Sirvides Autor "Saks, Rasmus" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Äriplaani koostamine ettevõttele Väiketankla OÜ(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-05-03) Saks, Rasmus; Tandru, DianaAutor koostas lõputöö teemal „Äriplaani koostamine ettevõttele Väiketankla OÜ“ ning andis ülevaate äriplaani koostamise vajalikkusest ja sisust. Eesmärk oli koostada äriplaan tegevust alustavale tanklaketile, et testida äriideed ja selle kasumlikkust. Autor töötas läbi erinevate autorite nägemused äriplaani olemusest, sisust ja vajalikkusest, mille tulemusena sai kinnitust järeldusele dokumendi vajalikkusest. Oluline on äriplaani koostamisel mõista miks, kellele ja mis eesmärgiga plaani koostama hakatakse. See on vajalik selleks, et lõpptulemusena oleks äriplaan, mida oleks võimalik kasutada äri edendamiseks, mitte koostada dokument pealiskaudselt vajadusest lähtuvalt. Lõputöö esimeses osas vaatles autor äriplaani, kui dokumendi üldist koostamise vajadust, peamisi vigu planeerimisel ning rahastamise võimalusi. Äriplaani koostamine tundub esmapilgul ebameeldiva kohustusena, kuid korrektselt koostatud dokument annab pikemas perspektiivis eelise ja kindlustunde. Dokumendi koostamine annab hea võimaluse läbi töötada uue idee kasumlikkus ja leida vastus küsimusele, kas ideele on turgu. Äriplaaniga saab ettevõtte, kes alustab või ettevõtja kes restruktureerib oma olemasolevat ettevõtet paika panna oma edasised tegevused. Äriplaan sisaldab endas muuhulgas püsitatud eesmärke, finantsplaani ja riske. Hästi läbitöötatud äriplaaniga suudab ettevõtja ennetada võimalikke probleeme ja riske oma äri loomisel. Ettevõte, kes juba tegutseb võib hästi kirjutatud äriplaanis välja tuua kitsaskohti, mida igapäeva töös ei märka. Võivad välja tulla kitsaskohad, kus kulutatakse oodatust rohkem ning millised tööprotsessid ümber korraldada saavutamaks paremat tulemust. Alustava ettevõttena on tihti vajadus täiendavat finantseeringut, mis aitab ideed ellu viia. Selle tarbeks küsivad pangad ja investorid äriplaani, mis kajastaks reaalset infot loodava või olemasoleva ettevõtte kohta. Äriplaan on tööriist, mille abil veenda inimesi, et äriplaani kaasamine või äriideesse investeerimine on nutikas valik. Kokkuvõtvalt aitab äriplaan kaardistada paremini sündinud äriidee kasumlikkuse, ettevõtte konkurentsi eelised või puudused, sõnastada pikaajalise plaani. Lisaks annab võimaluse idee algatajal selgusele jõuda, kas idee on piisavalt ajakohane ning vajalik ettevõtluse alustamiseks. Äriplaan ei ole vaid lühiajaline dokument, vaid seda on võimalik kasutada pikema aja vältel ning ettevõtte üldise eesmärgi saavutamiseks. Nimelt koostatud dokumenti on võimalik kasutada loodud ettevõtte eesmärkide täitmisel pikemas perspektiivis, seda aeg-ajalt täiendades. Seega, mida põhjalikumalt ja ajakohasemalt ehk realistlikumalt on äriplaan koostatud, seda suuremat kasu see ettevõtte loojale toob pikemas perspektiivis. Lõputöö teises osas vaadeldi äriplaani koostamist ja äriplaani sisu. Täpsemalt anti ülevaade äriplaani struktuurist, ärikeskkonnast, turuanalüüsist ja õiguslikest alustest. Äriplaani struktuuri ei ole konkreetselt sätestatud, kuid aja jooksul on väljakujunenud teatud raamistik. Struktuuri ülesehitus sõltub loodava ettevõtte