Sirvides Autor "Laur, Elerin" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Embargo Sortimendi muutuste plaani väljatöötamine ettevõtte X näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-01-04) Laur, Elerin; Saremat, TarmoKäesoleva lõputöö eesmärgiks on sortimendi muutuste plaani väljatöötamine ettevõtte X jaoks, seoses sortimendi suurendamise ning muutustega. Probleemist parema ülevaate saamiseks viis autor läbi kaupluse töötajate seas küsitluse, milles uuris vastajate teadlikust, arvamust ning ettepanekuid sortimendi muutuste suhtes. Uurimusülesanded, mis said autori poolt täidetud on järgmised: 1. Uurida, kuidas näevad välja ettevõtte erinevad protsessid nagu sortimendi valimine, toodete tellimine ning tegevused kauplustes. Ettevõtte sortimendi valimine toimub, kas kliendi, töötaja või tarnija sisendil. Juhul kui uute sortimenti toodavate kaupade tellimuse tingimused on täidetud luuakse tootele tootekaart koos vajaliku informatsiooniga ning tehakse esimene tellimus. Toode jõuab kauplusesse ning see sisestatakse süsteemi ja seejärel ilmub see klientidele nähtavaks. Sellega lõppeb uue toote sortimenti lisamise protsess. Toote sortimendist eemaldamine toimub juhul, kui toode on liialt kaua ilma müügita laos olnud või sellel on suur mahakandmise protsent. Toode märgitakse süsteemi viisil, mis ei lase enam toodet juurde tellida, seega müüakse veel laos olevad tooted ära ning seejärel lisatakse toode sortimendist välja läinud toodete tabelisse. Kategooriajuht edastab teatud aja tagant tabeli kaupluse personalile, kes kontrollib toodete saldod üle ning muudab saldo õigeks või eemaldab toote sildi. Toode, mille saldo on 0 ning mille silt on eemaldatud on sortimendist eemaldatud. Toodete tellimise sisendiks on laosaldo langemine teatud tasemeni, mis lisab toote ostusoovituste alla. Tellimused vaadatakse üle juhul kui tellimuse summa jääb teatud protsendi võrra alla tarnija miinimumtellimuse maksumusest. Juhul kui tellimuses leidub suurema tähtsusega kaupu, siis korrigeeritakse koguseid, et tuleks miinimumtellimuse määr kokku ning edastatakse tellimus tarnijale. Kõik miinimumtellimuse määra ületanud tellimusel vaadatakse üle, kas tähtsamate kaupade kogused on piisavad. Kauba saabudes kauplusesse sisestatakse see süsteemi ning asetatakse selle komplekteerimise asukohale. Pimepoodides toimub lisaks kauba vastuvõtmisele ka kaupade komplekteerimine vastavalt klientide tellimustele. Kliendil on valik tulla komplekteeritud tellimusele ise järgi või lasta see temani toimetada kulleri kaudu. 2. Läbi küsimustiku saada teada ettevõtte töötajate rahulolust ning nende nägemusest. Küsimustiku vastustest võis välja lugeda kaupluste töötajate rahulolematust sortimendi muutuste protsessi üle. Üldise infovoo ning süsteemi kasutamise lihtsus said mõlemad keskmise hinnangu, mis jäi alla nelja punkti viiest. See tähendab, et süsteemil leidub puudusi. Osalejate vastustest võis välja lugeda infoküllust, mida võiks parandada, koondades informatsiooni ühte süsteemi, mis muudaks olulisema informatsiooni leidmise märgatavalt lihtsamaks. 3. Selgitada välja praeguse protsessi peamised väljakutsed. Eelnevalt kirjeldatud sortimendi muutuste protsessi peamiseks puuduseks on irregulaarne ning laialivalgunud informatsiooni edastamine. Pimepoe lahtiolekuajad ja informatsiooni edastava kategooriajuhi tööpäev kattub vaid osaliselt, seega jõuab vajalik info kaupluseni vaid kindla piiratud aja sees ning on mõjutatud inimfaktori poolt. Süsteemide paljusus tekitab olukorra, kus tähtis informatsioon võib jääda märkamata ning see omakorda häirib kaupluse töö voogu. Lõputöö hüpoteesiks on, et poolautomatiseeritud sortimendi muutuste protsessi plaan aitab vastavalt vajadusele sortimendi muutusi efektiivsemalt ellu viia ning on kasutajasõbralikum. Uus sortimendi muutuste plaan kaotab vahelt ära kategooriajuhi ning edastab informatsiooni otse kaupluseni läbi multifunktsionaalse süsteemi, mida kasutatakse ka näiteks kauba vastuvõtul ning toodete saldo parandamisel. Antud süsteemi sortimendist toote eemaldamise ning uue toote sortimenti toomise funktsioonid aitavad kiirendada tööd kaupluses lisades uue funktsiooni juba kasutuses olevale süsteemile. Selle juures on katsumuseks uute toodete asukoha määramine enne toote saabumist, kuna puuduvad kasti mõõtmed ning hetkel ei ole veel võimalik süsteemis lisada asukohta kui toote saldo on null. Lõputöö eesmärk sai täidetud, juba olemasoleva süsteemi poolautomatiseerimine aitab sortimendi muutusi efektiivsemalt ellu viia ning on kasutajasõbralikum, kuna süsteem on leitav samast kohast, mida kasutatakse igapäevaselt kauba vastuvõtuks ning saldode parandamiseks. Autoripoolsed ettepanekud: Antud uurimustöö uurib konkreetse ettevõtte sortimendi muutusi, sarnane lahendus ei pruugi anda sarnaseid tulemusi ettevõttes, kus sortimendi protsess erinev ettevõtte X omast. Käesolev uurimustöö on kasulik kõigile, kes soovivad paremat ülevaadet saada pimepoodide protsessidest ning noore ja kasvava ettevõtte sortimendiga seotud katsumustest.