Sirvides Autor "Grigorjev, Vladimir" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Akusalvestiga laadimispunkti otstarbekuse arvutamine ja analüüsimine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-11) Grigorjev, Vladimir; Mandre, AndresKäesolevas lõputöös Akusalvestiga laadimispunkti otstarbekuse arvutamine ja analüüsimine peamiseks eesmärgiks oli välja arvutada palju läheks maksma akusalvestiga laadimispunkti väljaehitamine ja selle otstarbekuse analüüsimine. Saadud tulemustest teha järeldus, kas seda lahendust on mõttekas kasutusele võtta või mitte. Lõputöö esimeses osas tegi autor näidisprojekti, kus oli kasutusele võetud laadimispunkt akusalvestitega. Akusalvestiteks oli välja valitud 3 lahendust, erinevate akumahtuvustega. Akusalvestiga laadimispunkt võeti firmalt Eaton, kellel on välja ehitatud enda salvestiga laadimispunkt Eaton xStorage Compact. Teises osas uuris autor elektribörsihindu ja nende andmetega arvutas välja palju oleks võimalik säästa laadides öösel ja päeval. Samuti võrdles erinevaid laadimispunkte Eestis ja nende teenuste hindasid. Kolmandas osas oli vaja teha majandusanalüüs. Majandusanalüüsi käigus arvutas autor akusalvestite täislaadimine öösel, pani paika müümistariifi, tegi kasumi kui ka tasuvuse arvutuse. 100 kWh akusalvesti laadimisel öösel tariifiga 2.7 s/kWh läheks maksma 2.7 €. Müümistariifiks tuli 0.2 €/kWh, mis on 4 senti odavam võrreldes konkurentide laadimishindadega. Kasumi saamiseks oli vaja lahutada müüdud tariifiga tulu öösel laetud tariifiga. Näiteks 100 kWh akusalvesti pealt saadi päeva jooksul 20 € ja selle salvesti laadimiseks öösel läks 2.7 eurot. Kasumiks tuli 17.3 €. Tasuvuse saamiseks oli vaja teha arvutus, mitme aasta pärast jõuaksid projektid kasumisse. Selleks, et seda infot kätte saada oli vaja kasutada kasumi graafikut ja näidisprojektide hindu. Projekti hind jagati iga akusalvesti kasumiga 1 aasta jooksul. Arvutustest tuli välja, et kõige esimesena jõuab kasumisse 100 kWh akusalvesti, mille tasuvuseks läheb 10 aastat. Teiseks jõdis kasumisse 126 kWh akusalvsti, mille kasumisse jõudmiseks läheks aega 11 aastat. Kõige viimasena jõudis kasumisse 63 kWh akusalvesti, mille tasuvuseks läheb aega 13 aastat. Lõputöö käigus selgus, et akusalvestitega laadimispunktide väljaehitamine on kallis ja praegusel ajal ei ole mõttekas seda lahendust kasutada elektriautolaadimiseks. Elektriautolaadimiseks on selline lahendus väga kehv, kuna autosid saab laadida piiratud koguses. Selleks, et see olukord muutuks peaksid akusalvestite mahtuvus olema suurem ja tehnoloogia palju odavam. Näidisprojektis olev lahendus sobiks kohtadesse, kus igapäevaselt vajab laadimist 1-3 elektriautot ja sinna oleks elektrivõrgu välja ehitamine kallis.