Ostu- ja hankekorraldus
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Ostu- ja hankekorraldus Autor "Ševtšenko, Eduard" järgi
Näitamisel1 - 2 2-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Autotranspordi efektiivsuse hindamine metsavarumise ettevõtte näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-01-05) Nurk, Lisanne; Ševtšenko, EduardKäesoleva lõputöö raames kaardistati ja hinnati metsavarumise ettevõtte autotranspordi tõhusust, mille tulemusena pakuti välja efektiivsuse hindamiseks protsessi mudel. Uuriti, millised on autotranspordi protsessi kitsaskohad ja millised on võimalikud lahendused puuduste kõrvaldamiseks. Lõputöös viidi läbi kaks intervjuud, analüüsiti olemasolevaid protsesse ja kuidas välja pakutud lahendused võiksid aidata parendada autotranspordi protsessi tõhusust. Lõputöö eesmärgi saavutamiseks kasutati kvalitatiivset meetodit juhtumiuuringu strateegiaga, mille raames püstitati vastavalt uurimisküsimused ja -ülesanded. Teoreetilises osas anti ülevaade logistika ja transpordi olemusest, kuidas ettevõtte saab pakkuda lisandväärtust protsesside juhtimisel. Empiirilises osas tutvustati uurimismetoodikat, metsavarumise ettevõtte olemus koos kaardistatud autotranspordi hetkeolukorraga, tehti SWOT-analüüs, loodi kitsaskohtade parendamiseks probleemkohtade analüüs ja hindamismudel efektiivsuse hindamiseks. Lisaks andis autor ettepanekuid hindamismudeli kasutuselevõtuks ja lõputöö edasiarenguks. Lõputöö esimeseks uurimisküsimuseks oli, kuidas toimib hetkel autotranspordi protsess ja millised on antud protsessi kitsaskohad. Autotranspordi protsessi kirjeldamise ja kaardistamine hõlmab põhjalikku analüüsi praegusest olukorrast, milles järeldati et protsessis on mitmeid tugevusi. Põhiliste protsesside tugevusteks võib pidada mitme osapoole omavaheline koostöö tarnijate leidmisel, väljatöötatud juhendid tarnijatele ja digitaalselt korraldatud protsess. Protsessi kitsaskohtadeks leiti, et ettevõttes esineb tühivedusid, efektiivsust hinnatakse kulupõhiselt ja ressursikasutus on ebastabiilne. Teiseks uuriti, millised on võimalused autotranspordi protsessi parandamiseks. Protsesside parendamisel lähtuti olemasolevate kitsaskohtade lahendamisele. Kitsaskohtade lahendamiseks analüüsiti, mis meetmetega on võimalik probleeme lahendada ja mis on probleemide lahenduse eeldused. Uurimisel leiti, et autotranspordis võiks olla eraldi vastavad mõõdikud. Lahendusettepanekutena pakuti välja, et ettevõttes oleks logistika valdkonna eest vastutav isik. Vastutava valdkonna isiku võimalikeks ülesanneteks oleks transpordi üldine korraldamine, et koordineerida transporti võimalikult efektiivselt. Kolmandaks uuriti, millisel määral mõjutaks parendusettepanekute rakendamine autotranspordi protsesside juhtimist. Parendusettepanekutena pakuti välja võimalikud mõõdikud tarnijate usaldusväärsuse hindamiseks ja kuidas autotranspordi protsesse mõõta. Efektiivsuse hindamiseks loodi SCOR-mudeli etappide põhjal hindamismudel, mille abil on võimalik ettevõttel hinnata ja analüüsida autotranspordi tegevusi. Muudatuste tegemisel tuleks kaaluda, millised oleks vajaminevad ressursid ning mis väljakutsed võivad tekkida muudatuste elluviimisel. Autotranspordi efektiivsuse parendamiseks on võimalik rakendada mitmeid meetmeid, aga töö autor keskendub kitsaskohtade parendamisele, väljapakutud mõõdikute kasutamisele ja SCOR-mudeli põhjal loodud hindamismudel efektiivsuse hindamisele. Autor usub, et metsavarumise ettevõte saab antud lõputöö abil võtta kasutusse hindamise efektiivsuse näitajad ja hindamismudeli, millega muuta protsesse tõhusamaks.Nimetus Avatud juurdepääs Ostuprotsesside tõhustamine digitaliseerimise kaudu Telegrupp AS näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-01-05) Siimsalu, Merlin; Ševtšenko, EduardLõputöö teemaks valis autor „Ostuprotsesside tõhustamine