Sirvides Autor "Vahtra, Mikk- Kaspar" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Mercedes OM606 mootori paigaldus 2. generatsiooni F-kere Pontiaci(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Vahtra, Mikk- Kaspar; Annask, RaikoAntud lõputöö käigus uuriti välja Eesti liiklusseaduse kohased nõuded sõidukite ümberehituseks. Uuringu tulemusena selgus, et mootorivahetuse korral peab lähtuma majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusest number 42, mille viimane muudatus jõustus 26.08.2019. Eelmainitud muudatuse käigus kaotati ära nõue, millega reguleeriti vahetusmootori võimsuse, massi ning kubatuuri erinevust mootorivahetuse puhul. Käesolevas lõputöös käsitletavad ümberehitused on tänu viimasele määruse muudatusele võimalikud ka tänavaliikluses kasutatavate autode puhul, milleks käsitletav sõiduk on planeeritud. Vastavalt määrusele ning arvestades ülejäänud sõiduki abiseadmeid projekteeriti lõputöö käigus Mercedes-Benz AG poolt toodetud mootorile OM606.962 ning käigukastile 717.433 vastavad kinnitusdetailid, millega ühildada mainitud tehnika ja 1979. aastal toodetud Pontiac Firebirdi kere. Detailide esialgsed kujundused tehti vastavalt sõiduki mõõtmetele ning muudeti vastavalt tugevusanalüüsidele, et saavutada minimaalne tugevusvaru 30% halvima situatsiooni korral, milleks arvestati kahe jõuülekande detaili kolmest puudumine või lahti tulek sõiduki küljest. Lisaks tugevusvarule pidi arvestama ka sõiduki hilisema hoolduslihtsuse ning ka kinnituste esteetilise välimusega kuna tegemist on sõidukiga, mida soovitakse valmimise järgselt eksponeerida ka autonäitustel. Projekteeritavate kinnitusdetailide jaoks sobivaimaks materjaliks osutus süsinikteras tähistusega S355J2. Detailide koostamiseks vajalikud lehtmetallist osad lõigatakse välja laserlõikuse teel ning torumaterjalist detailid käsitsi. Eraldiseisvad osad liidetakse omavahel MAG keevituse abil ning hiljem puhastatakse liivapritsimise teel, et saavutada ühtlane pinnaviimistlus enne lõppviimistlust. Detailide lõppviimistlus viiakse läbi pulbervärvimise teel, mis tagab kauakestva ning tugeva kaitse korrosiooni eest ning ka hea kaubandusliku välimuse. Lõputöö käigus valminud mudelid valmistatakse vastavalt kirjeldatule ning paigaldatakse valmis kujul sõidukile peale sõiduki kere taastamistööde lõppu. Komplekteeritud sõiduk planeeritakse võtta arvele Eesti liiklusregistris ning kasutusele suvise igapäevasõidukina.