Sirvides Autor "Kaljula, Reigo" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Põrkepiirete kasutamine Eestis(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Kaljula, Reigo; Pähkel, AinLõputöö eesmärgiks on analüüsida Eestis kasutatavaid põrkepiirdeid ning pakkuda välja uued ja paremad lahendused põrkepiirete projekteerimiseks ja paigaldamiseks. Eestis kasutatakse mitmed erinevaid põrkepiirdeid. Sõidutee piireteks kasutatakse EDSP piirdeid, ESP piirdeid, Mega Rail sl piirdeid, Birsta W2 piirdeid, Tertu puitpiiredeid, Blue Systems ning CASS Trinity trosspiirdeid. Sildadel ja viaduktil kasutatakse EDSP piiret koos käsipuuga ja Super Rail piirdeid. Lisaks on paigaldatud ABC terminale ja trinity P4 põrkeleevendeid. Kõik sõidutee- ja sillapiirded on Eestis kasutusel A-profiilis, mis tagab ühtse terviku. Nendest enamus on olnud kasutusel juba pikka aega ja töö autori arvates võiks võtta kasutsele ohutumad ja soodsamad piirdelahendused. Lõputöös on uuteks lahendusteks välja pakutud järgnevad tooted: Birsta 1P koos Birsta SafeEnd-ga, Primus P2 ja P4, Primus A2, Birsta 2P, Mega Rail BW ja Birsta 6C. Eelpool nimetatud toodetel on mitmeid eeliseid võrreldes praegu kasutusel olevate põrkepiiretega. Näiteks on uute piirete paigaldus tänu oma kompaktsusele tunduvalt lihtsam ja kiirem, mis omakorda tähendab kokkuhoidu nii ajas kui ka teistes kaasnevates ressurssides. Samuti on piirete hooldamine ja remontimine tunduvalt kiirem ja säästlikum. Kõige selle juures ei ole järgi antud turvalisuses, sest kõik näitajad on vähemalt samaväärsed või paremad. Töö autor ei ole võrrelnud põrkepiirdeid rahalisest aspektist ning see jääb edaspidiseks lahendamiseks. Hetkel on väga aktuaalne teema Eestis 2+1 maanteede ehitamine ja autor rõhutab eriliselt Birsta 1P piiret, mis sobib sellistele teedele väga hästi. Selle vastupidavus on võrreldav mistahes analoogidega, kuid selle lihtsus, paigalduse kiirus ja materjali vähene kasutamine trumpaksid üle hetkel kasutatavad A-profiilis piirde variandid, ning paigalduse lihtsus ja mugavus säästaksid trosspiirde kasutamisest. Kokkuvõtteks võib öelda, et uued lahendused on materjali kulult säästlikumad, kiiremini ja lihtsamalt paigaldatavad, lihtsamini hooldatavad ja avarii korral kergemini parandatavad ning ka uute piirete töölaius on väiksem, mistõttu saab projekteerida kitsamaid muldkehasid ja sildu/viadukte, mis omakorda annab rahalise säästu objektide ehituskuludele. Autor on arvamusel, et tema väljapakutud lahendused on sobilikud Eesti tingimustesse ja tuleviku-projektides võiks need kasutusele võtta.