Sirvides Autor "Laurson, Liisa" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Digiturundusmeetmestiku parendamine ettevõttes Bebis Design OÜ(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-05-24) Laurson, Liisa; Tuulik, DianaKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli leida ettevõttele Bebis Design OÜ sobivad digiturundusmeetmed, tuginedes ettevõtte hetkeolukorra- ja turundustegevuse analüüsile ning veebi- ja konkurendianalüüsile. Sobivate meetmete abil on ettevõttel edaspidi võimalik oma turundustegevusi parendada ning turuosa suurendada. Bakalaureusetöö koosnes teoreetilisest ja empiirilisest osast. Teoreetilises osas anti ülevaade turunduse üldisele olemusele ning käsitleti lähemalt digiturundust ja selle kasutamisvõimalusi. Empiirilises osas keskenduti Bebis ettevõttele. Vastavalt töö alguses püstitatud ülesannetele kaardistati ettevõtte turundustegevused, hinnati olemasolevaid turunduskanaleid ning viidi läbi põhjalik seniste turundustegevuste analüüs. Tööks vajalike andmete kogumiseks ning analüüsimiseks kasutas autor kvalitatiivset uurimismeetodi. Kvalitatiivse uurimismeetodi käigus teostati pool-struktrueeritud intervjuu ettevõtte kaasomanikuga ja analüüsiti müügidokumente ja -raporteid. Saamaks ülevaadet ettevõtte digitaalsetest kanalitest ning mõistmaks ettevõtte üldist töökorraldust viidi läbi osalusvaatlus. Lõputöö empiiriline osa keskendub Bebis Design ettevõtte tegevustele. Lõputöö raames läbiviidud osalusvaatluse, müügidokumentide ja -raportite ning intervjuu analüüsimise tulemusena leiti ettevõtte turundustegevuste kitsaskohad ning pakuti võimalused digiturunduse parendamiseks. Teoreetiliste andmete tulemusena selgus, et digiturundus on tänapäeva ettevõtete jaoks oluline, kuid selle efektiivne toimimine tähendab järjepidevat analüüsi ja uute trendide pidevat katsetamist. Digiturundus pakub soodsaid võimalusi laiema vaatajaskonnani jõudmiseks ja brändituntuse kasvatamiseks. Tehnoloogia areneb kiiresti ning eesmärkide saavutamiseks tuleb olla aktiivne ja omada korrapäraseid plaane. Intervjuust ettevõtte kaasomanikuga selgus, et kuigi seniselt ei oldud ebapiisavate teadmiste tõttu digiturundusele rõhku pandud, on omanikel soov katsetada uusi turundusmeetmeid ja trende, mis võiksid ettevõtte turuosa kasvamisele kaasa aidata. Veebi- ja konkurendianalüüsist leiti, et konkurendid kasutavad ettevõtte sotsiaalmeediakontosid igapäevaselt, tehes sinna valdkonda puudutava sisuga postitusi. Lisaks selgus konkurendianalüüsist, et konkurendid kasutavad nähtavuse säilitamiseks ja oma turundustegevuste tõhustamiseks järjepidevalt tasulisi reklaame. Igal kuul käivitatakse kampaaniaid, loose ning jagatakse julgelt klientidele ostu sooritamiseks ka sooduskoode. Dokumentide- ja veebianalüüsist selgus, et ka Bebis ettevõtte veebilehele jõuavad aktiivse kampaania ajal kliendid enamasti läbi sotsiaalmeedia või tasuliste reklaamide. Selleks, et hoida neid kliente, kes kampaania käigus ettevõtet jälgima hakkavad, tuleb olla sotsiaalmeedias aktiivne ning luua kõnetavat sisu vähemalt 3 korda nädalas. Analüüsi põhjal selgus, et ettevõtte koduleht on kaasaegne, kuid konkreetsete toodete leidmine läbi Google otsingu võtab aega. Ettevõtte SEO turundus on nõrk, sest toodete kirjeldamisel on kasutatud liialt populaarseid märksõnu, mis viib väikeettevõtte positsiooni otsingumootoris kaugele. Lõputöö autor toob ettepanekute all välja erinevad viisid, kuidas sotsiaalmeediakanaleid tõhusamalt kasutada ning milliseid teisi digiturundusviise saaks ettevõtte oma töökorraldusse rakendada. Autor soovitas lisaks sotsiaalmeediakanalite aktiivsemale kasutamisele alustada ka meiliturunduse edasi arendamist, mis aitaks olemasolevaid kliente hoida ja tekitaks neis huvi kordusostude sooritamiseks. SEO turunduse tõhustamiseks tuleks läbi viia põhjalik märksõnaanalüüs, mille abil oleks Bebis ettevõte klientide jaoks Google otsingus paremini leitav. Kuna tasulised reklaamid on suunatud hetkel liialt laiale sihtrühmale, tuleks enne uute reklaamide võimendamist ettevõttel korrigeerida reklaamile määratud sihtrühma ning suunata edaspidised reklaamid Bebis sihtrühmale ehk 25-34 aastastele naistele. Ettevõtte digiturunduskanalite efektiivsuse jaoks on oluline tehtud töid pidevalt analüüsida ja mõõta, millised tegevused toimivad ja mida peaks parendama. Selleks, et tööjaotust veelgi paremini organiseerida soovitab autor mõelda turunduskoolituste läbimisele või veerandkohaga turundaja palkamisele. Autor toob töös välja Nullist Turunduskooli, mille erinevaid koolitusi läbides saaksid Bebis omanikud oma seniseid turundusteadmisi täiendada. Kuna turundus on antud hetkel ettevõtte kasvamise juures oluline osa, siis annaks näiteks veerandkohaga turundaja palkamine Bebis omanikele võimaluse panustada oma ajalist ressurssi teistesse ettevõtte juhtimisega kaasnevatesse protsessidesse. Käesolevas lõputöös tehtud järeldusi ja koostatud ettepanekuid saavad ettevõtte Bebis omanikud kasutada seniste turundustegevuste parendamisel ja ka tulevaste turundustegevuste planeerimisel. Analüüsi läbitöötamine annab hea võimaluse, kuidas eelnevaid vigu vältida ning olemasolevaid tegevusi täiendada. Digiturundus on järjepidev protsess, mis nõuab kindlat ja korrapärast kasutamist, et saavutada soovitud eesmärgid. Digiturundust soodustavate trendidega kursis olemine ja kasutamine on parim viis konkurentsis püsimiseks ja ettevõtte turuosa kasvatamiseks.