Sirvides Autor "Pill, Mihkel" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Parimad talihoolde lahendused nii taristu omanikule kui teekasutajale(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Pill, Mihkel; Rene, PruunsildLõputöö eesmärgiks oli analüüsida erinevaid talihooldusega seotud lahendusi, mis on olulised just taristu omanikule ning teekasutajale. Käesolevas töös käsitleti põhjalikult kasutusel olevaid talihoolde meetmeid, mille analüüsi käigus selgus, et peamised kasutusel olevad kemikaalid mõjutavad negatiivselt keskkonna taimestikku ja põhjavett, aitavad kaasa sõidukite korrosiooni tekkele kui ka teekonstruktsiooni hävinemisele, lagundades bituumeni omadusi ning kivi- ja metallmaterjali. Peamise lahendusena oleks Eestis lähiajal mõistlik tähelepanu pöörata intelligentsete transpordisüsteemide kogum-teenuste ja rakenduste arendamisele, mis põhinevad kaasaegsel kommunikatsiooni- ja infotehnoloogial, mille eesmärgiks on muuta transpordisüsteemid ohutumaks, efektiivsemaks ning jätkusuutlikumaks. Seoseid leiab ka praegu teehoolduses kasutuses olevate kemikaalide ja ITS süsteemida vahel, mis muudaksid hooldelahendused jätkusuutlikumaks. Nimelt on mõningate rakenduste abil võimalik optimeerida teedele puistatavaid kemikaale. Sellest lähtuvalt saab omakorda säästa hooldele tehtavaid kulutusi nii materjali, inimressursi kui ka transpordivahendite arvelt, seejuures vähendades liiklusõnnetuste arvu. Alternatiivse lahendusena olemasolevate kemikaalide asendamiseks on töö autor välja toonud mitmeid võimalusi, mis on küll efektiivsed, kuid hinna kõrge tase seab piirid aine kasutuselevõtuks. Töö analüüsi käigus selgus, et üks selline materjal on Eco-Thaw, mis on katsete tulemusel küll efektiivne, kuid kõrge hinna tõttu ei ole see kõige mõistlikum lahendus. Samuti on alternatiivina töös välja toodud Safecote tehnoloogia, mille kasutamine ei ole hetkel samuti majanduslikult otstarbekas. Lahendus, mida tasuks lähemalt uurida, on ülihüdrofoobsete ainete kasutamine libedustõrje eesmärgil. Katsetulemuste põhjal saab järeldada, et tehnoloogia on liiklejatele meelepärane, kuid tuleks analüüsida majandusliku poole pealt tehnoloogia enda tasuvust. Kokkuvõtteks võib töös analüüsitu põhjal öelda, et lähitulevikus oleks parim lahendus ikkagi praegu kasutusel olevate libedustõrjematerjalide kasutamine, kuid seda tuleks jätkusuutlikumaks muuta ilmastikumudeli ja veel mitmete IT süsteemide abil.