Sirvides Autor "Vaik, Kristin" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Tallinna Tehnikakõrgkooli üliõpilaste võimalused ja tegevused investeerimiseks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021) Vaik, Kristin; Nõuakas, KatiTallinna Tehnikakõrgkooli üliõpilaste võimalused ja tegevused investeerimiseks. Lõputöö kirjutamise ajendiks oli SEB 2019. aastal veebikeskkonnas 18-25 aastate noorte seas korraldatud investeerimiskäitumisalane uuring, kus osales 604 noort. Tagasisidest selgus, et neist 40 protsendi arvates ei ole investeerimine oluline. See on ka käesoleva lõputöö probleemiks. Nimetatud uuring oli käesoleva lõputöö koostamise ajendiks, et välja selgitada, kas saadav tulemus on üliõpilaste seas sarnane SEB uuringu tulemustega. Seetõttu on lõputöös vaadeldud investeerimise kasulikkust ning tegevusi üliõpilase seisukohalt ja kirjeldatud, milliste riskidega tuleb investeerimisel arvestada. Mida enam investeeerimine kasvab, seda suurem on vajadus, et investeerijad oleksid teadlikud ka võimalikest riskidest. Samas, kui inimesed on valmis rohkem säästma, siis on olulised ka teadmised võimalustest, kuhu säästetud raha oleks mõistlik investeerida. Lõputöö eesmärk oli hinnata Tallinna Tehnikakõrgkooli üliõpilaste investeerimistegevusi ja –võimalusi. Lõputöö eesmärgi saavutamiseks püstitati järgmised uurimisülesanded: 1. Selgitada teoreetilistest lähtekohtadest tulenevalt üliõpilaste investeerimisvõimalusi ja teadlikkust investeerimisest, millele tuginevalt kavandada empiiriline uuring; 2. kaardistada üliõpilaste senised investeerimistegevused ja -võimalused; 3. lähtudes empiirilise uuringu tulemustest hinnata tudengite investeerimisvõimalusi ning –tegevusi ja sellest tulenevalt koostada järeldused ja ettepanekud tudengite investeerimistegevuse arendamiseks. Uuring viidi läbi Tallinna Tehnikakõrgkooli üliõpilaste seas. Üliõpilastele saadeti läbi Õppeinfosüsteemi Tahvel ligipääs ankeetküsimustikule. Vastuseid kogunes 419 ning vastajaid oli kõigilt erialadelt. Lisaks viidi läbi kaks intervjuud noorte investorite Kristi Saare ja Joonatan Uusväliga, et võrrelda tudengite ja juba tegutsevate investorite arvamusi investeerimisest. Uuringust selgus, et informatsiooni leitakse eelkõige internetist aga tänapäeval on ka mitmeid eestikeelseid häid investeerimisalaseid raamatuid. Neid raamatuid võiks laiemalt tutvustada üliõpilastele. Lõputöö autori hinnangul võiks neid raamatuid tutvustada õppetöö raames. Tallinna Tehnikakõrgkooli raamatukogudes on mõned neist kättesaadavad, kuid tudengid ei oska neid küsida, kui ei oma informatsiooni raamatute olemasolu kohta. Sarnaselt juba varem tehtud raamatute tutvustusele Tallinna Tehnikakõrgkooli raamatukogu Facebooki lehel võiks ka investeerimisalaseid raamatuid tutvustada. Üliõpilaste hinnangud investeerimisvõimalustest teadlikkusele ja riskide tajumisele ei erinenud oluliselt eri sissetulekuga tudengite lõikes. Samas tuuakse teoreetilistes aspektides sageli välja, et kõrgema sissetulekuga on võimalik rohkem investeerimisega tegeleda. Lõputöö autori hinnangul võib see eeldus pidada paika, kuid madalama sissetulekuga üliõpilastele tuleks tutvustada esmaseid väiksemat esialgset investeeritavat summat nõudvaid investeerimisvõimalusi. Näiteks väärtpaberitesse investeerimisega alustamine on võrdlemisi lihtne ja ei pruugi nõuda suurt algkapitali, kuid üliõpilaste teadlikkus sellest investeerimisvõimalusest on pigem madal. Mitmed üliõpilased tõid välja soovi investeerida krüptovaluutasse, samas hinnati teadlikkust just sellest investeerimisvõimalusest üsna madalaks. Krüptovaluuta on muutunud ühiskonnas nn moodsaks sõnaks ja investeerimisvõimaluseks, kuid sellesse investeerimisega edu saavutamiseks tuleb omada olulisi eelteadmisi. Täna neid teadmisi õppekavades ei õpetata ning info kättesaadavus internetis on raskendatud suure info ülekülluse tõttu. Läbiviidud intervjuude tulemustest selgus, et investeeringutega tuleks alustada võimalikult vara, seda kinnitas ka juba 2013. aastal Taavi Pertman. Samas tõid ka Kristi Saare kui ka Joonatan Uusväli välja probleemi, et alaealisena investeerimisega alustamine on täna Eestis piiratud võimalustega. Seega tuleks laiendada võimalusi varakult investeerimisega alustamiseks. Siinkohal esitab lõputöö autor soovituse pigem kommertspankadele, kes võiksid pakkuda investeerimisvõimalusi ka alaealistele. Samuti võiksid investeerimisalased tunnid toimuda ka põhi- ja keskkoolides. Seda näiteks külalisõpetajate tundides. Lõputöö autor esitas antud soovituse viia läbi külalistunde näiteks kasvõi videotundidena ka intervjueeritud Kristi Saarele ja Joonatan Uusvälile. Selgus, et mõlemad investorid on valmis oma teadmisi jagama ka alaealistega. Lõputöö autori hinnangul sai lõputöö eesmärk täidetud. Lõputöö viimases alapeatükis esitas autor analüüsi tulemuste kohta tehtavad järeldused ja ettepanekud. Esitatud ettepanekud on suunatud nii koolile, üliõpilastele kui ka ühiskonnale laiemalt. Lõputöös kajastatud temaatikast on võimalik leida järgnevaid uurimisküsimusi ja püstitada hüpoteese, millele edasistes uuringutes vastuseid leida. Lõputöö autor tänab kõiki Tallinna Tehnikakõrgkooli üliõpilasi, kes küsitlusele vastasid, investoreid Kristi Saare ja Joonatan Uusväli olulise sisendi eest üliõpilaste vastuste võrdlemisel tegutsevate investorite hinnangutega.