Sirvides Autor "Kert, Anna" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Kaubamärkide jätkusuutlikkuse analüüs Tallinna Kaubamajale(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Kert, Anna; Traumann, AdaVastutustundlik, eetiline ja jätkusuutlik rõivatööstus on suurim heategu, mida planeedile teha. Kümnendeid kestnud masstootmine ja hullumeelne tarbimine on jätnud keskkonnale sügava jälje, mille tulemusel on paljud looma- ja taimeliigid välja surnud, hakkab otsa lõppema puhas vesi, maakera on kattunud plastiku reostusega ning hakkavad otsa lõppema eluks vajalikud looduslikud ressursid. Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli analüüsida Tallinna Kaubamajas müüdavate kaubamärkide jätkusuutlikust. Analüüs teostati 53le kaubamärgile (Lisa 1), millest tulemusi andsid 25 rõiva kaubamärki. Kaubamärke analüüsiti jätkusuutlikkuse näitajate alusel ning analüüsitavateks parameetriteks olid: tarneahela läbipaistvus, transport ja logistilised lahendused, tootmisjääkidega tegelemine, ohtlike kemikaalide kasutamine tootmises, säästlik energia kasutamine, vee kasutamine tootmises, töötajate võrdne kohtlemine, turvaline töökeskkond, õiglase palga maksmine, lapstööjõu või sundtöö kasutamine, jätkusuutlike materjalide kasutamine, toodete taasringlusesse suunamine tootja poolt, toodete taaskasutamise lihtsustamine tarbija jaoks. Parameeterid hinnati 5-palli skaalal. Hinnatavate parameetrite aluseks oli Global Fashion Agenda raportid Pulse of the Fashion Industry ja CEO Agenda. Lõputöö eesmärgi saavutamiseks kogus autor kaubamärkide veebilehekülgedelt kokku info, mis puudutas hinnatavaid parameetreid ning teostas tulemusliku analüüsi järgnevatele kaubamärkidele: Boboli, Calvin Klein, Desigual, DKNY, Esprit, Gerry Weber, G-Star RAW, Guess, Hugo Boss grupp, I Do, Ivo Nikkolo, JOOP!, Levis, Marccain, Mayoral, Michael Kors, Mosaic, Name It, Olymp, Reima, S.Oliver, Ted Baker, Tom Tailor, Tommy Hilfiger, Triumph. Analüüsi tulemusel selgus, et vähem kui pooled kõikidest analüüsitavatest kaubamärkidest rakendavad uuritavaid meetmeid jätkusuutlikkuse poole pürgimiseks. Kõige rohkem tulemusi andis kaubamärk Esprit. Nende veebileheküljel oli väga põhjalikult välja toodud, kuidas oma ettevõttega ringmajandusliku tootmise suunas liiguvad ning mida teevad keskkonna heaks. Teistest rohkem tulid esile ka Hugo Boss, Desigual, G-Star RAW, S.Oliver, Olymp, Ted Baker ja Reima. Ka nendel KOKKUVÕTE 38 kaubamärkidel oli kirjeldatud ettevõtte jätkusuutlikkuse meetmeid. Suurem osa leitud infost oli siiski ainult lubadused ja eesmärgid tulevikuks ning rohkem kui pooltel kaubamärkidel polnud üldse asjakohast infot kajastatud, nende seas suured nimed nagu Liu Jo, Weekend Maxmara, Pierre Cardin, Canada Goose ja Betty Barclay. Subjektiivse hinnangu alusel soovitab autor anda jätkusuutlikkuse märgise Espriti kaubamärgile. Tehtud uurimistöö andis lõputöö autorile väga hea ülevaate praegusest moetööstusest ning suurimatest probleemikäsitlusest jätkusuutlikkuse tagamisel valdkonnas. Samuti andis töö tegemine ülevaate tuntumate kaubamärkide hetkeolukorrast ning tuleviku eesmärkidest just ringmajanduse seisukohast. Lõputöö edasiarendusena oleks võimalik teostada veel põhjalikum uurimus ning välja töötada kaubamärkide jätkusuutlikkuse analüüsimise metoodika ja vastav märgis.