Sirvides Autor "Kajalainen, Jaago" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs FWD kasutamine kruusa- ja metsateede seisukorra hindamiseks ning remondiprojektide koostamiseks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Kajalainen, Jaago; Sillamäe, SvenKäesoleva tööga sai selgeks, et FWD mõõtetulemuste analüüsimisega on võimalik väga täpselt rekonstrueerida olemasolevaid kruusa- ja metsateid nõuetekohaseks. Mõõtetulemustest selguvad tee nõrgad kohad ning kerge on kindlaks teha, miks mõni koht on liiga nõrk või liiga tugev. Kindlasti aitab see kokku hoida palju raha ning ka aega, sest kui tee on korralikult rekonstrueeritud, siis ei pea seda mõne aasta pärast ümber tegema. Traditsioonilise meetodiga tehakse teesse puurauke ja uuritakse, mis pinnastega on tee all tegu ja vastavalt sellele otsustatakse, kuidas antud teed rekonstrueerida. Puuraukude tegemine aga teatavasti on aeglane ja seetõttu ka kulukas. Lisaks tuleb proovikehad saata laborisse, et määrata iga kihi kandevõime. FWD mõõteseadmega ei pea niipalju puurauke tegema, vaid saab kiiresti terve tee ära mõõta ja kui kõik andmed on korras, siis võib eeldada, et probleeme pole ja piisab kulumiskihi uuendamisest. Kui SCI, BDI ja BCI väärtused ületavad lubatud maksimume, siis tasub sinna kindlasti rajada puurauke ja teha kindlaks miks see nii on. Pikas perspektiivis on FWD seadme kasutamine kindlasti tasuv, sest paraneb teede üldine kvaliteet ning hoitakse kokku raha, mille arvelt saab rekonstrueerida üha rohkem teid. Katteta teede osakaal riigiteedest on peaaegu kolmandik ning seetõttu on eriti oluline, et need teed rekonstrueeritakse korralikult. Muidugi ei pea FWD seadmega mõõdistusi tegema ainult siis kui hakkavad defektid ilmnema, vaid sellega tasub teha juhuslikke kontrolle kõigil teedel, et saada varakult teada kui kuskil peaks tee olukord kiiresti halvenema. SCI, BDI ja BCI maksimaalsete väärtuste üle tasub edasi tööd teha, et kus maal see kõige õigem piir tõmmata oleks, kuid lähtudes käesolevas töös kasutatud kahte näidismõõtmist, siis üldjuhul seal, kus esineb probleeme, on need väärtused mitmekordselt üle lubatud piiride ehk selliseid „piiripealseid“ olukordi väga ei esine. Kruusa- ja metsateede rekonstrueerimisel on väga oluline jälgida kuivendussüsteemide korrasolekut ja vajadusel neid parandada, sest nagu selgus, siis ainult drenaaži parandamisega saadi ühe näite põhjal lausa 234% suurune keskmise kandevõime kasv. Kindlasti tuleks tulevikus kasutada võimalikult palju FWD masinat ja koguda mõõteandmeid ning neid ka analüüsida. Kui koguneb piisav andmebaas, hakkavad ka korduma mingid mustrid ning probleemid on kiiremini lahendatavad, sest leitakse sarnasusi eelnevate objektidega.