Sirvides Autor "Vald, Hergo-Herich" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Embargo Via 3l Freight OÜ renditava haagisepargi analüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2034-05-08) Vald, Hergo-Herich; Williamson, KirkeEesti transpordi- ja laondussektoril on olnud keerulised ajad juba viimased neli aastat ning kaubamahtude taastumist koroonaeelsele ajale ei paista hetkel kuskilt. Logistikaga tegelevad ettevõtted peavad üle vaatama ettevõtte tekitatud kulud, et toime tulla tavapärasest kõvasti väiksemate tuludega. Vedusid korraldavatel ettevõtetel on peamised kulud seoses masinapargiga. Sellest tulenevalt on oluline, et haagisepark oleks võimalikult väikeste kuludega ning haagised võimalikult suure kasutusega. Käesoleva töö “Via 3l Freight OÜ renditava haagisepargi analüüs” eesmärgiks oli analüüsida ettevõtte Via 3L Freight renditava haagisepargi kasutust ning sellega kaanevaid kulusid 2022.- 2023. majandusaasta näitel ning anda autori poolne hinnang senisele masinapargi kasutusele ja võimalusel tuua välja masinapargi kasutamise kitsaskohad. Töö eesmärkidest lähtudes püstitas töö autor kaks uurimisküsimust: 1. Kui efektiivselt on kasutanud ettevõte Via3L Freight OÜ enda olemasolevat haagiseparki 2021-2023 majandusaastate näitel? 2. Milline oleks analüüsist tulenevalt masinapargi optimaalne suurus? Esimesele uurimisküsimusele vastuse saamiseks tutvus autor esmalt ettevõttepoolse haagisekasutuse süsteemi ning põhimõtetega. Seejärel jagas autor haagisepargi haagise tüüpide põhjal nelja gruppi. Kõigil neljal grupil analüüsiti kulude ja tulude aruandeid ning nende põhjal toodi välja haagiste kasutuprotsendid ning arvutati tasuvusnäitajad. Nende näitajate põhjal hindas autor haagiste kasutust analüüsitud perioodil väga heaks. Haagised tegid kogu uuritavast ajast tööd 80,3% ning keskmine tasuvus kõikide haagiste peale oli 2,46. Kõige paremini oli ettevõtte poolt ära kasutatud multitemperatuur-haagiseid, mis tegid tööd 93,47% ajast ning mille tasuvusnäitaja oli 3,15. Ainsa kitsaskohana tõi autor välja platvormhaagiste 2022. majandusaasta kasutuse. Sellel perioodil kasutati platvormhaagiseid 46,16% ajast. Selle kitsaskoha parandas aga ettevõte ära juba 2023. majandusaasta alguses, kui tehti lepingumuudatus platvormhaagiste rendilepingus. Lepingumuudatusest tulenevalt ei pidanud Via 3L Freight enam maksma renti platvormhaagiste seisupäevade eest. Tänu sellele muudatusele kadus kohustus platvormhaagiste kasutuseks ning ettevõte sai haagiseid kasutada ainult siis, kui selleks oli kliendi soovidest tulev vajadus. Masinapargi optimaalse suuruse hindamine kujunes töö käigus raskemaks, kui autor oskas seda esmalt arvata. Seda põhjusel, et haagiste kasutus sõltub väga paljudest erinevatest teguritest, millest kõige suuremat mõju avaldab turul saadaval olev töö hulk. Kuna logistika turg on hetkel kaubamahtude poolest ebastabiilne on ka raske hinnata kui palju läheb tulevikus täpselt haagiseid kaupade vedamiseks vaja. Sellest tulenevalt soovitaks ettevõttel rentida tavapärasest rohkem haagised lühiajalise rendilepinguga. See muudab küll haagiste rendi kallimaks, kuid tagab võimaluse ootamatute kaubamahtude muutuste puhul kiirelt reageerida ning haagisepargi ühikulist tuurust vastavalt muuta