Sirvides Autor "Smekalov, Pavel" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs ATV tänavapuhastushari(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Smekalov, Pavel; Tiidemann, MartKäesoleva lõputöö raames sai projekteeritud ettevõttele Iron Baltic OÜ uus toode – ATV tänavapuhastushari. Harja kasutatakse lume, langenud lehtede ja muu prügi teelt kõrvaldamiseks teeäärele. Harja energiaallikaks on Honda GX160 5,5 HP bensiinimootor. Harja jõuülekanne koosneb kahest komponendist: rihmülekandest ja kettülekandest. Jõuülekande lõplik ülekandearv on 7,97. Harja töövõlli pöörlemiskiirus on vastavalt mootori pöördele vahemikus 251–452 p/min, maksimaalne võimsus töövõllil on 3,05 kW ja maksimaalne pöördemoment 70,7 Nm. Harja tööasend on pööratav paremale ja vasakule kuni 24º sammuga 12º. Harjal on olemas ka transportasend, millele üleminek toimub ATV esivintsi abil. Hari on varustatud tugiratastega ning nende asukohta on võimalik muuta vastavalt töötingimustele – kokku on selleks ette nähtud viis kinnituskohta. Tänu tugiratastele ja ujuvale seosele harja ja raami ning raami ja ATV vahel toode kopeerib maapinna kuju. Toote konstruktsioonile on teostatud mitu tugevusarvutust, milleks on: Võllide tugevusarvutused paindele ja väändele; Laagrite eluea arvutused; Liistude muljumispinge kontrollarvutus; Regulaatori pöördteljes asuvate poltide tugevusarvutus nihkepingetele; Regulaatori ratta kandurite tugevusarvutus paindele; Regulaatori enda arvutus paindele; Mootori alusplaadi arvutus paindele. Samuti on määratud iga detaili valmistamise tehnoloogia, arvutatud iga detaili valmistamise, koostude koostamise, keevitamise ja värvimisajad, arvutatud materjali kulu. Lõputöö majanduslikus osas olid välja arvutatud kõik harja tootmisega seotud kulutused liikide kaupa ning teostatud omahinna ja tasuvusaja arvutused. 63 Töö eesmärk oli jagatud kaheks osaks: tehnoloogiliseks ning majanduslikuks. Lõputöö eesmärgi tehnoloogiline osa nõuab, et projekteeritud toote omadused oleksid enam-vähem konkurentidega samalaadsed ja nii nad on: projekteeritud tootel on natuke väiksem töölaius (1,3 m, konkurentidel 1,35 ja 1,5); samalaadne energiaallikas (5,5 HP bensiinimootor, konkurentidel 5,5 HP ja 6 HP); samalaadsed harja kettad (läbimõõt 45 cm, konkurentidel eeldatav 45–46 cm ja 46 cm); harja tõstmine toimub vintsi abil (mis ühe konkurendi puhul läheb lisana); harja tööasend käsitsi on pööratav paremale ja vasakule (ühel konkurendil samuti käsitsi ning teisel – elektriliselt); harja mass võrreldes vähemalt ühe konkurendiga (teise konkurendi toote massi pole teada) on oluliselt väiksem – 124 kg, kusjuures konkurendil on 243 kg. Lõputöö eesmärgi majanduslik osa nõuab, et projekteeritud toote müügihind oleks konkurentidega võrreldes madalam ning toode peaks olema selle tõttu kättesaadav suuremale auditooriumile, ehk jutt käib suurest hinnavahest. Projekteeritud harja realiseerimishind 1920€ on võrreldes konkurentidega 1,8 ning 2,1 korda madalam (konkurentide toodete müügihinnad on 3500€ ja 4000€). Kuna lõputöö tulemused vastavad nõudmisele, loetakse lõputöö eesmärk saavutatuks täies mahus.