Ostu- ja hankekorraldus
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Ostu- ja hankekorraldus Märksõna "Transport::Logistika::Logistika ja tarneahela juhtimine::Ostujuhtimine" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Embargo Prognooside parendamine Streetbrand OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-01-04) Tiislär, Pirgit; Golubeva, KerttilyNõudluse prognoosimise eesmärk on kogemuslikult või arvutusmeetodite abil kindlaks teha tulevase perioodi jooksul toodete müügimahu või teenuste tarbimise tase, arvestades nõudlust mõjutavate tegurite ulatust ja kestust. See protsess hõlmab eelnevate müügiperioodide andmete kasutamist, samuti turgu mõjutavate tegurite tundmist ja mõistmist. Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli ettevõtte prognoosimismeetodi sidumine kategooria juhtimisega ning pakkuda välja parandusvõimalused järgnevateks hooaegadeks. Eesmärgi saavutamiseks kasutas autor kvalitatiivset uurimismeetodit, kaasates kvantitatiivset meetodit. Rakendades nelja erinevat prognoosimismeetodit, leidis autor ettevõttele kõige sobilikuma ning pakkus välja järgnevateks hooaegadeks parendusettepanekuid. Töös kasutati ettevõtte andmebaasidest saadud kategooriate müüke alates september 2021 - november 2023. Uurimistöö autor leidis töö alguses püstitatud ülesannetele vastused. Viis püsitatud uurimisülesannet olid järgnevad: • Selgitada nõudluse prognoosimise meetodite olemust; • Selgitada kategoriseerimise ja varude juhtimise olemust ning nende tähtsust jaekaubanduses; • Kaardistada ettevõte olemasolevad kategooriad; • Leida ettevõte kõige olulisem kategooria, rakendada erinevaid prognoosimise meetodeid ning leida kõige sobilikum; • Analüüsida saadud vastuseid ning tuua välja soovitused prognoosimismeetodi parandamiseks. Teoreetilises osas selgitas autor ära nõudluse prognoosimise olemuse ja sellega seonduva, mis on üldse kategoriseerimine ja varude juhtimine kategooriate taga lisaks nende mõlema tähtsus jaekaubanduses. Autor tõi välja, milline on kategoriseerimise protsess ettevõttes hetkel, millised kategooriad on praegu olemas ja kuidas need jagunevad ning viis läbi analüüsi, kus leidis 2022 aasta suurima kategooria ja alamkategooria, millel rakendas valituid prognoosimis meetodeid ning leidis, milline sobiks ettevõttele. Antud kategooriale rakendati nelja prognoosimis meetodit, et leida sobilik meetod ettevõttele. Jaekaubanduses on kasutusel mitmed erinevaid meetodeid nõudluse prognoosimiseks. Autor võttis töös kasutusele neli enim kasutatavat meetodit, milleks on: • naiivne meetod, • libisev keskmine, • kaalutud libisev keskmine, • eksponentsiaalne silumine. Rakendades neid meetodeid sai autor kinnitust, et ettevõttes hetkel kasutuses olev meetod sobib, kuna see on sarnane lihtsa keskmise meetodiga, mis arvutuste käigus, kõige väiksema prognoosiveaga välja tuli. Antud meetod sobib ideaalselt kategooria põhitoodetele kuna nendele toodetele on olemas pidev nõudlus ja need tooted on liikuv kaup. Samal ajal tuleks arvesse võtta hooajalisi tooteid ning seisvat kaupa, mille puhul peaks ettevõtte tulevikus kasutama nõudluse prognoosimiseks kombineeritud prognoosimismeetodit, mille käigus on võimalik muuta ettetellimine efektiivsemaks. Elame hetkel pidevalt muutuvas nõudluse keskkonnas ja inimeste tarbimist mõjutavaid tegureid on mitmeid, alustades väljas valitsevast ilmast kuni riigi ja majandusliku olukorrani, seda kõik tuleb arvesse võtta prognooside koostamisel. Selleks, et ettevõtte saaks tulevikus muuta prognoosimisprotsessi efektiivsemaks muuta, tõi autor välja enda poolsed parendusettepanekud, mille rakendamisel on see kõik võimalik. Autori poolt on välja toodud ka mõned mõtted ja ettepanekud kuidas, olla kursis hetkel valdkonnas toimuvaga ning teha pidevaid turu-uuringuid aktuaalsete trendide kohta. Muuta ettetellimisprotsess mitmekülgsemaks, kaasates sinna välistegureid ning erinevaid oma ala spetsialiste, et oleks mitmeid arvamusi. Arvestada hooajaliste toodetega ning uute toodete tellimisel neile kampaania loomisega, et tooted jõuaksid võimalikult paljude klientideni. Tulevikus ettetellimise efektiivsuse tõstmiseks on võimalus erinevatele kategooriatele sobiva prognoosimeetodi leidmine ja rakendamine – selle kaudu on võimalik muuta ettetellimise töö korraldus paremaks ning tekib võimalus rahaliste vahendite kokkuhoiuks. Lõputöö täitis enda eesmärki, andes ülevaate milline on kategoriseerimine ettevõttes, kaardistades olemasolevad kategooriad ning leides ettevõtetele sobilik prognoosimismeetod.