Sirvides Autor "Ott, Remi" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Embargo Alltöövõtjate hindamismetoodika digitaalse ekspedeerimisplatvormi MyDello näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-01-05) Ott, Remi; Popell, JanekLogistikamaailm on hetkel väga arenev. Paljud logistikaettevõtted aina rohkem üritavad enda logistilisi protsesse digitaliseerida, et sellega tõsta efektiivsust reaalses töös ja lihtsustada logistikute tööd. Autor pidas käesolevat hindamismetoodika loomist vajalikuks, sest ettevõtte sees puudus kindel ettevalmistus alltöövõtjate hindamisel. Hetkel alltöövõtjate valimiseks ei ole loodud kindlalt süsteemi, kuidas ja mille järgi otsustada. Iga riigi kohta on välja toodud erinevad vedajad, kes selles riigis opereerivad ja ettevõttele kaupu tarnivad. Hindamismetoodika kasutamisega saame eelnevalt uut alltöövõtjat hinnata, tema väärtuste ja võimaluste kaudu. Hindamismetoodikas on välja toodud põhilisemad kriteeriumid ja küsimused, mis kindlasti ettevõtet huvitavad alltöövõtja puhul ja mille vastustega saab ülevaate. Lõputöö koosnes kolmest peatükist, teoreetilisest, praktilisest ja empiirilisest. Teoreetiline osa koosnes neljast erinevast peatükist, milles autor rääkis logistikast, transpordist ja ekspedeerimise algusest ja nende tähendustest ning kuidas need omavahel seotud on. Autor kirjutab klientidest ja klienditeeninduse olulisusest ning seletas lahti kvaliteedistandardid, mida kasutatakse ettevõttes, et määratleda kindlaid tööprotsesse. Praktiline osa koosnes kuuest erinevast peatükist, milles autor kõigepealt tutvustas ettevõtet ja kirjutas lähemalt, mis MyDello on, miks nad logistikaturule tulid ja kuidas nad seda digitaliseerida soovivad. Autor kirjutas lahti, mis on hetkeolukord ja probleemid. Koostöös kolleegidega, kellega tehti autori poolt intervjuu loodi hindamismetoodika küsimused, mida alltöövõtjate jaoks kasutada saab. Käesoleva lõputöö uurimisprobleem oli, et puudub eelnevalt võimalus alltöövõtjaid või uusi partnereid hinnata, mille tulemusel saab teada partneri väärtuste ja visioonide ühtimist ettevõtte MyDello omadega. Selleks, et eesmärgini jõuda, tuli täita järgnevad uurimisülesanded: 1. Kvaliteedistandardite väljatöötamine; 2. Sobivaima hindamismetoodika valik; 3. Ettepanekute tegemine hindamismetoodika tegemiseks. 32 Autor seadis lõputöö eesmärgiks välja töötada hindamismetoodika, mida saab kasutada uute alltöövõtjate hindamiseks. Praeguste alltöövõtjate, kellega tehakse igapäevaselt koostööd, poolt vastatud küsimusi analüüsiti ning parendati, et lõpp küsimused hindamismetoodikast annaksid parema ülevaate uutest alltöövõtjatest. Toetudes lõputöös läbiviidud hindamismetoodika küsimustikule toob autor välja järgmised parendused, mida hindamismetoodika koostamisel silmas pidada: • viia ennast enne hindamismetoodika koostamist ettevõtte ajalooga kurssi ja selle põhjal luua mitmekülgne hindamismetoodika, mis hõlmab kõiki aspekte, mida alltöövõtja puhul enim tema töökultuuri ja väärtusi kajastaks. • hindamismetoodika küsimused peaksid olema lihtsasti koostatud ning neile võiks saada vastata „jah“ või „ei“ vastustega. • hindamismetoodika ei tohiks olla väga pikk ja võtta kaua aega vastamiseks. • kasutada metoodikat eelnevalt võimalikult paljude partnerite peale, et saada tugeva põhjaga hindamismetoodika. Autori ettepanek on hindamismetoodikat kasutada praeguste ja uute partnerite peal, et saada teada, kui palju see metoodika aitab ettevõttest teada saada ning kas hindamisemetoodikas saadud vastused vastavad ka reaalsusele, kui alltöövõtja on meile teenust pakkunud. Autor hindab lõputöö hindamismetoodika tulemusi ja järeldusi positiivseks, sellepärast, et hetkel kasutuses olevad alltöövõtjad, hindamismetoodika alusel saavutasid positiivse tulemuse, mis näitab, et hindamismetoodikaks loodud küsimused vastavad eeldustele.