Sirvides Autor "Kallo, Ave" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Saarde valla kohalike teede probleemide kaardistamine ja teehoiukava aastateks 2014-2017(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Kallo, Ave; Sillamäe, SvenKohalike teede olukord on võrreldes riigiteede olukorraga üsna halb, sest kohalike omavalitsuste võimekus on lihtsalt oluliselt väiksem. Puuduvad spetsialistid, tehnika ja ressursid. Samas on kohalike inimeste ja ettevõtete jaoks vaja tagada normaalne teede seisukord. Käesolevast tööst nähtub, et Saarde valla teedel on palju probleeme. Leevendamaks olemasolevat olukorda, tuleks esimesel võimalusel teed profileerida. Tagamaks korraliku veerežiimi, on vajalik teeäärsete vallide eemaldamine või tasandamine. Mõned vanad teetruubid tuleb vahetada, sest konstruktsioon on purunenud. Võsa tuleks likvideerida vähemalt teemaa piirides, kuid kokkuleppel maaomanikuga ka eramaadelt, kus see tee toimimise jaoks vajalik on. Samuti tuleb rajada kraave kohtadesse, kus niiskusrežiim seda nõuab. Kruusakihi täiendamine peaks toimuma pidevalt, et oleks tagatud minimaalne kulumiskihi paksus. Tee profileerimine kruusateedel toimub iga-aastase hööveldamise käigus, mustkatte puhul on selleks siiski vajalik profiiliparandus. Mustkatte rajamist (ehk kahekordset pindamist) on teehoiukavas ette nähtud vaid kahel teelõigul, ülejäänud teedel piisab olemasoleva kruusakatte korralikust hooldamisest. Liiklussagedus on valla teedel võrdlemisi väike. Tihedama liiklusega teedel on see maksimaalselt 200 autot/ööpäevas. Sellest olenemata on vajalik tee seisundinõuete tagamine, sest kohaliku inimese jaoks on oluline, et kodutee oleks sõidetav. On ka teid, mida ei kasutata üldse ja nende puhul tuleks kaaluda kasutusest välja jätmist. Käesolevas töös leiti, et paar teed oleks mõistlik RMK-le üle anda, sest põhiliselt kasutavad teed metsaveo masinad ja kohalike inimeste jaoks seal huvi puudub. Saarde valla eelarvestrateegia kohaselt on lähiaastatel riigipoolse toetuse summaks planeeritud 115 000 € aastas. Teehoiukavas on planeeritud 2014-2017 aastatel investeeringuid ligikaudu 80 000-90 000 € aastas, mis moodustab 80% kogu investeeringute mahust. Olulisemate teelõikude teehoiutöödeks nendest vahenditest küll piisab, kuid suuremamahuliste tööde puhul jääb kindlasti väheks. Teehoiukava on lähiaastate teehoiu rahade planeerimise eelduseks ning vajadusel seda täiendatakse. Oluline on see kohaliku inimese jaoks, kes saab läbi selle ülevaate rahade jaotumisest ja prioriteetidest, mistõttu on teehoiukava äärmiselt vajalik. Tulevikus koostada eraldi teehoiukava ka Saarde valla tänavatele.