digitaliseerimise kaudu Telegrupp AS näitel“. Lõputöö eesmärgiks oli otsida võimalikke lahendusi, kuidas saaks Microsoft Dynamics 365 Business Centrali (edaspidi BC) majandustarkvara aidata ostuspetsialisti igapäevatööd. Töö alguses püstitatud hüpotees sai tõestatud, et Microsoft Dynamics 365 Business Centrali kasutusele võtmisega saab tõsta ettevõtte ostuprotsesside efektiivsust. Lõputöös seati järgnevad ülesanded: • kaardistada olemasolevad (AS-IS) protsessid ja hinnata nende efektiivsust. Selle ülesande raames kaardistati L1 tase väärtusahel, L2 tasemel toodi välja kõik projekti protsesside etapid ja nende eest vastutajad ning L3 tasemel kirjeldati kõik protsesside etapid lahti. Sellest tulenevalt on näha, kui palju praeguse lahenduse (AS-IS) protsessides toimub käsitsi kopeerimist erinevate failide vahel ning kui palju oleks tulevikus (TO-BE) võimalik need protsessid BC tarkvarasse kokku koguda. • Hinnata BC majandustarkvara sobivust Telegrupp AS vajadustega. BC tarkvara suudaks ära kaotada kõik ettevõtte jaoks tähtsad kitsaskohad. Lisaks suudab BC katta kolm põhilist omadust, mis osutusid tarkvara valikul oluliseks: projektihaldustarkvara peab võimaldama WIP(work in process)-meetodil projektiarvestust, peab olema täielikult majutatav ettevõtte enda serverites, komponentideta avalikus pilves ning pakkumuse vormistamine peab olema võimalik vastavalt päringus nõutud dokumentidele. • Vähendada ostu tööprotsesside ajalist mahtu uue ERPi kasutusele võtmisel. Lõputöös läbiviidud arvutuste põhjal väheneb ostu tööprotsesside ajakulu uue ERPi kasutusele võtmisega ostu-ja hankespetsialisti tööajast 235,2 tunni võrra ühes aastas ehk ligi 80%, seega kolme aasta jooksul 705,6 tundi. • Viia läbi tasuvusanalüüs. Tasuvusanalüüsist selgus, et 3 aastaga oleks võimalik BC juurutamisele kuluv investeering tagasi teenida, seejuures hoides veel kokku 33 429,30 € ostumooduli kasutajate palgast. Teoreetilises osas kirjeldati pakkumuse koostamist kui ühte hankedokumenti, käsitleti, mis on hankeprotsess ja ostuprotsess ning nende peamised erinevused. Lisaks anti ülevaade digitaliseerimisest ja automatiseerimisest, hanke- ja ostutegevuse digitaliseerimine kasulikkusest, ettevõtte ressursside planeerimisest, Standard Books ja Business Central Dynamics 365 olemusest, ARIS modelleerimistarkvarast, WIP-meetodist ning EAS digitaliseerimise teekaardi toetusest. Praktiline osas anti ülevaate „BCS töötuba- EAS digitaalne teekaart“ osalemisest ostuprotsesside kaardistuse ning analüüsi osast, kus osalesid autor ehk ostumooduli peakasutaja, logistik, projekti eestvedaja ning BCS Itera spetsialist. Töö autor analüüsis ja aitas välja selgitada, mis on tänaste protsesside kitsaskohad ning pööras tähelepanu töö tõhustamiseks vajaminevatele lahendustele. Lisaks kaardistas autor ühe IT-osakonna projekti hetke olukorra ning tuleviku vaate, kui kasutusel oleks BC tarkvara. Seda tehti selleks, et välja tuua protsessides võimalikud kokkuhoiu kohad, kus ostu- ja hankespetsialisti tööaja kulu läheb märgatavalt väiksemaks, kui puudub vajadus manuaalselt ja mitmekordselt infot kopeerida erinevate failide vahel vaid seda teeb tarkvara. Praktilise osa viimane etapp koosnes tasuvusanalüüsist, töötades läbi sama projekt nii praeguses keskkonnas kui ka Business Central 365 demo keskkonnas. Tasuvusanalüüsi tulemus arvutati välja selle järgi, kui palju üks ostu- ja hankespetsialist võidaks ajas, kui tänaste manuaalsete protsesside asemel oleks kasutusel BC tarkvara, arvestades seejuures Harjumaa keskmise ostujuhi neto kuupalgaga (arvutamisel töötaja palgafondiga). Lõputöö eesmärk sai täidetud ning Microsoft Dynamics 365 Business Central majandustarkvara kasutusele võtmise efektiivsus ajas kui ka investeeringus sai tõestatud. Juhtkond kiitis tarkvara juurutamise projekti heaks ja sellega alustatakse 2024 aasta kevadel.