Sirvides Autor "Ojarand, Getrud" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Müügiedendusmeetodite tõhususe uurimine kaupluse SŃOB näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Ojarand, Getrud; Vaab, EvelinMüük ei ole ainult kliendile kauba vahendamine. Müük hõlmab palju erinevaid aspekte, millega tuleb müügi korraldamisel arvestada. Need olulised müüki mõjutavad aspektid on teeninduse tase kaupluses, kauba väljapanek saalis ja vaateaknal ning kliendile pakutavad soodustused. Kõik need aspektid on müügiga tihedalt seotud ja aitavad seda igapäevaselt edendada. Sellepärast on väga tähtis teada, kuivõrd suurt mõju avaldavad müügiedendusmeetodid kaupluse müügile. Nende meetodite põhjalik uurimine annab paremad teadmised sellest, kuidas neid kõige efektiivsemalt kasutada ja kuidas nende abil tagada kaupluses parem müügitegevus ja suurem käive. Selle lõputöö eesmärk oli välja selgitada püsiklientide rahulolu suurendavad müügiedendusmeetodid kaupluse SŃOB näitel. Müügiedendusmeetodid on kaubanduses üliolulisel kohal. Personaalne teenindus kannab endas ettevõtte väärtusi, soovi pakkuda oma klientidele professionaalset teenindust ja meeldejäävat ostukogemust. Oskuslik kaubapaigutus müügisaalis võimaldab tarbija jaoks luua keskkonna, milles ta ennast hästi tunneb ning mis toob esile esitletava kauba parimad omadused ning aitab seeläbi kaupa paremini müüa. Selleks, et müügiedendusmeetodeid tõhusalt rakendada, on ettevõttel kõigepealt tarvis tunda oma klienti ja teada tema ootusi. Müügiedendamisel on oluline olla tarbija jaoks kättesaadav igal ajal, ka siis, kui kauplus on suletud. Parim viis olla kliendi jaoks igati kättesaadav on e-pood. See veebipõhine müügikanal kätkeb endas piiramatuid võimalusi klientide arvu suurendada ja müügikäivet kasvatada. SŃOB on Skandinaavia disainrõivaid müüv ettevõte. Ettevõttel on kaks kauplust, mis asuvad Tallinnas. Ettevõtte jaoks on peamine väärtus nende kauaaegsed ja lojaalsed püsikliendid. Neile püsiklientidele soovib ettevõte pakkuda võimalikult personaalset klienditeenindust, mis toimub hubases ja stiilipuhtas müügikeskkonnas. See lõputöö analüüsis ettevõttes SŃOB kasutatavaid müügiedendusmeetodeid ja nende rakendamise tõhusust. Töö peamised uurimisküsimused olid järgmised: 1. Kuidas mõjutab klienditeenindus müüki kaupluses ja milline on hea teenindus? 2. Miks on oluline väärtustada püsikliente? 3. Kuidas mõjutavad kaupluse atmosfääri kujundavad tegurid tarbijate ostusooritust? 4. Mis laadi müügiedendusmeetodeid kauplus SŃOB praegu kasutab ja kuivõrd rahul on nendega kliendid? Töö raames tehtud uurimise tulemuste põhjal tegi autor ettepanekud, kuidas ettevõte SŃOB saaks seni kasutatavaid müügiedendusmeetodeid veelgi tõhustada, et jõuda suurema hulga klientideni ja parandada ka püsiklientide ostukogemust. Ettevõtte püsiklientide rahulolu ja arvamuste uurimiseks saadeti neile meili teel kaupluse uudiskirjana palve vastata anonüümsele veebiküsimustikule. Selles uuriti, kuidas püsikliendid on rahul ettevõtte kaupluste atmosfääri, teeninduse, ettevõtte sotsiaalmeediaturunduse ja e-poe kasutusmugavusega. Küsimustikule vastas kokku 101 püsiklienti. Töö eesmärgi täitmiseks on püstitatud järgmised uurimisülesanded: 1. Selgitada kaupluse atmosfääri kujundavate tegurite olulisust müügis. 2. Anda ülevaade klienditeeninduse tähtsusest müügis. 3. Tuua välja võimalused, kuidas tagada parim võimalik klienditeenindus ja kuidas hoida püsikliente. 4. Analüüsida ettevõtte SŃOB kauplustes kasutusel olevaid müügiedendusmeetodeid ja klientide rahulolu nendega. 5. Vaadelda ja analüüsida ettevõtte SŃOB kaupluste müügikeskkonda. 