Transpordi- ja liikluskorraldus
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Transpordi- ja liikluskorraldus Märksõna "Trammiliiklus" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Trammiliikluse ja ohutustaseme paranduse võimalused Tallinna linna näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-05-01) Žerlitsõn, Jaroslav; Kirejev, MihhailTöö tulemusel võib selgelt järeldada, et Tallinna trammisüsteem on kohati vananenud ning vajaks kindlasti uuendusi. Kuna trammivõrk on välja töötatud eelmisel sajandil, siis paratamatult on vaja ajaga kaasas käia ning uusi lahendusi leida. Tänapäeval sõidab pealinna tänavatel kordades rohkem autosid kui trammivõrgu rajamise algusaastatel. Sellest tulenevalt on muutunud teatud kohad ohtlikuks nii trammidele kui reisijatele. Reisijate poole pealt saab palju ära teha muutes peatusi turvalisemaks ja kasutajasõbralikumaks. Hea lahendusena saaks sõiduteed, mis läbivad trammi ja peatuse vahelist ala, tõsta trammi põranda ja kõnniteega samale kõrgusele. See sunnib autojuhte kiirust vähendama ning rohkem tähelepanu suunama inimestele kes soovivad trammi kasutada. Ohutustaseme tõstmiseks on hea lahendus lisada ka trammipeatuse ette valgusfoor, mis annab eelisõiguse trammile, sulgedes samal ajal autode liiklusvoo. Pärast peatuse teenindamise lõppu süttiks ka autodele lubav foorituli ning tramm ja sõiduautod saaksid jätkata liikumist samas liiklusvoos. Teise aspektina muutmaks trammiliiklust turvalisemaks, tuleks vähendada autode sõitmist rööbasteedel või nendelt pöörete sooritamisi. Selleks, et muuta trammiliiklust kiiremaks ja sujuvamaks tuleks ristmikele paigaldada ühistransporti soosivad valgusfoorid. Seda süsteemi on Tallinnas katsetatud busside näitel, kui laialdast kasutamist see siiani leidnud ei ole, kuigi võimekused selleks on olemas. Kindlasti tuleks ühistranspordi soodustamiseks muuta autode liiklus, eriti kesklinnas, võimalikult ebamugavaks. Selle tulemusel võiksid inimesed muuta oma harjumusi liikumises ning hakata eelistama keskkonnasäästlikumat transporti. Praegune Tallinna linnavõrgu süsteem soosib pigem autojuhte ning see läbi kasutab suur hulk potensiaalseid trammireisijaid siiani isiklikke sõiduvahendeid. Autor leiab, et trammiliikluse parandamiseks on mitmeid võimalusi, mille tulemusel tõuseks nii trammiteenuste kvaliteet kui ka turvalisus. Olulist rolli turvalisuse tõstmisel mängib ka reisijate ja jalakäijate teadlikkuse tõstmine rööbastranspordiga seotud ohtudest. Lisaks võiks muuta kõik kõnnitee osad, mis ristuvad või asuvad trammitee läheduses, rohkem nähtavaks. Autor leidis töös, selleks, et parendada trammisüsteemi kvaliteeti, tuleb seda teha sõiduautode arvelt, mis on ka igati mõistetav arvestades tänasel päeval populariseeritavat suunda, mille üheks eesmärgikski on sõiduautode heitmete vähendamine ja seda eriti linnaruumi. Kui panustada rohkem trammide kvaliteeti, mugavusse ja ohutusse saame parandada ka oma elukeskonda.