Sirvides Autor "Abozenko, Elar" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Vigase veeremi transpordivõimalused raudteel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-05-10) Abozenko, Elar; Kirejev, MihhailAntud lõputöö püstitatud eesmärgiks oli tutvuda raudteeveeremi rattapaaril esinevate riketega ning vaadelda võimalikke lahendusi, kuidas kõige sujuvamalt rikkes rattapaariga liinil olevat reisirongi turvaliselt minema teisalda. Ohutu liiklemine raudteel sõltub suuresti rongi rattapaari konstruktsioonilisest seisukorrast, mistõttu on oluline, et sellele pööratakse erilist tähelepanu. Teisalt on oluline pöörata tähelepanu ka sellele, et kui jaamavaheline raudteelõik on üheteeline, siis rikkega seisma jäänud rong mõjutab oluliselt ülejäänud reisirongide liiklusgraafiku täpsust. Lõputöös on välja toodud Euroopa Liidu viimase aastakümne statistilised andmed raudteeliikluse kohta. Antud andmetest selgub, et kui ohutuse ja turvalisuse valdkonnas on märgata positiivset trendi, siis rattapaari rikkejuhtumid on jäänud erinevate aastate lõikes stabiilseks. Võttes arvesse tõsiasja, et Euroopa Liidu laiem plaan on märgatavalt suurendad raudteevedude arvu, kaasates sinna osaliselt praeguseid maanteetranspordi vedusid, seab see trend senisest suurema vastutuse raudteesektori sujuvale toimimisele. Antud lõputöö vaatles raudteeveeremi rattapaari kolmest kooste osast – ratas, telg ja laager. Selle käigus tuvastati nende tööülesanne ja kulumiskohad. Lõputöös tuuakse välja kuidas mõjutavad kirjeldatud komponentide rikked potentsiaalselt veeremit, taristut ja ühiskonna arvamust transpordiliigi vastu. Rattapaari rikke tõttu seisma jäänud reisirongi minema transportimiseks on töös välja toodud mitmed variandid. Tutvustatud nende võimalike kasutamisolukordi ja kitsaskohti, sh liikumiskiirus. Samuti tutvustas antud töö teisi lisaseadmeid, mida läheb teisaldamistööks vaja. Töö viimases osas vaadeldi raudtee-ettevõtte Elron näitel rongireiside ligikaudset ajakulu rikkis reisirongi transportimisel ning toodi välja antud protseduuri ajaline kulu. Samuti annab aimduse kuidas see mõjutab sõiduplaani. Lisaks viidi läbi intervjuud antud valdkonna ekspertidega Elronist ja uuriti kuidas on sarnaste probleemide lahendamine antud ettevõttes organiseeritud. Kõike töös kirjeldatud faktoreid arvesse võttes võib kokkuvõtvalt väita, et rattapaari tehnilist seisukorda tuleb regulaarselt ja põhjalikult töökodades/depoos kontrollida. Lisaks sellele on oluline, et taristul on olemas võimekus ning vastava väljaõppega eksperdid, kes oskavad rongi rattapaaride seisukorda jooksvalt vastava seiresüsteemi abil jälgida. Sellisel juhul on tagatud rongide sujuv liikumine raudteetaristul, raudtee-ettevõte suudab hoida kõrget taset transpordi teenuse pakkumisel ning arengukavas etteseatud raudteetranspordi senisest suurem kasutus muutub võimalikuks.