Sirvides Autor "Saarep, Katrin" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Eesti rõiva- ja tekstiilidisainerite loomingu kajastamine Eesti ajakirjade poolt(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Saarep, Katrin; Tuulik, DianaKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli anda ülevaade Eesti rõiva- ja tekstiilidisainerite loomingu kajastamisest Eesti trüki- ja veebiajakirjade poolt. Tööst selgus, et ajakirjad on üheks meediaplatvormiks disaineritele, kuidas enda loomingut ja sõnumit kajastada. Tänapäeva infokülluse tõttu on ajakirjanikel, aga vähem aega uue artikli väljastamiseks ning põhjaliku taustuuringu tegemiseks. See võib aga soosida pealiskaudsete artiklite levimist, mis võib mõjutada ka disainerite loomingu kirjelduse ja sõnumi vähest kajastamist ajakirjades. Lisaks infoküllusele võib rääkida ka tooteküllusest, mis tähendab, et tarbijate ostusooritamiseks ei piisa ainult toote välimusest, vaid pööratakse tähelepanu ka brändi väärtustele ja sõnumile. Olulisel kohal on, kuidas disaineri loomingut ajakirjades kajastatakse. Teoreetilises osas selgus, et ajakirjades keskendutakse nii tekstilisele kui ka visuaalsele poolele. Tekstilise osa võib omakorda jagada tehniliseks ja ilukirjanduslikuks keeleks. Siinkohal aga, et tarbijat kõnetada nii emotsionaalsel tasemel, kui ka anda võimalus leida bränd, kellega oleks tarbijal sarnased väärtused, tuleks kasutada mõlemat, nii tehnilist kui ka ilukirjanduslikku keelt. Käesoleva lõputöö raames viidi empiirilises osas läbi intervjuud Eesti rõiva- ja tekstiilidisaineritega, et välja selgitada intervjueeritavate arvamus seoses ajakirjade olulisusega ning seeläbi uurida disainerite ootuseid ja võimalikke valupunkte ajakirjade kohta. Kokkuvõtteks võib öelda, et disainerite jaoks on ajakirjad olulise väärtusega ning soovivad olla esindatud Eesti trüki- ja veebiajakirjades. Siinkohal eelistatakse kajastamist eelkõige läbi persooniloo, arvustuste ja moeseeriate. Valupunktidest toodi välja artiklite reklaamikesksus ja sisutühjus. Disainerite poolt välja toodud ootuseid ja valupunkte analüüsiti Eesti trüki- ja veebiajakirjade artiklites, mis on avaldatud ajavahemikus märts 2018 kuni märts 2019. Nii intervjuud, kui ka ajakirjade analüüs on koostatud kvalitatiivse sisuanalüüsi meetodil, et pöörata tähelepanu teksti sisule ning selle tähendusele. Süstematiseeritud vastuste põhjal selgus, et Eesti disainereid kajastatakse analüüsitud Eesti trüki- ja veebiajakirjade poolt, kuid suurem rõhk on pandud ilukirjanduslikule keelele. See tähendab, et kuni pooltes analüüsitud artiklites ei tulnud tarbija jaoks olulisel punktid välja, nagu materjalide kasutamine ja brändi sõnum. Antud lõputöö andis ülevaate, milline on reaalne olukord analüüsitud ajakirjades seoses Eesti rõiva- ja tekstiilidisainerite loomingu kajastamisega. Ülevaade andis selguse, millistele trükiajakirjanduse toimetuse liikidele ajakirjades keskendutakse ning kas see vastab intervjueeritud disainerite ootustele. Lõputöö autorile andis koostatud uurimistöö uusi teadmisi ajakirjanduse ja rõiva- ja tekstiilivaldkonna vahelistest seostest, mis on tänapäeval järjest aktuaalsem teema ning millele pööratakse ka riiklikul tasandil järjest rohkem tähelepanu.