suurusest, struktuurist ja eesmärgist. Näiteks on lisarahastuse eesmärgil koostatud äriplaanile etteantud nõuded, mis on vajalik täita. Loodava ettevõtte juhil võib olla hea idee, kuid vaid sellest ei piisa. Ettevõtluse alustamiseks on oluline tunda ärikeskkonda, mikro ja makrokeskkond. Antud valdkonna tundmine annab olulise eelise teiste ees, peamiselt oskus kohaneda muutustega ning mõista klienti, kellele on toode või teenus suunatud. Tihti alahinnatakse klientide ootusi ning konkurente. Selle tõttu on oluline teha eelnev turu kaardistus klientide ootuste, vajaduste ja konkurentide osas. Tuleb arvestada erinevate ohtude ja riskidega ning leida kõige sobivam lahendus. Üks suurimaid eksimusi äriplaani koostamisel on pealiskaudsus, ei tehta piisavalt analüüse (nt konkurentide analüüs). Lisaks aitab väljatöötatud äriplaan ettevõtte juhil kaardistada seatud eesmärke ning tulevikus nendest kinni pidada. Seega oluline on luua kohandatud äriplaan, mis reaalselt kajastab äriideed, eesmärke, kasumlikkust, riske, kulusid, jmt. Äriplaani koostamine tundub esmapilgul ebameeldiva kohustusena, kuid korrektselt koostatud dokument annab pikemas perspektiivis eelise ja kindlustunde. Lõputöö neljandas osas andis lõputöö koostaja ülevaate praktilisest äriplaanilist ettevõttele Väiketankla OÜ. Loodava ettevõtte visioon on turule tulemisest alates viie aastaga omada 20 tanklalist tanklaketti Eestis. Missioon on pakkuda enda kliendile odavat kütust, kliendile võimalikumalt mugavates asukohtades. Ärilause ehk lööklause ehk slogan on: säästes kvaliteetselt. Väiketankla OÜ eesmärk on tuua turule uue kontseptsiooniga tanklakett. Esimesel aastal on eesmärk avada kuus tanklat, teisel aastal 12 tanklat ning kolmandal aastal 20 tanklat, mis asuvad üle Eesti. Esimesed tanklad on planeeritud Harjumaale, Tartusse, Pärnusse ja Ida-Virumaale. Tanklate täpsemad asukohad selguvad koostöös võimalike maa haldajatega. Saamaks ülevaadet klientide käitumisharjumusest, lisateenuste vajalikkusest ja toodete hindade mõjurist, viidi läbi turu-uuring. Kvantitatiivseid andmeid kogus uuringu läbiviija struktureeritud ankeetküsimustiku kaudu. Küsimustik koostati elektrooniliselt Google Vormid keskkonnas ja on anonüümne, et tagada vastuste objektiivsus. Küsitlusteemad käsitlevad olulisemaid andmeid nagu tanklaketi asukoht, tankimise sagedus, mugavusteenused. Küsimustikule vastas 359 inimest, kellest 274 vastajat (76,1%) märkisid sooks mees ja 83 vastajat (23,1%) märkis naine, ülejäänud 2 vastajat (0,8%) valisid variandi muu. Valdavalt olid vastajate emakeel eesti keel, 349 vastajat (96,9%), 9 vastajat (2,5%) märkisid vene keel ning ülejäänud 1 vastaja (0,6%) valis muu variandi. Küsimustiku tulemusest selgus Väiketankla OÜ jaoks oluline info, nimelt keskmiselt külastatakse tanklat mitmeid kordi kuus. Lisateenuste olemasolu ei ole määrava tähtsusega tankla valikul ehk loodava tanklaketi puhul on see oluline info, arvestades tankla minimalistliku ülesehitust. Kliendikaardi pakkumised ei ole määravaks valikuks tankla valikul. Üks olulisemaid tegureid tankla valikul on asukoht, mis jääb tööle või koju liikumisel tee peale, hea maine, kasutaja sõbralikkus ja teenuse hind. Autori hinnangul sai lõputöö eesmärk täidetud ning uurimisülesanded lahendatud.