väsimusele. Koormuste arvutuste käigus leiti, et tegelik väändekoormus on umbes 44% suurem kui vanal raamil arvutustes. Samuti arvestati juurde ka 100 kN hüdrosilindri jõudu, mida vana raami arvutustes ei kasutatud. Vana raami uuendatud koormustega simulatsioonis ületasid koormused terase Hardox voolepiiri. Simulatsioonis olevad kõrgete pingete alad ühtisid osaliselt väänderaami purunenud ja pragunenud aladega. Nähti, et pragunemised olid toimunud vaid kõrgelt pingestatud piirkondades, kus olid ka keevisliited ja Hardoxi materjal. Purunenud terase Hardox analüüsimisel leiti, et selle materjali keevituse termomõjutsoonid on väga haprad ja need ei tohiks pingete kontsentraatorite juures olla. Uue väänderaami arenduse käigus asendati hapra keevituse termomõjutsooniga teras Hardox 450 paremini keevitatava ja vähem pragunemisohtliku terasega Strenx 700MC. Kõrgemate pingete alas olevad keevisliited asendati poltliidetega, mis võivad olla väsimuspurunemise suhtes kordades vastupidavamad. Pingete kontsentraatoreid vähendati detailide ja tugevduslehtede geomeetria ning asukohtade muutmisega. Simulatsiooni suurimad pinged ei ületanud enam materjalide voolepiiri. Väänderaami jäikust suurendati 25% võrra, mis peaks tagama lumesahkadele parema teepinna järgimise ja seeläbi ka puhastamise lumest ja jääst. Väänderaami keeviskoostu arendamine neljaks polditavaks alamkoostuks lihtsustab remontimist. Samuti võimaldaks ühilduvate alamkoostude kasutamine tulevikus erinevate omadusega väänderaame kiiremini komplekteerida ja toota. Väänderaami majandusosas arvutati tootmiskuluks 983 €, mis on sama metoodikaga arvutatud vana väänderaami hinnast 18% kallim. Vana väänderaami tootmiskuluks arvutati 834 €. Majandusarvutustes saadud tootmiskulu on indikatiivne ja näitab eelkõige materjalide, töötluste, lõppkoostamise ja standardsete toodete osakaalu toote hinnast. Tootmiskulu hulka arvati ka tootmisjaoskonna üldkulud.