Sirvides Autor "Kirsila, Kaarel" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Sõiduki Chrysler 300C adaptsioon sõiduautodiagnostik tase 5 õppetööks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Kirsila, Kaarel; Hiieleek, Kaido; Aleksei KazakovKäesoleva lõputöö teema valik tulenes autori enda huvist elektroonika valdkonna vastu ning Tallinna Lasnamäe Mehaanikakooli poolt pakutavast võimalusest. Töö eesmärgiks oli edendada Eesti haridussüsteemi projekteerides Tallinna Lasnamäe Mehaanikakoolile kuuluv Chrysler 300C sõiduautodiagnostik tase 5 õppetöös kasutatavaks stendiks, leides sellega ka otstarve aastaid pea kasutult seisnud TLMK varale. Tööd alustati kõigepealt TLMK sõiduauto diagnostik tase 5 õppekava ning kutsekoja kutsestandardi analüüsimisest, selgitades välja antud eriala õpiväljundid ning nende saavutamise viisid. Selle põhjal määrati stendi projekteerimisel suund, et mida projekteeritav stend peaks õppuritele võimaldada. Järgnevalt otsustati piirduda mootorijuhtimisega seotud süsteemide uurimisega, kus selgitati välja millised süsteemid juhivad mootori tööd, milliseid andureid ja täitureid need süsteemid kasutavad, mis tüüpi andureid ja täitureid kasutatakse, millised on nende tööpõhimõtted, millised nende signaalid ja signaalide parameetrid ning viimaks millised on kasutusel olevate andurite ja täiturite peamised rikked, kas neid on võimalik simuleerida, kas nende imiteerimine omab õppetöös väärtust ning kui jah, siis kuidas neid rikkeid jäljendada. Kogutud ja analüüsitud info põhjal hakati projekteerima stendi. Stendi peamiseks osaks on juhtplaat, mis võimaldab signaalide mõõtmist ning kus on ka olemas viis rikkeid imiteerida. Alustati esmalt juhtplaadi asukoha määramisega, seejärel juhtplaadi mõõtude määramisega ning siis juhtplaadi skeemi koostamisega. Peale skeemi koostamist koostati 3D joonis ning tootmisjoonis. Juhtplaadile on projekteeritud ka rikete simuleerimise juhtplaat, mida sarnaselt alustati skeemist, seejärel 3D joonis ning tootmisjoonis. Peale juhtplaadi asukoha määramist ning plaadi enda projekteerimist arvutati välja vajalik juhtme ristlõike pindala vastavalt voolutugevustele, seejärel vajalik juhtme kulu tuginedes andurite ja täiturite arvule ja nende kaugusele juhtplaadist. Rikete simuleerimise kohapealt jõudis autor arvamusele, et enamasti saab rikkeid jäljendada takistitega ning nende väärtusi saab välja selgitada reaalsel katsemeetodil. Tänaseks päevaks on alustatud tööd ka stendi ehitamisega, jõutud on juhtmete juhtplaadini toomiseni, stendi koostamiseks vajalik on kas olemas või tellitud, sammuti on valmistamisel ka juhtplaat. Sõltumata sellest, et hetkeks stend reaalsel kujul valmis ei ole, siis on autor ikkagi seadnud eesmärgiks antud stend ka füüsiliselt valmis ehitada.