Sirvides Autor "Annus, Tarmo" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs AS Eesti Raudtee liikluskorralduse automatiseerimine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-01-03) Annus, Tarmo; Ojala, RitaLõputöö eesmärk oli võrrelda automatiseeritud liikluskorralduprotsesse Eesti Raudtee liikluskorraldusprotsessidega ja välja tuua, kuidas liikluskorralduse automatiseerimise tulemusena muutub liikluskorradaja tööprotsess ning mille arvelt on võimalik vähendada liiklusjuhtimisprotsessi kulusid parandades andmekvaliteeti ja tagades liiklusohutuse. Töös kirjeldati Eesti Raudtee liiklusjuhtimissüsteeme ja teisi andmebaase, mida liikluskorraldaja igapäevatöös kasutab. Suurimaks probleemiks on erinevused süsteemide vahel ja erinev riistvara ning andmesidekanalid süsteemide rakendamisel. See tingib liiklusjuhtimisprotsessis suurel hulgal andmete käsitsi ülekandmist ühest süsteemist teise või paberkandjatel talletamist, mille läbi on protsess aeglane ning inimtekkeliste vigade oht kõrge. Lisaks ei ole tagatud andmete täpsus. Liikluskorralduse automatiseerimine Eesti Raudtees viiakse läbi koostöös Hispaania ettevõttega Indra Sistemas S.A., mille käigus toimub etapiviisiline liiklusgraafikute väljatöötamise, liikluse juhtimise ning korraldamise süsteemi rakendamine. Selle protsessi käigus uuendatakse vanad liiklusjuhtimissüsteemid ning liidestatakse keskse TTCMS elektritsentralisatsioonisüsteemiga. Digitaliseerimise tulemusena säästetakse kuni 90% liikluskorraldaja tööaega, mis kulub manuaalsetele toimingutele ja automatiseeritakse liiklusjuhtimisprotsessid Eesti Raudtee taristul. Selle projekti realiseerumise toetuseks on Euroopa Investeerimispank sõlminud Eesti Raudteega 25-aastase tähtajaga 95 miljoni euro suuruse laenulepingu. Saadud vahendeid kasutab Eesti raudtee rööbasteede ning kontrolli-, juhtimis- ja signalisatsioonisüsteemide moderniseerimiseks, samuti rongiliikluse korraldamise süsteemide üleviimiseks digitaaltehnoloogiale. [18] Rongiliikluse juhtimise automatiseerimine aitab suurendada nii raudteetaristu tõhusust kui ka ohutust, võimaldades raudteel vedada rohkem kaupu ja reisijaid, suurendades kütusesäästlikkust ning vähendades inimliku veaga seotud raudteeõnnetusi.