Sirvides Autor "Pukko, Martti" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Järelhaagise projekteerimine mobiilsele veojõustendile(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Pukko, Martti; Villau, MargusAntud töö eesmärgiks on projekteerida haagis, mis veab endaga kaasa autode veojõu stendi, millega on võimalik mõõta esi- või tagasilla ratastelt tulevat võimsust ja pöödemomenti. Valmislahendusega O2 kategooria haagist pole aga võimalik osta ja seepärast on vaja see ise ehitada. Ülesandeks on viia haagis kooskõlla liiklusseadustega ning, et sellega oleks võimalik ohutult liikuda ja muuta see ka samas kasutajasõbralikuks. Välja sai selgitatud, millised on nõuded Eestis haagistele, millised nõuded kehtivad projekteeritavale haagisele ning millega peab arvestama selle haagise registreerimisel tänaval sõitmiseks. Haagise projekteerimisel võeti arvesse jõustendi mõõtmeid ja kaalu, selle põhjal sai valitud, milline on sobilik sild haagise jaoks. Arvesse sai võetud haagise massi, mõõtmeid ning milline vedrustuse tüüp sobiks projekteeritava haagisega kokku. Seejärel sai valitud haagisele rattad telje asukoha suhtes raamiga ja ratta läbimõõdu järgi, et kliirens oleks mõistlik liiklemiseks. Siis sai uuritud, milline peab olema elektrisüsteem, kas sellele on nõudeid ja milline peab olema haagise üldine valgustatus liikluses osalemiseks. Haagisele oli vajalik ka paigutada õhusüsteem, et rullide vahel olevat plaati oleks võimalik liigutada üles-alla. Ühe ratta kohta on kaks rulli, mille vahel auto ratas asetseb ja mõlema ratta all on õhkpadjaga tõstetav mehhanism. Õhusüsteem koosneb õhupaagist ja ventiilist, millega on võimalik patjadesse õhku suunata või välja lasta. Õhupaaki saab täita välise kompressoriga kiirliitest. Projekteerimine ja analüüsid teostati 3D keskkonnas CATIA V5. Projekteerimist alustati haagisele raami tegemisest, kuhu külge kinnituvad veojõustendi raamid ning kandesild. Seejärel sai hakatud välja mõtlema, milline peaks olema veotiisel ja kuidas ning kuhu see haagise külge sobitada. Veotiisli külge kinnitub intertspiduriga veopea, mis on vajalik O2 kategooria haagise puhul. Välja sai ka arendatud tugijalgade lahendus, et haagis veostendi kasutades stabiilselt maapinnal oleks. Selleks toestatakse haagist neljast nurgast, et taga horisontaalne olek veojõu stendi kasutades. Vajadusel on võimalik ka haagiselt rattad eemaldada ja lasta põhjaga vastu maad, et tagada maksimaalne stabiilsus. Lõputöös püstitatud eesmärkidele leiti vastused ning haagise projekteerimine kooskõlastati nende eesmärkidega. Haagise valmistamise maksumuseks kujunes 2911 €.