6. Teha ettevõttele SŃOB ettepanekud, kuidas müüki edendada. Töö teoreetilises osas uuris autor müügipsühholoogia mõju tarbijale. Vaadeldi tarbijakäitumist mõjutavaid tegureid ja seda, kuidas nende tegurite abil viia tarbija ostuotsuseni. Vastati küsimusele, miks on ettevõtte jaoks kasumlikum hoida juba tekkinud püsiklientuuri kui keskenduda sellele, kuidas pidevalt uusi kliente leida. Kästleti, millised kaubanduses kasutatavad müügiedendusmeetodid on tõhusad ja kuidas neid tulemuslikult rakendada. Leiti, et ettevõtte suurim väärtus on pakutav teenindus, ja otsiti vastust küsimusele, milline on kliendi jaoks ootuspärane ja ettevõtte jaoks kasumlik klienditeenindus. Autor viis töö raames läbi intervjuu kaupluse SŃOB juhatajaga, et selgitada välja, milliseid müügiedendusmeetodeid kaupluses kasutatakse ja kuidas hindab ettevõte nende tõhusust. Intervjuust selgus, et ettevõte peab enda suurimaks väärtuseks kaupluses pakutavat klienditeenindust, mille puhul püütakse saavutada võimalikult personaalne lähenemine. Kauplus keskendub palju ka kauba väljapanekule saalis ja üldise atmosfääri loomisele. Autor vaatles töö raames ka ise kaupluse müügikorraldust nii tavalisel tööpäeval kui ka kampaania raames korraldatud soodusmüügi ajal. Vaatluse põhjal saab autor kinnitada, et püsikliendid olid aktiivsed mõlemas ostuolukorras. Autori koostatud püsiklientide rahulolu küsitluse vastustest ilmnes püsiklientide ülekaalukas rahulolu (97%) teenindusega kaupluses. Leidus ka vastanuid, kes liiga aktiivset teenindust ei eelista. Nad tõid välja soovi rahulikult ilma abistava teeninduseta kaupluses kaubaga tutvuda. Suurem osa vastanutest oli kaupluses atmosfääri kujundavate faktoritega rahul. Puudustena toodi välja ebapiisav valgustus müügisaalis ja ühte värvitooni kauba lähestikku paigutamise müügisaalis. Neil põhjustel võib kliendil osa kaubast tähelepanuta jääda. Püsiklientidelt uuriti, milliseid kaupluse suhtluskanaleid nad jälgivad. Suurem osa saab infot püsikliendile e-posti teel saadetava uudiskirja kaudu. Üllatav oli Instagrami vähene populaarsus. Ilmselt tuleb ettevõttel sotsiaalmeediasisu luues rohkem vaeva näha. Püsiklientidel oli mõningaid kasulikke nõuandeid ka ettevõtte e-poe kasutusmugavuse parandamiseks. Autori olulisimad ettepanekud, kuidas ettevõte SŃOB saaks tulevikus müügiedendusmeetodeid senisest veelgi tõhusamaks muuta: 1. Autor soovitab kaupluse klienditeenindajatel teenidamisel lähtuda kliendi individuaalsetest eripäradest. Kui klient soovib nõu ja abi, siis tuleb seda loomulikult anda, aga kui klient annab mõista, et ei soovi abi, siis on tähtis kliendi soove austada ja abi mitte peale suruda. Kliendi jaoks on oluline teada ja tunda, et klienditeenindaja on vajadusel olemas, kuid ta saab soovi korral rahulikult omaette kaubaga tutvuda. Autor soovitab jätkata arusaama, et kaupluse müüjad kannavad poes sel hetkel müügil olevaid rõivaid. Siis jäävad need tooted kliendile kohe silma ja on hea näha, kuidas need tooted seljas istuvad. 2. Autori hinnangul peaks ettevõte senisest rohkem keskenduma kvaliteetse ja huvitava sotsiaalmeediasisu tootmisele. Kliendid ootavad rohkem tooteid tutvustavaid postitusi, et stiili-inspiratsiooni koguda. Sotsiaalmeedia on suurepärane ja tänapäeval vältimatu kanal, mille kaudu säästlikult oma ettevõtet turundada ning seeläbi uusi kliente leida ja ka püsikliente hoida. Ettevõtte olemasolevad püsikliendid tundsid huvi näiteks sotsiaalmeediapõhiste loosimismängude vastu. See on hea viis jälgijate huvi hoida ja uusi kliente ligi meelitada. 3. Autor rõhutab vajadust ettevõttele kuuluvat e-poodi edasi arendada. Kliendid soovivad e-poest leida rohkem infot toodete seljas istuvuse ja muude omaduste (materjali, lõike jm) kohta. Klientide tagasisidest lähtuvalt soovitab autor tagada, et e-poes oleks võimalik osta kõiki müügil olevaid tooteid. Samuti peaks e-poe otsingumootorisse lisama filtreid, et kliendil oleks mugavam endale sobiv toode üles leida.