Sirvides Autor "Saarela, Mikk" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Meeste iluteenuste tarbimine ettevõttes Merikarp OÜ(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-01-09) Saarela, Mikk; Vahtramäe, EvaLõputöö esimeseks ülesandeks oli luua teoreetiline raamistik ning selle põhjal koostada küsimustik empiirilise uuringu läbi viimiseks. Järgmiseks viidi läbi empiiriline uuring, et välja selgitada meeste hooajalise tarbimise põhjused ning lisaks koguti andmeid läbi dokumendivaatluse. Peale tulemuste analüüsi ja järelduste tegemist tehti vaatlusobjektiks olnud ettevõttele soovitusi ning ettepanekuid, mis aitaksid lahendada probleemi meeste iluteenuste hooajalise tarbimisega. Kuna tarbimiskäitumist mõjutavad erinevad tegurid, siis töös on välja toodud teoreetikute poolt kirja pandud individuaalsed, psühholoogilised ning välised tegurid, mis klienti mõjutavad iluteenuste tarbimise otsuse tegemisel. Nende tegurite mõjude mõistmine annab aluse lõputöö empiirilise uuringu küsitluse koostamiseks ning läbiviimiseks. Teoreetilise raamistiku põhjal on empiirilise uuringu jaoks koostatud küsimustik (Lisa 1), mis viidi läbi 2023. aasta septembris ning millele vastasid 140 täisealist Merikarp OÜ meesklienti. Küsitluse andmete kogumiseks kasutati kvantitatiivset meetodit, andmetöötluseks statistilist meetodit ning uurimismeetodina deduktiivset meetodit. Uuringu eesmärgiks oli koguda informatsiooni meeste tarbimisharjumuste ning tarbimiskäitumise kohta, mille põhjal koostada analüüs ja teha järeldused. Uuringu tulemustest selgus, et mehi mõjutavad iluteenuste tarbimisel erinevad tegurid. Uuring selgitas ka välja, et madalhooajaks võib meeste iluteenuste tarbimisel pidada aasta algust ning ka sügist ning suurim on teenuste tarbimine suvekuudel ja detsembris. Lisaks mõjutavad mehi madalhooajal iluteenuste tarbimisel oluliselt elutempo muutused ning pime ning külm ilmastik. Samuti leiavad mehed, et nende tarbimisharjumusi võiksid muuta uute teenuste lisandumine ilusalongide teenuste portfelli. Samuti tuli uuringu käigus välja, et arvestatav osa mehi on iluteenuste tarbimise suhtes hinnatundlikud, samas võib tulemustest välja lugeda, et üldine hinnang meeste maksevõimele iluteenuste eest on hea, kuna nad on nõus ühes kuus rohkem raha kulutama iluteenustele. Lisaks eelnevale tunnevad vastajad, et nende tarbimisharjumusi mõjutavad ka pikad järjekorrad iluteenuste kasutamiseks kõrghooajal, mis võib panna neid konkurentide poole pöörduma. Tulemustest selgus veel, et kõige suurem mõju meeste ostuotsusele on tuttavalt saadud soovitus või hoiatus, ehk mehed usaldavad uue ilusalongi otsingutel oma tutvusringkonna arvamusi. Samuti saab väita, et meeste tarbimisharjumustele on kõige suurem mõju nende lähedastel ja perekonnal ning vähem huvitab mehi võõraste arvamus. Empiirilise uuringu tulemustest saab järeldada, et meeste iluteenuste tarbimine on aastalõikes erinev ning välja on kujunenud madal- ning kõrghooaeg. Samuti saab järeldada, et meeste tarbimist on võimalik erinevate ettevõtte tegevust puudutavate muutustega mõjutada ning seeläbi muuta ka Merikarp OÜ teenuste müüki aasta lõikes ühtlasemaks ning seeläbi vältida tulude ebastabiilsust. Uuringu tulemuste kaudu on võimalik lisada ettevõtte teenuste nimekirja uusi teenuseid, mis klientidele huvi pakuvad ning samuti tuleks luua püsikliendiprogramm ning olla paindlikum madalhooajal hinnatundlikumate klientidega. Lisaks saab turunduses kasutada uuringu tulemuste põhjal selgunud olukorda, mis näitab, et meeste jaoks on oluline lähedaste ning eriti partneri arvamus välimuse korrashoiust. Järeldada saab ka seda, et madalhooaeg (jaanuar, veebruar) on seotud pimeda, külma ja stressirohke ajaga, mis annab võimaluse meeste iluteenuste kõrvale pakkuda mõnusat keskkonda, mis muudaks ilusalongi külastuse mõnusaks ning lõõgastavaks kogemuseks. Empiirilise uuringu tulemuste ning järelduste põhjal tehti ettepanekuid Merikarp OÜ juhatusele hooajalisusega seotud probleemi lahendamiseks. Soovitused hõlmasid endas turundusalaseid ettepanekuid, mis võiksid muuta meeste suhtumist oma välimuse korrashoidu. Samuti sisaldas soovitus hinnatundlike klientidega tegelemist ning püsikliendiprogrammi loomist ning uute populaarsete teenuste toomist ilusalongide teenuste portfelli. Soovitati tegeleda ka kõrghooaja pikkade järjekordade põhjustatud klientide kaotamisega, mis avaldab mõju ka madalhooajal. Kokkuvõttes võib öelda, et lõputöö täitis oma eesmärgi välja selgitada tarbimiskäitumisest tulenevad hooajalisuse põhjused ja leida lahendusi teenuste tarbimise stabiliseerimiseks aasta lõikes Merikarp OÜ-s. Eesmärgi täitmiseks kaardistati ettevõttes Merikarp OÜ teenuste tarbimise hooajalisuse põhjused, analüüsiti neid, tehti järeldused ning pakuti välja lahendused teenuste tarbimise stabiliseerimiseks aasta lõikes.