Sirvides Autor "Kiis, Karl Martin" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Piirkiiruse võimalikud vähendamise meetmed linnakeskkonnas(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-09) Kiis, Karl Martin; Uueküla, KatrinJärgnev lõputöö „Possible Measures for Reducing Speed Limits in Urban Environments“ tutvustab erinevaid meetmeid linnakeskkonna piirkiiruse vähendamiseks. Töös keskendutakse inimsõbraliku linnakeskkonna loomisele ja piirkiiruse alandamisele Viljandi kesklinna näitel. Linnad kasvavad kiiresti ning sellega koos arenevad ka meie elukeskkond ja teedevõrgustik. Üha enam tähelepanu pööratakse linnaruumi loomisele, mis sobiks kõigile liiklejatele. Enamik inimesi elab linnades ning liikleb igapäevaselt jalgsi, rattaga või ühistranspordiga, kuid avalik ruum on sageli suunatud autodele. Kiiruspiirangud on üks tuntumaid liiklusohutust mõjutavaid vahendeid. Eestis kehtivad üldiselt piirangud 90 km/h asulavälistel teedel ja 50 km/h asulasisestel tänavatel. Kiirusepiirangud valitakse vastavalt erinevatele vajadustele, tagades ohutu liiklemise. Oluline on leida tasakaal kiirusepiirangute ja ümbritseva keskkonna vahel, arvestades kõigi teekasutajate ohutust. Eelnevat arvesse võttes uuritakse selles töös erinevaid meetodeid liikluskiiruse vähendamiseks ja nende mõju liiklusohutusele. Lisaks käsitletakse erinevaid tegureid, mis mõjutavad meetmete tõhusust erinevates kontekstides. Majanduslike aspektide kõrval arutletakse ka piirkonna elanike ohutuse ning keskkonna seisukohast oluliste meetmete üle. Lõputööga käsitletava ala põhilisteks probleemideks on kitsad ning amortiseerunud kergliiklusteed, mis on kergliiklejatele ohtlikud ning ebamugavad kasutada. Lisaks on alal kohati võrdlemisi laiad sõiduteed ilma teeületus võimalusteta või kergliiklejat varjava tänavaäärese parkimisega. Erinevate probleemidega silmitsi seistes peame tõdema, et võrdlemisi kompaktses linnas, kus kergliiklust tuleks edendada on kaalukauss langenud mootorsõidukite kasuks. Lõputööga on leitud ning väljatoodud erinevad probleemsed kohad, mis vajavad tähelepanu. Probleemsetele kohtadele on välja pakutud nii lühiajalised kui ka pikemaajalised perspektiivsed lahendused, mida linn võiks kaaluda liiklusohutuse parandamiseks. Ohutuma ja tõhusama liiklemise saavutamiseks tuleb teha suuremaid investeeringuid, kaasates kogukonda ning arvestades erinevaid liiklejaid. Hoolikad uuringud ja standardiseeritud meetmed aitavad tagada ohutuma ja paremini toimiva linnakeskkonna. Lühiajaliste meetmetega on võimalik ajutiselt liiklusohtlikel aladel olukorda parandada, kuid mitte täielikult.