Sirvides Autor "Linnik, Jevgeni" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Pikkrööbastega raudteede pealisehitus ja kapitaal remont(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Linnik, Jevgeni; Albert, Nikolai; Juri HatsajukLõputöös kirjeldatakse Pedja - Vägeva ja Tartu – Ropka jaamavaheteede kvaliteeti peale kapitaalremonti ja hooldustööga seotud kulusid, sest nende remondiks kasutati erinevat tehnoloogiat. Eesti Raudtee teeb järjepidevalt raudtee lõikude hooldustöid ja plaanilisi kapitaalremonte. On täheldatud, et kapitaalremondi tulemusel on teede kvaliteet erinev. See tingiski vajaduse antud teemat uurida, et leida probleemile paremaid ja kestvamaid lahendusi. Pedja - Vägeva tee kvaliteet oli peale kapitaalremonti stabiilselt hea alates 2001 kuni 2015. Tee ei vajanud arvukaid hooldustöid. Kapitaalremondiks kulutati rohkem raha kiviliivasegu ostmiseks, mille tulemuseks oli hooldustööde hulga vähenemine ja kvaliteetsem tee. Tartu – Ropka lõigu kvaliteet halvenes peale kapitaalremonti juba alates järgmisest aastast ning iga aastaga langes tee kvaliteet veelgi. Kasutades kapitaalremondi protsessi kirjeldamise dokumente, on teada, et kapitaalremondiks ei kasutatud kiviliivasegu. See tõi kaasa arvukad hooldustööd, et tee kvaliteeti tõsta. Toetudes käesoleva lõputööle ja mujal maailmas kasutatud tehnoloogiale saab pakkuda probleemile lahendust, et kiviliivasegu kasutamine tagab kvaliteetsema tulemuse. Pikkrööbaste kapitaalremondi- ja hoolduskulud olid 4758 eurot ja lülidega raudtee 17342 eurot. Vastavalt Euroopa suunale on eesmärgiks raudteedel müra ja vibratsiooni vähendamine ning rongi kiiruse tõstmine maksimumini. Lülidega tee aga ei võimalda saavutada seda kiirust ning vajab pidevat kalli hooldustööd. Eesti raudteedel on oluline vähendada kiiruspiirangute arvu ning suurendada liikumiskiirust reisirongidel kuni 120 km/h ja kaubarongidel kuni 80 km/h. Sageli ei ole võimalik selliseid kiiruseid tagada teede kvaliteedi tõttu.