Sirvides Autor "Valdma, Regina" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Turundusmeetmestiku loomine ettevõtte OÜ Hiiu Vill näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-16) Valdma, Regina; Aasjõe, ÜlleAntud lõputöös uuriti põhjalikumalt turundusmeetmestikku ja kuidas selle abil müüki edendada, mis on tänapäeval turunduses muutunud ning kuidas digitaalsel ajastul tarbijani oma toodetega jõuda. Uuriti, mida sisaldab klassikaline 4P turundusmeetmestik ning samuti, mida sisaldab tänapäeval laialdasemalt kasutatav 4C turundusmeetmestik, mis on kliendikesksem. Teooriaga tutvuti ka tarbijate ostukäitumise, sihtturunduse, müügitoetuse ja eetika osas. Lähemalt uuriti ka digiturunduse olemust, mis tehnoloogia arenguga on muutunud ettevõtete jaoks väga oluliseks osaks turundustegevuses. Sihtturu tundmine on samuti väga oluline ka digiturunduse puhul, on oluline teada milliseid kanaleid ettevõtte sihtturg enim kasutab. Digiturunduse osas keskenduti aspektidele, mis on olulised kodulehe, Facebooki, e-maili turunduse ning Google Analytics kasutamisel ja arendamisel. Kuna käesolevas lõputöös tehakse ettepanekuid turundusmeetmestiku loomiseks mikroettevõttele, siis uuriti ka lähemalt kuidas erineb turundus väikeettevõtete jaoks. Selgus, et suurim erinevus seisneb eelarve suuruses ja olemasolevates tööjõuressurssides. Väikeettevõtete turunduseelarve on tavaliselt väga väike ning puudus on ka erinevate spetsialistide osas. Väikeettevõtete piiratud ressursid paistavad olulisel määral välja müügikommunikatsiooni osas, seetõttu on eriti oluline ettevõtte jaoks tunda oma sihtturgu ning nendeni jõudmiseks on heaks võimaluseks digiturundus, sest see on tunduvalt odavam kui traditsioonilise turunduse vahendid. Empiirilises osas tutvustati esmalt ettevõtet ning nende pakutavaid tooteid ja teenuseid. Läbi viidi toodete ja teenuste müügianalüüs, mida antud ettevõttes varem ei olnud tehtud. Müügianalüüsist tuli välja, milliseid tooteid ja teenuseid kõige rohkem ostetakse ja millal, samuti andis see ülevaate kuidas erinevate kategooriate müük kolme aasta jooksul muutunud on. Läbi vabas vormis peetud intervjuu ettevõtte juhtidega, selgitati välja kes on ettevõtte peamised kliendid. Kliente kirjeldati erinevate ajaperioodide kaupa, sest näiteks suvel külastavad ettevõtet rohkem turistid, kuid talvel pigem kohalikud elanikud ja suvehiidlased. Samas leiti kõikide kliendigruppide vahel ka ühiseid jooni, mis võimaldas ka klienti üldistada terve aasta vältel. Ettevõtte sise- ja väliskeskkonna analüüsimiseks viidi läbi SWOT analüüs, kuhu pandi kirja ettevõtte sisemised tugevused ja nõrkused ning välised võimalused ja ohud. Samuti viidi läbi konkurentsianalüüs, et sellest lähtuvalt kindlaks määrata ettevõtte konkurentsieelised. Kirja pandi ka turunduseesmärgid: suunata ettevõtte tooted ja teenused tavatarbijatele ning suurendada ettevõtte nähtavust. Empiirilise osa viimases peatükis tegi autor ettepanekuid turundusmeetmestiku loomiseks, lähtudes turundusmeetmestiku neljast osast. Tarbija saadava väärtuse ehk toote osas soovitati uute mudelite loomisel lähtuda müügianalüüsist, seega luua juurde mudeleid naiste pikkade jakkide kategooriasse. Samuti laiendada tootevalikut sisustustoodete näol, see pakuks ka olemasolevatele klientidele midagi uut. Kulutuse tarbijale ehk hinna osas tasuks läbi mõelda hinnastamise strateegia, juhul kui ettevõtte soovib pakkuda tooteid edasimüügiks teistesse kauplustesse. Hetkel ei arvestata toodete hinnastamisel edasimüügiga, seega kui praegu ettevõte sooviks mõnele kauplusele oma tooteid edasi müüa, siis ei oleks see ettevõttele kasumlik. Mugavuse ehk jaotuskanalite puhul soovitati ettevõttel avada veebipood, mis muudaks veebitellimuste sooritamise klientide jaoks kiiremaks ja mugavamaks. Teabe ehk müügitoetuse osas soovitati ettevõttel keskenduda toodangu keskkonnasõbralikkusele, jääkvilla kui kasutamata ressursi realiseerimisele ning ajalooliste villatöötlemise seadmete kasutamisele tootmises. Jätkusuutlikkus on kasvav trend, mis muutub tarbijate jaoks üha olulisemaks ning seetõttu oleks oluline tarbijaid teavitada sellest, et antud ettevõtte jaoks on see samuti väga oluline ning nende tootmine ja toodang on jätkusuutlikud. Samuti tuleks müügitoetuses rohkem rõhku panna sellele, et ettevõtte näol on tegemist ühega vähestest villavabrikutest Eestis, kes töötleb villa üle saja aastastel seadmetel ja külastajatel on seda protsessi võimalik vabrikus ka aastaringselt näha. Lõputöö eesmärgiks oli teha ettevõttele OÜ Hiiu Vill ettepanekud turundusmeetmestiku loomiseks, mille läbi oleks võimalik ühtlustada ettevõtte käivet aasta lõikes. Tehtud ettepanekud aitavad suurendada ettevõtte käivet ja nähtavust madalhooajal läbi digiturunduse ning seeläbi aitavad ühtlustada ettevõtte käivet aasta lõikes.