Transpordi- ja liikluskorraldus
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Transpordi- ja liikluskorraldus Märksõna "raudteesüsteem" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Rail Baltica Ülemiste reisiterminali infrastruktuuri EÜ vastavustõendamine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-06) Blum, Helle; Ojala, RitaLõputöö eesmärk oli välja töötada RB Ülemiste reisiterminali infrastruktuuri projektiga seotud allsüsteemide EÜ vastavustõendamise kava, milles oleks määratletud kõikide asjaosaliste roll ja tegevused allsüsteemide nõuetele vastavuse tõendamisel. Kõnealuse kava koostamiseks töötas autor läbi asjakohased ELi ja siseriiklikud õigusaktid, et teha kindlaks allsüsteemide koostalitlusvõime tagamist käsitlevad nõuded ning kaasnevad kohustuslikud menetlused. Kava alusel saavad Ülemiste reisiterminali infrastruktuuri valdajad oma tegevusi eri allsüsteeme hõlmavate ehitusprojektide teostamisel ette kavandada, arvestades ka teiste sama allsüsteemi piires tehtavate samaaegsete muudatustega ning kontrollides seeläbi kaasnevat halduskoormust. Riiklik ohutusasutus pole seni avaldanud täpseid juhiseid, millest taristuettevõtjad saaksid allsüsteemide uuendamisel ja rajamisel lähtuda. Kuna vastavustõendamisega seotud tõendite kogumine ja hindamine sõltumatu hindamisasutuse poolt hõlmab projekti elluviimise kõiki etappe alates projekteerimisest kuni allsüsteemide integreerimise ja katsetamiseni, on tegevusi ilma üksikasjalike juhisteta raske otstarbekalt ette kavandada. ELi õigusaktides on nõuded killustatud erinevate direktiivide, määruste ja otsuste vahel ning sätestatud sellises üldistusastmes, mis jätab tõlgendamisruumi. Ebakindlust tekitab ka ebaühtlane terminikasutus ELi õigusaktide tõlgete lõikes, eriti mis puudutab põhimõisteid ja menetlusosaliste rolle. RB kui uue 1435 mm rööpmelaiusega raudteesüsteemi rajamisel on iseäranis tähtis EÜ vastavustõendamisega seotud tegevusi pikas perspektiivis ette näha, sest projekt on mahukas ja pikaajaline, seotud osapooli ja nendevahelist koordineerimist palju. Kuni ohutusasutuse üksikasjalike juhiste avaldamiseni peavad taristu valdajad lähtuma oma parimast arusaamisest seadusesätetest ning iga üksikjuhtumi osas vajaduse korral ohutusasutusega eraldi konsulteerima. RB Ülemiste reisiterminali infrastruktuuri projekt on juba sellises arengujärgus, kus osa taristust, st 1520 mm raudteesüsteemi muudetavad allsüsteemid võetakse kasutusele aasta pärast. Hindamis- ja muude menetluste ajakulu silmas pidades on vähe tõenäoline, et riikliku ohutusasutuse juhised, kui need peaksid aasta jooksul avaldatama, selle taristu osa EÜ vastavustõendamise tegevuskava enam märkimisväärselt muudavad. Küll aga on oodata juhiste mõju 1435 mm taristu allsüsteemide vastavustõendamisele kavale ning seni kokkulepitud korraldusele ja raamistikule.