Sirvides Autor "Jaarma, Natalja" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs AS Eesti Raudtee Koidula piirijaama rongiliikluse korraldamine kaugjuhtimise teel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-01-04) Jaarma, Natalja; Rita, OjalaPealkiri. AS Eesti Raudtee Koidula piirijaama rongiliikluse korraldamine kaugjuhtimise teel. Aktuaalsus ja probleem. Koidula raudteejaam ehitati 2011. aastal piirijaamaks Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni vahel. Koidula piirijaamas on praegu ööpäevaringne jaamakorraldajate valvekord. Aastal 2022 planeeris AS Eesti Raudtee käivitada Koidula piirijaama rongiliikluse kaugjuhtimise Tartu raudteejaamast öise vahetuse ajal, kuna kaubavedude maht Petseri ja Koidula jaamade vahel on vähenenud. Pole teada, kas Koidula piirijaama rongiliikluse korraldamine kaugjuhtimise teel Tartu raudteejaamast tagab piiriülese rongiliikluse sujuvuse, täpsuse ja ohutuse. Eesmärk. Välja selgitada Koidula piirijaama rongiliikluse korraldamise erinevused lokaalse ja kaugjuhtimise korral, tuua välja kaugjuhtimisega seotud probleemid ning teha ettepanekud nende lahendamiseks. Ülesanded: 1) võrrelda Koidula jaama juhtimissüsteemi VICOS OC 101 ja Tartu jaama juhtimissüsteemi VICOS OC 501; 2) võrrelda Koidula jaama rongiliikluse korraldamist Koidula jaama ja Tartu jaama jaamakorraldaja töökohalt; 3) võrrelda Koidula ja Tartu jaama jaamakorraldajate tegevusi turvanguseadmete rikke korral Koidula piirijaamas; 4) tuua välja juhtimissüsteemide, rongiliikluse korraldamise ja rikke korral tegutsemise peamised erinevused Koidula ja Tartu jaamas; 5) tuua välja probleemid, mis esinevad rongiliikluse kaugjuhtimise korral ja teha ettepanekud probleemide lahendamiseks. Tulemused: Rongiliikluse juhtimissüsteemide võrdlemisel selgus, et kaugjuhtimise korral süsteemiga VICOS OC 501: 1) toimub andmeedastus läbi ühe kanali, mille rikke korral on rongiliikluse korraldamine võimatu ja tekib üle tunni kestev seiskumise; 2) ei saa anda Petseri jaamale rongi täiskoosseisus saabumise kinnitust, kuna puuduvad käsud RTKS (rongi täieliku saabumise kinnitus) ja TKRS (täiendav kinnitus rongi saabumisest); 3) esineb suur küberrünnaku oht, kuna süsteem on ühendatud välisvõrku. Juhtimissüsteemiga VICOS OC 501 seotud probleemide lahendamiseks tuleb rakendada infotehnoloogilisi meetodeid ja lugemisseadme paigaldamist rattapaaride jaoks. Rongiliikluse korraldamise võrdlemisel selgus, et kaugjuhtimise korral ei saa: 1) tehnohoolde teostaja anda allkirja „Kaubavagunite tehniliseks teenindamiseks esitamise raamatusse“ VU-14; 2) raudteeveeremi meeskonna liikmele väljastada kirjaliku hoiatuse blanketti allkirja vastu „Hoiatuste väljastamise registreerimise raamatusse“ TT-24; 3) jaamakorraldaja süsteemi kaudu anda Petseri jaama blokksignaali „saabumine“. Rongiliikluse korraldamisega seotud probleemide lahendamiseks tuleb kasutusele võtta telefaks või skannimine kirjaliku hoiatuse blanketi saatmiseks ja allkirjastamiseks ning luua spetsiaalne äpp, millega allkirja andmiseks piisab oma andmete sisestamisest. Rikke korral tegutsemise võrdlemisel selgus, et kaugjuhtimise korral: 1) ei ole võimalik väljastada kurblit manöövri- või raudteeveeremi juhile; 2) on piirkonna juhataja kohalesõit Tartust ajakulukas (valvekorrast vaba jaamakorraldaja puudumise korral); 3) tuleb blokksignaal „saabumine“ anda kunstlikult. Rikke korral tegutsemisega seotud probleemide lahendamiseks tuleb kutsuda välja kõige lähemal asuv jaamakorraldaja Oravast või rakendada kodust valvekorda ning tellida tootjalt tarkvara täiendus juhtimissüsteemile VICOS OC 501 blokksignaali „saabumine“ andmiseks. Järeldused. Koidula piirijaama rongiliikluse korraldamisel lokaalse ja kaugjuhtimise korral on küllaltki suured erinevused. Kaugjuhtimisega on seotud probleemid, mis tuleks kindlasti lahendada enne kaugjuhtimise rakendamist. Tuvastatud probleemide tõttu ei suuda Koidula piirijaama rongiliikluse kaugjuhtimine Tartu raudteejaamast tagada piiriülese rongiliikluse sujuvust ja täpsust samal tasemel, nagu seda võimaldab lokaalne juhtimine Koidula piirijaamas.