Sirvides Autor "Pigo, Evelin" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Muudatuste juhtimine kahe asutuse ühinemisel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-13) Pigo, Evelin; Transtok, VirveKäesoleva lõputööga püstitati eesmärk välja selgitada töötajate hinnangud seoses muudatuste juhtimisega kahe asutuse ühinemisel, et vajadusel teha parandusettepanekuid edaspidiseks muudatuste juhtimise protsessi parendamiseks. Eesmärgi saavutamiseks püstitas autor neli uurimisülesannet. Muudatuste läbiviimisel on oluline panna paika kindel plaan, kuidas tegutsetakse enne muudatusi, nende sisseviimisel ning peale muudatuste protsessi. On olemas mitmeid teooriaid, kuidas muudatusi edukalt juhtida, kuid kõige tuntum neist on Lewini teooria, mis koosneb kolmest etapist “lahtisulatamine“, “muutmine“ ja “kinnikülmutamine“. Peale teda hakkasid erinevad teadlased seda edasi arendama. Organisatsioonidel, kellel pole piisavalt teadmisi muudatuste juhtimise teooriatest, on mõistlik esialgu võtta aluseks Kotteri 8-sammuline mudel, kus on kajastatud kõige olulisemad põhimõtted ning edaspidi ise otsustada, kui palju rõhku on kindlale etapile vajalik panna. Töötajate poolset vastupanu muudatustele peetakse tihti takistuseks. Juhtkonnal on siinkohal oluline roll sellega tegeleda, mitte selle möödumist oodata. Vastuseisu vähendamine on oluline selleks, et töötajad saaksid muudatuse protsessist täieliku selguse ning tunneksid, et neid kuulatakse ja kaasatakse. Vastasel juhul võib muudatus ebaõnnestuda. Vastuseisu vähendamisel on seda oluline teha algusfaasides, kui vastuseisjate hulk pole liiga suureks läinud. Selle jaoks on samuti loodud erinevaid strateegiaid, kuid enamikest neist tuleb välja kolm kõige olulisemat tegevust: kommunikeerimine, kaasamine ja toetamine. Strateegiates on käsitletud ka läbirääkimisi, manipulatsiooni kui ka sundi, kuid neid on sobilik kasutada ainult äärmuslikel juhtumitel. Käsitlusviisiks valis autor deduktiivse lähenemisviisi, mis tähendab seda, et kõigepealt loodi teooria, mille põhjal koostati empiiriline analüüs. Uuringustrateegiaks valiti Survey meetod, millega koguti enamasti kvantitatiivseid andmeid, kuid vähesel määral ka kvalitatiivseid. Andmekogumismeetodiks oli kombineeritud meetod, mis aitas autoril luua terviklikumat ülevaadet muudatuste juhtimisest uuritavas organisatsioonis. Lisaks töötas autor välja andmekogumisinstrumendid ja viis läbi empiirilise uuringu. Kvantitatiivsete andmete kogumiseks koostati ankeetküsimustik, millega selgitati välja töötajate hoiakud seoses muudatuste juhtimisega igas muudatuse etapis. Küsimustikus kasutati ettekavatsetud valimit. Kvalitatiivsete andmete kogumiseks töötati välja poolstruktureeritud intervjuu, mis viidi läbi ühe juhtkonna liikmega, täpsustamaks kõiki detaile. Lõpetuseks analüüsiti ankeetküsimustiku ja poolstruktureeritud intervjuu tulemusi kolmes muudatuse etapis: muudatusele eelnev faas, muudatuse sisseviimise faas ning muudatusele järgnev faas. Muudatusele eelneva faasi analüüsist selgus, et vastajad tundsid, et nad ei saanud esitada niipalju ettepanekuid kui oleks soovinud. Selle vastu soovitas autor tulevikus korraldada rohkem muudatusega seotud konkursse ja küsimustikke, kus saavad sõna anda kõik muudatusega seotud töötajad. Muudatuse sisseviimise faasi analüüsist selgus, et vastajate rahulolu muudatuse läbiviimisega ajaga langes. Selle jaoks, et tulevikus vastupanu ei suureneks tuleks selle vähendamisega tegeleda juba algusfaasides, töötajatele tuleks selle käigus kindlasti selgitada muudatusega seotud motiveerivaid tagajärgi. Lõpufaasi analüüsis jõudis autor järelduse, et kuna lõplikult muudatuse vajalikkust ei mõistetud ja arvati, et tegemist oli sundolukorraga, siis ei kadunud täielikult ka vastupanu kahe asutuse ühinemisele. Siinkohal esitati konkreetne ettepanek vähendada järgnevate muudatuste puhul vastupanu esimeses faasis läbi Kotteri ja Schlesingeri koolitamise ja informeerimise strateegia, mis aitaks töötajatel luua parema arusaama muudatuse vajalikkusest. Kolmest osast koosneva lõputöö esimeses peatükis käsitleti järgnevaid teemasid: organisatsiooni muutumisvõime, muudatuste liigid, muudatuste läbiviimine, vastuseis muudatustele ja vastuseisu vähendamine. Teises peatükis anti ülevaade empiirilisest uuringust. Viimases osas tutvustati uuringu tulemusi, nende põhjal tehtud järeldusi ning teooria põhjal tehtud ettepanekuid. Kõik püstitatud uurimisülesanded teostati ning lõputöö eesmärk sai täidetud.